Gå til innhold

Tears of the Kingdom solgte 18,5 millioner eksemplarer på syv uker


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
svenka skrev (47 minutter siden):

Ikke værst, men det hadde vært interessant å vite hva spill som har solgt kjappest og mest, uavhengig av konsoll.

GTA 5, i følge denne listen. 29 millioner eksemplarer på seks uker. 

Sitat

When it comes to video game sales, there’s simply no competing with the monster that was “GTA V.” Within 24 hours, the game had made $800 million, a record-shattering amount equating to roughly 11 million copies. And it just kept going. It only took the game three days to make $1 billion, making it the fastest-selling entertainment product in history. And, in only six weeks, it had shipped 29 million units to retailers, which was more than “GTA IV’s” entire lifetime sales.

 

Lenke til kommentar
Skribenten_ skrev (33 minutter siden):

Kan vel hverfall doble det tallet dersom man tar med alle de som har lastet ned spillet på emulatoren.

Har du sett noe statistikk over emulatorer og Zelda? Med tanke på hvor populært Switch og Zelda har blitt så tror jeg ikke at det er like mange som bruker det via emulator som de som spiller det på switch. Sikkert ikke halvparten engang.

Dette tror jeg fordi du fortsatt må ha en OK pc for å kunne emulere det, det er ofte litt knot å sette opp, Nintendo prøver å fjerne/slå ned på ROMs, og ytelsen er ikke alltid god. Tar man da med hvor mange Switch som er solgt så tror jeg emulering blir en liten del.

Selv med mitt RTX 3080 så har emulering av Zelda vært en kjip affære. Shader compilation og hakking, "visual artifacts" og mye annet. Det var såpass kjipt at jeg kjøpte heller en Switch kun for å spille zelda.

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...