Gå til innhold

Microsoft setter opp prisen på Xbox Series X og Game Pass Ultimate


Anbefalte innlegg

Serpentbane skrev (På 22.6.2023 den 11.53):

Nå er det vel som artikkelen skriver ett år siden Sony skrudde opp prisen på PS5. Gamepass har koste det samme i hva er det, 6 år, gjennom en tid der alt annet har blitt dyrere, samtidig som de har holdt på å lansere alle nye in house spill, EA Games spill og en skog av andre 3. parts spill på tjenesten, Sony har på ingen måte matchet dette.

Microsoft økte prisene på spill fra 2023, nesten et halvt år etter Sony. 

Nå matcher da altså MS prisen på PS5, og skrur opp prisen på Ultimate med hele 14kr.

Ja, her skal det melkes. Nei, MS presser heller nok fremdeles mot å presse marginene for å konkurere med Sony, samtidig som Sony har lagt lista for priser. 

Sony er Sony og Xbox er xbox.  Sony har 700 +spill på tjenesten sin. Xbox har 100 spill til XBOX. Inkludert 3 parts spill. Så skal dei øke prisen når folk sliter med å selge helt nye ubrukte xboxer for 3500 kr på finn?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
3 minutes ago, Tuftnaldo said:

Sony er Sony og Xbox er xbox.  Sony har 700 +spill på tjenesten sin. Xbox har 100 spill til XBOX. Inkludert 3 parts spill. Så skal dei øke prisen når folk sliter med å selge helt nye ubrukte xboxer for 3500 kr på finn?

560 spel til PS5 ( eksludert bakover-kompatible spel ) og 397 til Xbox series X ( eksludert bakover-kompatible spel )
Når du inkluderer all bakover-kompatible spel til begge konsoller, vinner PS5 med ca 300 spel totalt... og dette er inkludert alt det gamle som kom til Xbox 360/One og PS 2/3/4
 

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Tuftnaldo skrev (5 timer siden):

Sony er Sony og Xbox er xbox.  Sony har 700 +spill på tjenesten sin. Xbox har 100 spill til XBOX. Inkludert 3 parts spill. Så skal dei øke prisen når folk sliter med å selge helt nye ubrukte xboxer for 3500 kr på finn?

 

Shaddiz skrev (5 timer siden):

560 spel til PS5 ( eksludert bakover-kompatible spel ) og 397 til Xbox series X ( eksludert bakover-kompatible spel )
Når du inkluderer all bakover-kompatible spel til begge konsoller, vinner PS5 med ca 300 spel totalt... og dette er inkludert alt det gamle som kom til Xbox 360/One og PS 2/3/4
 

At Sony har en skog av huinngamle spill på sin tjeneste betyr egentlig veldig lite for min del. De hadde disse før også, og det tok ikke akkurat av, så jeg vil ikke si dette tilfører særlig mye mer verdi nå enn før. 

Det er ikke volumet som er viktig, men hvilke spill. Og, Gamepass har alle nye spill MS slipper på tjenesten fra dag en, på XBOX, PC og Streaming, i tillegg til mange 3. parts og alle spill på EA Play.

I tillegg kommer familie og venne abonnement. 

Det ligger ute en SX til 3500 og den er reservert. Resten ligger på 4000 og opp. PS5 ligger på 4500 for den med drev. SX har vært rimeligere å kjøpe enn PS5, som påvirker bruktprisen.

Men, intensjonen var ikke en VS diskusjon, jeg har kjørt PS fra 1 til 4, poenget er at jeg ikke vil si MS melker markedet gitt hva det leverer sammenlignet med prisen og innholdet på konkurrerende produkter. 

Endret av Serpentbane
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Sidekick skrev (På 23.6.2023 den 14.05):

Utgått HW allerede når det ble lansert, burde komme ny gen xbox og ps neste år skal de holde tritt med utviklingen. 10k for en konsoll er prisen de burde satt, da med relevant HW.

Tullete kommentar, jeg har PC selv, og en liten haug med konsoller, men hele poenget med konsoll er å sikte på sweetspot mellom pris og ytelse, i en pakke som er lett å komme i gang med, og bare funker.

Når skjermkortet alene finansierer fire konsoller så sier det seg selv at det er en annen målgruppe.

PC'en kjører jeg på kontoret, konsollene har jeg på TV'ene. For meg er det helt forskjellig setting og spilltyper mellom konsoll og PC-spilling. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Sidekick skrev (1 minutt siden):

Vel, prisen på Playstation 2 var nærmere 10k når den ble lansert. Så ikke så veldig tullete som du skal ha det til @Serpentbane

Det er jo ikke noe å fornekte at dagens gen med konsoller er utgått på dato når de sliter med å holde stabil 30 fps på AAA spill

Hæ? Det stemmer ikke, jeg er overbevist om at jeg betalte mindre enn 5000...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Sidekick skrev (10 timer siden):

Vel, prisen på Playstation 2 var nærmere 10k når den ble lansert. Så ikke så veldig tullete som du skal ha det til @Serpentbane

Det er jo ikke noe å fornekte at dagens gen med konsoller er utgått på dato når de sliter med å holde stabil 30 fps på AAA spill

Dette går da på spill utviklerne, hvilken framerate target dem setter og hvor flinke dem er til å holde det. Konsollene kunne ha vært mye kraftigere og enkelte AAA spill kunne likevel ha slitet med å holde 30FPS, grafikken hadde vært bedre da.

Endret av MistaPi
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...