Gå til innhold

Hvor mye betaler NRK for å vise fotball-kamper?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nesten hele den prisen gjelder Eliteserien, OBOS-ligaen samt norske herrelandslagskamper, som TV2 har alene. I den samarbeidsavtalen kan NRK vise Toppserien og NM. Hvor mye de har betalt for det vites ikke, men det er trolig ikke mer enn rundt 60 millioner.

NRK har følgende fotballrettigheter nå:

  • Toppserien
  • Fotball-NM kvinner og menn
  • Fotball-EM for menn frem til 2028 (sammen med TV2)
  • Fotball-VM for kvinner 2023 (sammen med Viaplay)
  • Fotball-VM for menn 2026 (sammen med TV2)

I tillegg viser de U19, U21 og U23-mesterskap i samarbeid med VG.

Hva som er den eksakte prislappen på diverse fotball-EM og VM for NRK er ikke så lett å finne ut av, men man kan be om innsyn hos NRK: https://info.nrk.no/innsyn/

  • Liker 1
Lenke til kommentar
lada1 skrev (2 timer siden):

hvor mye NRK betaler for å vise for eksempel en landskamp i fotball

Dem betaler alt for mye.
Fotballen har blitt en pengemaskin drevet av feige griske korrupte "ledere" som bryr seg mer om personlig gevinst en at fotball er en gøy fritidsaktivitet som en normal familie nå sliter med å betale for.
 

Om ryktene stemmer at enkelte foreldre må ut med over 10.000 kroner pr sesong i avgift til klubben, turneringer og klær, så er det noe alvorlig galt.

Edit:
For ikke å glemme alt dopapiret og alle bambus-sokkene man som onkel må kjøpe for at klubben skal ha penger til å overleve er alt for mye.

Endret av Eskove
Lenke til kommentar
On 7/31/2023 at 12:10 PM, Snikpellik said:

Nesten hele den prisen gjelder Eliteserien, OBOS-ligaen samt norske herrelandslagskamper, som TV2 har alene. I den samarbeidsavtalen kan NRK vise Toppserien og NM. Hvor mye de har betalt for det vites ikke, men det er trolig ikke mer enn rundt 60 millioner.

NRK har følgende fotballrettigheter nå:

  • Toppserien
  • Fotball-NM kvinner og menn
  • Fotball-EM for menn frem til 2028 (sammen med TV2)
  • Fotball-VM for kvinner 2023 (sammen med Viaplay)
  • Fotball-VM for menn 2026 (sammen med TV2)

I tillegg viser de U19, U21 og U23-mesterskap i samarbeid med VG.

Hva som er den eksakte prislappen på diverse fotball-EM og VM for NRK er ikke så lett å finne ut av, men man kan be om innsyn hos NRK: https://info.nrk.no/innsyn/

Kanskje er jeg litt subjektiv observatør, men jeg får inntrykk av at NRK noen ganger "oversvømmes" av fotball. Noen ganger får jeg ekle tanker om at dette er styrt av en blanding av idealisme og kameraderi. Det ville kanskje vært en tanke å få dette mer "marked-styrt" dersom det er store penger det handler om?  Jeg liker ikke tanken på at noen ut fra "synsing" deler ut store offentlige penger og kjøper ting det kanskje ikke er marked for - spesielt når det er store lederlønninger med i bildet.

Endret av lada1
Lenke til kommentar
On 8/1/2023 at 9:50 AM, Snikpellik said:

NRK viser jo lite fotball sammenlignet med interessen i markedet. Kun Toppserien og mesterskap på sommeren, pluss cupen i blant. Alt dette har gode seertall, spesielt herremesterskapene. Personlig synes jeg NRK burde jobbe for flere sportsrettigheter og vil gjerne ha OL tilbake.

Betaler NRK i forhold til forventet seer-tall?  VM for herre-fotball koster det samme som VM kvinne-fotball?

Siden NRK kanskje (?) har lite konkurranse angående kvinne-fotball, så blir dette billigere? "Markedet" avgjør prisen?

Endret av lada1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...