Gå til innhold

forsvarlig av meg å eie katt?


Anbefalte innlegg

Det ble så mye snakk om katt her.... jeg endte opp med å hente en kattunge i går. Nå blir det flere uker med tilvenning framover.

 

 

Billigste forsikring på kattene vår via Frende. 144kr/mnd. X2

Forsikringen dekker:

  • Videokonsultasjon med veterinær uten egenandel ved sykdom/skade
  • Behandling av syk eller skadet katt inntil avtalt forsikringssum
  • Medisiner og utstyr som veterinær anvender
Endret av Kenhten
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
BadCat skrev (På 30.7.2023 den 15.25):

Per katt. Det kan koste 2k, men da er det et lavere beløp som dekkes og det er egenandeler.

Jeg betaler i underkant av 2000 i året pr. katt. Da er de forsikret for 60.000 pr år, egenandel på 4000 + 15% av kostnaden. Man får også noe rabatt på egenandelen hvis man har flere skadefrie år (Agria). Det er fordi jeg kan tåle å betale en viss sum, men hvis en behandling koster 75.000 kroner, så er det mye penger å betale på en gang. Da vil det hjelpe mye å få dekket 60.000 og heller betale 15.000 totalt i egenandel.

Avsetter jeg samme sum i måneden som jeg nå betaler pr. måned, vil det ta opp mot 30 år å spare opp 60.000 (da er renter tatt med i regnestykket).

Ellers er jeg enig i at man skal være skeptisk til forsikringer. Men jeg har funnet ut at denne forsikringen, med den egenandelen og den summen jeg betaler i måneden, er riktig for meg og min økonomiske situasjon. Noen firma har også andre fordeler innbakt i forsikringssummen, blant annet får jeg gratis veterinærhjelp via videosamtale så mange ganger jeg vil. Det vil aldri erstatte et fysisk veterinærbesøk, men det er det heller ikke alltid man trenger.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...