wampster Skrevet 6. juli 2023 Skrevet 6. juli 2023 Hei. Jeg har funnet denne i en leilighet jeg har ryddet ut av og lurer på om noen vet hva det er? Er det noe dyrt tenker jeg å prøve å få det returnert til sin rettmessige eier, men er det noe "billig" tenker jeg at jeg ikke gidder å ta meg bryet. Er det noen som vet hva det kan være/være til, for jeg har aldri sett noe slikt før?
cthores Skrevet 6. juli 2023 Skrevet 6. juli 2023 Ser vel ut som en slangesølje https://www.sylvsmidja.no/kategoriar/bunadsolv/soljer/slangesoljer/produkt/182700-slangesoelje-gml-forgylt
Gjest Slettet-jTPZCj Skrevet 6. juli 2023 Skrevet 6. juli 2023 (endret) Å. So. kan være smykkemakerens (eller smykkeverkstedets) initialer, og 830s betyr at den inneholder minst 83% rent sølv. Det er noe som brukes til bunad og er en typisk konfirmasjons gave for jenter. Endret 6. juli 2023 av Slettet-jTPZCj
vidor Skrevet 6. juli 2023 Skrevet 6. juli 2023 Førsteinntrykket av fronten var at dette kunne minne om noe billig juggel, men som allerede dokumentert ser det ut til å være verdt rundt 7K og er håndlaget i Norge. Hadde det vært noe masseprodusert hadde nok baksiden ikke sett ut slik den gjør.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå