Woff Skrevet 8. juli Skrevet 8. juli Griever skrev (25 minutter siden): Jeg lurer på hvorfor så mange har lagt nettopp denne medisinen for tvil og hat Problemet er vel akkurat det motsatte? Alt for mange som bare MÅ ha de etter det jeg skjønner.. Skal man slanke seg 4-5 kilo så skal det gjøres medisinsk (for å følge mote og influencers..) Men som nevnt over her, de bivirkningene du risikerer er ikke noe i forhold til problemene du blir kvitt! Jeg har nevnt alt for mange (?) ganger her i tråden at jeg kvittet meg fort med en forferdelig bruk av Insulin, jeg har kuttet totalt et par andre legemidler og for ikke å glemme 60 kilo! 😊 1
Griever Skrevet 8. juli Skrevet 8. juli (endret) Woff skrev (1 time siden): Problemet er vel akkurat det motsatte? Alt for mange som bare MÅ ha de etter det jeg skjønner.. Skal man slanke seg 4-5 kilo så skal det gjøres medisinsk (for å følge mote og influencers..) Men som nevnt over her, de bivirkningene du risikerer er ikke noe i forhold til problemene du blir kvitt! Jeg har nevnt alt for mange (?) ganger her i tråden at jeg kvittet meg fort med en forferdelig bruk av Insulin, jeg har kuttet totalt et par andre legemidler og for ikke å glemme 60 kilo! 😊 60kg??? Det er helt vanvittig bra jobba! Det kommer ikke av seg selv, om man bruker ozempic/wegovy aldri så mye. Gratulerer! 😁😁😁 Og ikke minst veldig kult at du har kunnet kutte ned på medisiner 👍💪 Endret 8. juli av Griever 1
Woff Skrevet 8. juli Skrevet 8. juli Griever skrev (2 minutter siden): Det er helt vanvittig bra jobba! Takker for den! Joda, det har kostet, men har også vært verd det! Jeg hadde ikke vært i nærheten UTEN Ozempic da, har tross alt prøvd å redusere vekta før (noen ganger..)! Derfor GRUER jeg meg absolutt til hva som skjer når jeg får beskjed av lege om å slutte med dette.. Er redd jeg alt for fort går opp igjen, noe jeg selvsagt ikke vil, men jeg har IKKE kontroll! Men det er jo legen som bestemmer (kanskje..). Jeg har bestilt kontrolltime etter sommerferien og da blir det vel diskutert.
Woff Skrevet 16. juli Skrevet 16. juli Her er det en sak om alvorlige bivirkninger av Semaglutid: https://www.tv2.no/nyheter/innenriks/kobles-til-dodsfall-jeg-grat-svettet-og-skalv/17914034/ Det var denne som engelskmenn fikk i fleisen da legemiddelet ble godkjent for salg over disk der borte.. "Nye tall viser at det i England er meldt om nesten 300 mulige tilfeller" dette kan virke veldig høyt, men hvor mange engelskmenn bruker medisinen? Vil tro det er ganske mange.. Uansett som nevnt tidligere, for å fjerne problemene medisinen hjelper oss med er bivirkninger ikke til å unngå, hvilken av disse problemene er verst? Overvekt (med diabetesproblemer) eller mageproblemer? (Jeg har valgt!) 1
Elgen-Hansi Skrevet 16. juli Skrevet 16. juli Ja, dette er jo en kjent bivirkning ved semaglutide. Det er derfor man må inn å ta blodprøve 4 uker etter endret dose, for å sjekke galle og leververdier. Legen min anbefalte å ikke drikke alkohol på wegovy, da alkohol er hardt for de samme organene. Viste ikke at det kunne være dødelig i svært sjeldne tilfeller, men det er jo ikke så rart egentlig.
