Gå til innhold

– Nintendos neste konsoll kommer i  2024


Anbefalte innlegg

SkyMarshall Arts skrev:

Hva med en dock med kraftig kapabelt hardware? En vanlig konsoll i praksis for sofaspillingen.
Så en Switch (2) håndholdt i docken i tillegg også med eget hardware som gjør trådløs spilling mulig som idag.
Disse to prater med hverandre, og når man undocker den fra konsollen så tar internt hardware i håndholdte over.

Beste av to verdener, og antageligvis veldig dyrt. Men drømmen.

VAr mye snakk om det/ ryktehelvete om det med Switch. Og til en viss grad gjorde de det og med Swith (fikk bare mer strøm via docken, men bed litt bedre ytelse) men mye av poenget med hybriddelen var jo det skulle være samme opplevelse mens du bare tar ut konsollen av docken og tilbake, så finne den flyten er kanskje noe de er ute etter igjen? Jeg tror det. MEn en for for "add-ons" erda langt i fra umulig for å lage den mer fleksibel. Spes mtp patenter med VR, mobilbruk osv... Men om folk kan selv velge og de selv finner mulighet hvor de kan få "alt i ett" så hvorfor ikke? Spekulasjoner, alt sammen, da....
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
SkyMarshall Arts skrev:

Ja en alt i ett høres litt expensive ut. Men drømmen hadde vært en skikkelig konsoll. Kanskje Switch trådløs delen kunne vært en addon som du sier. Alt jeg vil ha er stødige 60fps i spillene deres for å være ærlig. Kan forbli 1080p også for min del. Men jeg er så ufattelig ferdig med 30fps. Det kjennes ut som lagg nå.

Jeg 100% overbevist på at Switch 2 blir en hybrid, så blir ikke på nivået til en PS5, men ryktene skriker ca PS4 nivå. Vi må nok vente å se selvfølgelig. Men mtp på at de jobber tett sammen med Nvidia så tror jeg de kan få en passe god ytelse ut av det om de så vil. Forstår at noen folk helst vil ha en "Gamecube 2" men er nok ikke der pengene ligger for Nintendo, men uansett så får vi noen gode spill vi utelukkende kan spille der (uten om piratkopiering, da). Så venteleken er i gang. Er i hvert fall spent å se hva de har på lur i denne omgang.
Lenke til kommentar
SkyMarshall Arts skrev (14 timer siden):

Hva med en dock med kraftig kapabelt hardware? En vanlig konsoll i praksis for sofaspillingen.
Så en Switch (2) håndholdt i docken i tillegg også med eget hardware som gjør trådløs spilling mulig som idag.
Disse to prater med hverandre, og når man undocker den fra konsollen så tar internt hardware i håndholdte over.

Beste av to verdener, og antageligvis veldig dyrt. Men drømmen.

Høres mer ut som Sony sin løsning?

Det blir nok likt som i dag hvis de fortsetter med en håndholdt, at de åpner høyere oppløsning når den er i docken.

Lenke til kommentar

Det gjør vel antagelig det. Samme greia bare nyere og mer kapabelt hardware i nogenlunde samme formfaktor. Tviler på de går bort fra Switch sitt konsept da salgstallene antagelig dikterer at det er unødvendig. Switch idag får vel en boost på 2,5x når den er i dock pga at strømforsyning er konstant. Kan jo fungere å gjøre det igjen.

MEN - Nintendo er litt vanskelig å forutsi. De har det med å gå mot strømmen. (hvilket er helt topp tbh. men 60fps takk)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...