Gå til innhold

Nytt hovedkort - Ingen internett - Stuck i innlogging - Help


Anbefalte innlegg

Windows 11
Så, jeg har installert et nytt hovedkort. Alle andre komponenter er i hovedsak det samme som før.
I det jeg har gjennomført første del av booting-prosessen, blir jeg stuck i innlogginga. Jeg får først meldinga: «PIN-koden din er ikke lenger tilgjengelig fordi sikkerhetsinnstillingene på denne enheten har blitt endret. Klikk for å konfigurere PIN-koden.» jeg fortsetter og Windows gjør sin greie - første vindu som dukker opp er: «Du trenger internett for dette». Ethernet-kabelen står i, og aldri hatt noe problemer med internettet tidligere. Null mulighet for å faktisk logge inn på nytt, hverken på bruker eller Wi-fi i seg selv.

Noen forslag uten om å kjøre en full clean-install?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei. Vel. Du skriver jo at du har nytt Hovedkort og da er det nok mangel på drivere som er problemet. Da må du enten reinstallere Windows for å se om du får installert drivere til Nettverkskortet. Eller så må du ha et Nettverkskort som er kompitabel med Windows 11 uten og installere drivere.

Lenke til kommentar
wil skrev (1 minutt siden):

Hei. Vel. Du skriver jo at du har nytt Hovedkort og da er det nok mangel på drivere som er problemet. Da må du enten reinstallere Windows for å se om du får installert drivere til Nettverkskortet. Eller så må du ha et Nettverkskort som er kompitabel med Windows 11 uten og installere drivere.

Ja, jeg hadde et lite håp om en snarvei. Men det blir nok løsningen

Lenke til kommentar
thegreatbergo skrev (45 minutter siden):

Ja, det har jeg nok.

Forsøkt med iPhone, men ikke fått det til å fungere :(

Hvis du har mac-filter på router må du enten whiteliste mac-adressa på det nye hovedkortet, eller deaktivere det.

 

Det jeg tror problemet er, er at du ikke har riktig driver til nettverksporten. Kanskje et annet merke enn det du har nå. Har du to nettverksporter på det nye hovedkortet, kan det være en idé å prøve den andre.

Endret av RRhoads
Lenke til kommentar
RRhoads skrev (16 timer siden):

Hvis du har mac-filter på router må du enten whiteliste mac-adressa på det nye hovedkortet, eller deaktivere det.

 

Det jeg tror problemet er, er at du ikke har riktig driver til nettverksporten. Kanskje et annet merke enn det du har nå. Har du to nettverksporter på det nye hovedkortet, kan det være en idé å prøve den andre.

Dette stemmer nok! Dessverre har jeg lite valg videre. Merket er det samme, men gikk fra Asus B660-I til B760-I, så ingen store forskjeller. Har forsøkt å oppdatere BIOS nå via USB, men problemet forblir det samme. Null muligheter 

Lenke til kommentar
thegreatbergo skrev (2 minutter siden):

Dette stemmer nok! Dessverre har jeg lite valg videre. Merket er det samme, men gikk fra Asus B660-I til B760-I, så ingen store forskjeller. Har forsøkt å oppdatere BIOS nå via USB, men problemet forblir det samme. Null muligheter 

Du kan prøve å reparere Windows med installasjonsmedie. Lag nytt via creation tool, men i stedet for å installere, velger du "reparér".

Da tror jeg den vil legge inn driverne du trenger.

Endret av RRhoads
Lenke til kommentar
RRhoads skrev (1 time siden):

Du kan prøve å reparere Windows med installasjonsmedie. Lag nytt via creation tool, men i stedet for å installere, velger du "reparér".

Da tror jeg den vil legge inn driverne du trenger.

Ente til slutt bare opp med å kjøre oobe\bypassnro i Device Manager for å komme forbi hele driten og ha større tilgang. RIP

Lenke til kommentar
germanwhip skrev (17 minutter siden):

virker internett på gammel windows?

Utrolig nok fungerte «alt» som det skulle etter jeg skippet selve innlogginga til Windows. Så fort jeg hadde opprettet en lokal bruker, var internettet på plass. Merkelig. Selv om jeg hadde oppdatert BIOS og alt fra USB. Nå startet bare hovedjobben med få oppdatert alle drivere og den faktiske innlogginga 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...