Gå til innhold

Uttak av penger i butikk


3l33t3

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dette er jo som regel koblet til at butikkene må ha nok veklsepenger i tillegg til hvor mye den enkelte butikken faktisk gir ut av kontanter hver dag og hvor mye de får inn av kontanter (mange bruker bare kortbetalinger). Rimelig høye valører slik som tusenlapper ønsker som regel butikker ikke å ha liggende fordi det tiltrekker seg ranere. Hvis butikken har mulighet til å la deg ta ut mye penger så tipper jeg de gir deg det de har mulighet til etter en skjønnsvurdering.

Lenke til kommentar

Du kan lett ta ut penger i Norgesgruppen sine butikker. 
https://www.norgesgruppen.no/presse/nyhetsarkiv/aktuelt/innskudd-og-uttak-av-kontanter-i-dagligvarebutikken/

Dvs, Spar, Eurospar, Meny, Kiwi og Jacobs så skal dette gå helt fint. De har store maskiner med sedler i, så her er det bare å gå rett til butikken og ta ut. Det er grense pr transaksjon, og det er ingenting som hindrer deg i å gjennomføre flere transaksjoner, utenom at det ser rart ut.

En eller annen grense er det i disse maskinene, dvs de kan gå tomme. Men jeg vil anta at det er minst 50k i en slik maskin. 

Lenke til kommentar

Jeg har også prøvd og ta ut kontakter i vanskelig matbutikker, har opplevd både at de har den beløpen jeg vil ha, og i enkelte tilfeller sier de "vi har ikke nok konstanter deverre". Men jeg har aldri tatt ut 10 tusen på en matbutikk.

Mener jeg husker en gang jeg prøvde og ta ut litt over 500 kr. Da fikk jeg beskjed at de har ikke lov og ta ut mer en 500 kr.

Lenke til kommentar
Leatherass skrev (21 timer siden):

Du kan lett ta ut penger i Norgesgruppen sine butikker. 
https://www.norgesgruppen.no/presse/nyhetsarkiv/aktuelt/innskudd-og-uttak-av-kontanter-i-dagligvarebutikken/

Dvs, Spar, Eurospar, Meny, Kiwi og Jacobs så skal dette gå helt fint. De har store maskiner med sedler i, så her er det bare å gå rett til butikken og ta ut. Det er grense pr transaksjon, og det er ingenting som hindrer deg i å gjennomføre flere transaksjoner, utenom at det ser rart ut.

En eller annen grense er det i disse maskinene, dvs de kan gå tomme. Men jeg vil anta at det er minst 50k i en slik maskin. 

Jeg fikk tatt ut 10.000 uten problemer hos kiwi som har en slik pengemaskin (Dog personen bak disken kikket et par ganger extra på meg), men fikk ingen info om hvor ofte man kan gjøre dette.

 

Leser noen steder 10k per dag og max 100.000 per måned men vanskelig og finne noe konkret om hva disse begrensningene er.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...