Gå til innhold

«Joggebukse» til kontorjobben


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
torbjornhb skrev (3 timer siden):

Og du mener jeg gjør det? I så fall får du bare tro det 🙂

Det synes jeg rett og slett er frekt og ubegrunnet. Her har jeg også kjøpt bukser selv, så det blir bare dumt.

Haha spar meg :D Det blir for dumt. Men siden du ikke log den ligge så kan jeg jo fortsette:

Jeg har ikke klart å finne ett eneste produkt du gir dårlig score blandt de tilfeldig utvalgte jeg klikka på. Selvfølgelig passer det seg ikke å gi noen dårlig score når forretningsideen er affiliate links. Dvs det du driver emd er reklame, for å tjene penger, og ikke journalistikk (uavhengig testing).

Det er helt typisk betalt reviews, enten direkte fra leverandør via affiliatres link i til utsalgssteder.

Den artikkelen du linket meg fra siden din er en jækla lang reklameblekke, med FIRE STORE CALL-TO-ACTION lenker. Det er ikke et eneste negativt ord om produktet.


Så det er overhode ikke ubegrunnet, og frekkheten er det jo faktisk du som står for, som later som dette er en "test". For det er det ikke. Det er en reklame.


Og om det mot formodning ikke skule være reklame, så er det ganske åpenbart at du ikke har peiling på hvordan du skal utføre og dokumentere en troverdig test av et produkt.
Du skriver jo selv:
Her vil du ikke finne clickbait-artikler, upålitelige eller sponsede kjøpslenker, og definitivt ingen betalte tester.

Når de tre første er løgn, så antar jeg jo at den siste også er det ;)

Endret av Zepticon
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar

Dressmann har også bukser som nesten ser ut som dressbukser men som er nesten like komfortable som joggebukser. Bruker bare joggebukser hjemme, tror litt på at uteliggerlooken får en til å underprestere på jobb 😁 Men, har man dressbukser som passer så skal de være komfortable. Bruker ikke dressbukser på jobb siden jeg bare jobber mot industrien og det skal veldig lite til for å være mer velkledd enn kunden. 

Endret av PolarD
Lenke til kommentar
Zepticon skrev (13 timer siden):

Haha spar meg :D Det blir for dumt.

Hadde samme diskusjon med han for noen år siden, da var det vel hardworkout som gjaldt. Der var det samletester av alt mulig som de ikke en gang hadde testet, men som var til salgs hos deres samarbeidspartnere. Alt av treningsutstyr, tredemøller osv kåret de best i test uten å ha lagt en finger på produktene. Hvordan noe kan få best i test på slike kriterier er å lure folk.

Sitat

Produktene i denne listen er ikke fysisk testet av oss, og vurderingen er gjort på bakgrunn av produktets egenskaper, eksterne tester, tilbakemeldinger fra kunder, samt pris.

Vet ikke om det drives på samme måte nå på pulssonen som det gjorde tidligere på andre sider han publiserte ting på. 

Lenke til kommentar
ProphetSe7en skrev (6 minutter siden):

Hadde samme diskusjon med han for noen år siden, da var det vel hardworkout som gjaldt. Der var det samletester av alt mulig som de ikke en gang hadde testet, men som var til salgs hos deres samarbeidspartnere. Alt av treningsutstyr, tredemøller osv kåret de best i test uten å ha lagt en finger på produktene. Hvordan noe kan få best i test på slike kriterier er å lure folk.

Vet ikke om det drives på samme måte nå på pulssonen som det gjorde tidligere på andre sider han publiserte ting på. 

Det er en grunn til at undertegnede startet for seg selv. Nettopp for å kunne gjøre grundige tester selv, da jeg ikke liker strategien som altfor mange nettsider i dag bygger på. Her er alt testet, og i tillegg er det omfattende  guider og anbefalinger.

Men jeg når ikke frem her uansett, så det er helt ok. Det som bare er leit er at jeg svarte på denne tråden for å være til hjelp.

