Gå til innhold

Min Telia er hacket


Anbefalte innlegg

Jeg opplevde å få slettet endel hundre eposter på min gmail-konto. Hackerne hadde simpelthen slettet de nyeste fra innboksen tilbake til mai 2023 - det var det de rakk. De tok seg selvsagt bryet med å permanent slette dem også. Det var ikke noe kompromitterende på noen av dem, så om de har lastet dem ned også betyr null.

Jeg informerte Telia om dette, men har ikke hørt noe fra dem.

Jeg oppdaget at de hadde kommet seg inn via Telia og benyttet seg av at eposten lå lagret hos Telia. All annen trafikk kjente jeg igjen, men TV-en hadde jeg ikke brukt, selv om aktivitet ble rapportert i et tidsrom langt nok til å slette epostene. Helt tilfeldig at jeg så dette og fikk reagert raskt og stanset det. Hackerne var antagelig ignorante som faen, siden de ikke begynte på natta mens jeg sov. De kunne ha slettet mange tusen eposter og kanskje ha gjort livet mitt litt surere fra midnatt til 06:00.

Det sjokkerende er selvsagt at man verken kan stole på Telia eller at Telia følger opp når de har blitt hacket. De lever tydelig godt med at noen har tilgang til alle deres kunders lagrede eposter/passord og annet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva har Telia med Gmail å gjøre?

Ellers er jeg skeptisk, hvorfor skulle noen hacke din epost bare for å slette epost? Ca all hacking mot privatpersoner er automatiserte og kun for å utnytte/utpresse, ikke ødelegge..

Optimalt sett vil de ikke bli merket om de skal gjøre noe.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Ser ut til at du tror at Telia lagrer Gmail-mail, tror jeg overså det i stad.
Gmail, altså Google, lagrer Gmail sin mail, ingen andre. Telia har absolutt ingen tilgang til noen sin Gmail.

Telia kommer aldri til å følge opp saken, ettersom det er langt utenfor Telia sitt område.

Hvilke trafikk var det du fulgte med på egentlig? Antar Telia er din ISP, så det er natturlig at Telia også har noe trafikk gjennom f.eks din router..

Og hvor kommer TV`n inn i bildet her?

Tar forresten bare få sekunder å slette all epost på Gmail(select all, så select all xxxx email), så delete.

Vil anbefalle deg å tenke gjennom hva annet enn at du/Telia/Google har blitt hacket som kan være årsaken..

Endret av aklla
  • Liker 4
Lenke til kommentar
  • Gavekort endret tittelen til Min Telia er hacket

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...