Gå til innhold

Nintendo Switch 2-ytelse visstnok på linje med PlayStation 4 og Xbox One


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

De satser nok på betydelig bedre batteritid enn Steam Deck, så vil nok sette sammen noe som drar mindre watt.

Ryktene om innebygd DLSS er jokeren her. Mulig opp mot 4k med DLSS som stasjonær. Ser for meg den er som en PS4/Xbox One som håndholdt, men nærmere PS4 Pro/Xbox One X som stasjonær.

Endret av kilik
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
kilik skrev (1 time siden):

De satser nok på betydelig bedre batteritid enn Steam Deck, så vil nok sette sammen noe som drar mindre watt.

Ryktene om innebygd DLSS er jokeren her. Mulig opp mot 4k med DLSS som stasjonær. Ser for meg den er som en PS4/Xbox One som håndholdt, men nærmere PS4 Pro/Xbox One X som stasjonær.

Betydelig bedre batteritid? Da må du enten langt unna ytelsen til en Steam Deck, eller så blir switch samme størrelse som Steam Deck-ish (altså gigantisk i forhold nåværende Switch). Steam Deck har 2,5 ganger så stort batteri som Switch OLED. Vi vet at batteriteknologien ikke kommer til å revolusjoneres de neste årene, så hvis de fortsetter med 16 Wh batteri så snakker vi TDP på 6W for å få samme batteritid, altså akkurat det samme som Switch OLED drar i dag i docked mode. Det blir som å tro på julenissen altså. Det er helt urealistiske håp du kommer med dessverre.

edit: Veldig spent på DLSS jeg også. Jeg har sagt det allerede i et par år nå, at dette burde være en no-brainer for neste Switch. Her får man mye gratis.

Endret av Nimrad
Lenke til kommentar
Comma Chameleon skrev:

Med offisiell støtte for DLSS kanskje emulering blir enda bedre. 

Jeg orker ikke kjøpe en glorifisert telefon for spill 

Deg om det. Switch er allerede en glorifisert telefon, og de har solgt godt over 100 millioner av den. Alle de tidligere håndtholdte fra Nintendo er forsåvidt også glorifiserte telefoner. Og de er fantastiske. Gå et annet sted å hat.
Lenke til kommentar
Feenyx skrev (25 minutter siden):

Deg om det. Switch er allerede en glorifisert telefon, og de har solgt godt over 100 millioner av de

Og jeg har kjøpt to av de, så jeg vet hva jeg snakker om. Bare fordi jeg har gitt de penger betyr ikke at jeg ikke er ærlig om hva jeg har kjøpt.

Feenyx skrev (26 minutter siden):

Alle de tidligere håndtholdte fra Nintendo er forsåvidt også glorifiserte telefoner. Og de er fantastiske.

Men de hadde spill som passet til konsollene bedre da. Med switch så forsøker de å lage spill som har mye større ambisjoner enn det konsollen klare å levere.

Feenyx skrev (28 minutter siden):

Gå et annet sted å hat.

Fordi kritikk er automatisk hat?

 

Zelda BOTW og TOTK er fantastiske spill TIL TROSS for den svake konsollen de ble laget til. Spillet blir holdt tilbake og kunne vært enda bedre om de ikke måttet holde seg til den svake hardwaren.

Jeg hadde gjerne sluttet å klage på Nintendo hvis de lanserte Zelda til andre konsoller eller PC. 

Men det er synd at de lager enkelte spill med en hånd på ryggen. Man kan like resultatet og samtidig se potensialet som er tapt fordi de er et gammelt konservativt firma som nekter å modernisere.

Cloud saves feks. For en tragedie.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...