Lenke til kommentar
torbjornhb skrev (42 minutter siden):

Det er en grunn til at undertegnede startet for seg selv. Nettopp for å kunne gjøre grundige tester selv, da jeg ikke liker strategien som altfor mange nettsider i dag bygger på. Her er alt testet, og i tillegg er det omfattende  guider og anbefalinger.

Ser at den type samletester som gjorde at jeg aldri tok hardworkout seriøst ikke eksisterer på pulssonen, så det er en stor forbedring.

Det som i mine øyne gjør at testene fortsatt fremstår som reklame er de store rosa "kjøp her" boblene som er svært fremtredende i testene.

Screenshot_20230717_144245_Edge.jpg.40ef95eeee49fe9b43b5cedd61735b42.jpg

Hadde du holdt deg til de mindre fremtredende lenkene på slutten så hadde det i mine øyne hvert en stor forbedring. Slik som på bildet under. Men du skal jo tjene penger, så det er vel en avregning du har gjort på hvordan du ønsker at siden skal fremstå. 

Screenshot_20230717_144317_Edge.thumb.jpg.b28eb860fb0be99c23733533cdc0ae22.jpg

Men nok om dette fra min side. Pulssonen er i mine øyne en stor forbedring fra hardworkout hvor du pupliserte tidligere 

Lenke til kommentar
ProphetSe7en skrev (5 minutter siden):

Ser at den type samletester som gjorde at jeg aldri tok hardworkout seriøst ikke eksisterer på pulssonen, så det er en stor forbedring.

Det som i mine øyne gjør at testene fortsatt fremstår som reklame er de store rosa "kjøp her" boblene som er svært fremtredende i testene.

Screenshot_20230717_144245_Edge.jpg.40ef95eeee49fe9b43b5cedd61735b42.jpg

Hadde du holdt deg til de mindre fremtredende lenkene på slutten så hadde det i mine øyne hvert en stor forbedring. Slik som på bildet under. Men du skal jo tjene penger, så det er vel en avregning du har gjort på hvordan du ønsker at siden skal fremstå. 

Screenshot_20230717_144317_Edge.thumb.jpg.b28eb860fb0be99c23733533cdc0ae22.jpg

Men nok om dette fra min side. Pulssonen er i mine øyne en stor forbedring fra hardworkout hvor du pupliserte tidligere 

Det er bra du ser at det ikke er den samme type nettside. Men min side er ikke akkurat unik, og nesten samtlige nettsider som utfører tester bruker affiliate linker. Det er jo også tydelig skrevet øverst i her eneste test, men ingen her påpeker det.

Tek.no bruker også denne typen linker, og leseren står alltid fritt til å handle der de selv ønsker. For min del er det viktigste å formidle produktets "faktiske egenskaper". Jeg startet for meg selv fordi jeg ikke likte foretningsmodellen der de peises ut topplister på alt mulig utelukkende for å tjene penger. Det er i mine øyne lureri.

 

Skjermbilde 2023-07-17 kl. 14.55.46.png

Skjermbilde 2023-07-17 kl. 14.58.10.png

Endret av torbjornhb
Lenke til kommentar
torbjornhb skrev (På 17.7.2023 den 14.06):

Men jeg når ikke frem her uansett, så det er helt ok. Det som bare er leit er at jeg svarte på denne tråden for å være til hjelp.

Det som i såfall er bra for deg, er at om vi alle tar feil, så har du fått en ganske greit tilbakemelding på at nettsiden du presenterer som objektive og grundige tester, fremstår som en "kjøpt og betalt" reklamekampanje fra leverandøren av produktet. Gratis brukertest og fokusgruppe på en gang her. Les testene til hardware.no så ser du jo hvordan det kan gjøres. Eller forbrukerombudet. Hva du gjør med den kunnskapen er jo da opp til deg.

Lenke med affiliates er ikke problematisk. Problemet er når testen ikke er en test, men markedsføring. Og den linken du delte meg over her er 100% markedsføring som er skrevet for konvertering, ikke informasjon, og det er vi begge klar over.

Endret av Zepticon
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...