Woff Skrevet 16. juli Skrevet 16. juli Elgen-Hansi skrev (18 minutter siden): Viste ikke at det kunne være dødelig i svært sjeldne tilfeller, men det er jo ikke så rart egentlig. Det er som kjent også inntak av rent vann i store mengder! ☺️ Jeg har faktisk ikke sjekket lever / galle verdiene siden oppstart, men sjekket nå at lege har tatt med disse et par ganger og verdiene er innenfor normalen. Hvis du bruker Semaglutid så er det jo ikke sikkert alkohol frister heller! Mitt alkoholforbruk etter at jeg startet med Ozempic er nesten null nå faktisk! Det FRISTER ikke med alkohol i alle fall! Har nå hatt stabil vekt i 8 måneder (+/- 2 kg) og er der jeg bør være. Første legekontroll om en måned med fastlege vil vel fortelle om hva som anbefales.. 🙂
Woff Skrevet mandag kl 09:37 Skrevet mandag kl 09:37 Enda en slanke-sak: https://www.tv2.no/nyheter/innenriks/lars-14-matte-ha-mat-hele-tiden-det-var-grusomt/17901038/
Woff Skrevet mandag kl 10:57 Skrevet mandag kl 10:57 (endret) Og en sak til. denne med Ozempic... https://www.seher.no/kjendis/jeg-ville-ikke-bli-sa-tynn/83344420 Sitat: Selv sa Sharon det slik da hun gjestet talkshowet til Piers Morgan (60): - Jeg ville ikke bli så tynn ... Litt rart at sånne ikke bruker en kvalifisert lege? 🤐 Endret mandag kl 10:59 av Woff
Olsenhower Skrevet 23 timer siden Skrevet 23 timer siden (endret) Jeg var komplett idiot på fredag. Det var 40-årsdag i en nabohytte og vi var invitert. Jeg spiste tre smørbrød og var overmett. Tvang i meg et fjerde. Litt senere på kvelden ble det kaker, og jeg forsynte meg grådig. Allerede den kvelden fikk jeg diaré. Våknet grytidlig med vannaktig diaré og oppkast. Diaréen fortsatte omtrent 2-3 ganger i timen utover formiddagen med magesmerter og utslitthet. Jeg kom meg utover dagen i den forstand at jeg kunne drikke vann og spise toast uten å bli kvalm eller at det omgående skulle ut bak, så sønnen min og jeg kjørte til en kompis sin hytte fordi sønnen min har lyst på Hasle Summer fun og ville prøve kompisen min sin. Så der ble det naturligvis grilling, og is, og snop.... Merket ikke noe spesielt ubehag før kl 4 om natten. Enda en omgang med vannaktig diaré og oppkast. Herregud, aldri mer. Det må ha vært mengdene på fredagen, og med mengdene mener jeg i wegovy-sammenheng. Har tålt en kroneis og slikt tidligere i sommer, men kanskje ikke en halv isboks. Veide meg tilfeldigvis på fredagen før selskapet, var 119 kg. På søndag var jeg 115,9. Nå er jeg 117 kg, vekttap på 18 kg. Er tålelig grei i formen nå, så det blir bare toast og annen tarmvennlig mat ut sommeren. Endret 23 timer siden av Olsenhower 1
Woff Skrevet 21 timer siden Skrevet 21 timer siden (endret) Olsenhower skrev (1 time siden): Herregud, aldri mer. Får håpe du lærer ja! 😝☺️ Olsenhower skrev (1 time siden): Nå er jeg 117 kg, vekttap på 18 kg. GRATULERER!! ☺️ Jepp, det er verdt å ofre LITT for å gå ned i vekt! Medisinen er DYR, men du spiser jo betydelig mindre, sparer inn mye på matutgiftene.. 🤑 (Det som også koster er jo nye MINDRE klær etterhvert da!) Stå på og ha en herlig sommer! ☺️ Endret 21 timer siden av Woff 1
Martelè Skrevet 21 timer siden Skrevet 21 timer siden Er det sant at noen går ned i vekt selv på 0.25 Wegovy? 1
Olsenhower Skrevet 21 timer siden Skrevet 21 timer siden Woff skrev (45 minutter siden): Får håpe du lærer ja! 😝☺️ GRATULERER!! ☺️ Jepp, det er verdt å ofre LITT for å gå ned i vekt! Medisinen er DYR, men du spiser jo betydelig mindre, sparer inn mye på matutgiftene.. 🤑 (Det som også koster er jo nye MINDRE klær etterhvert da!) Stå på og ha en herlig sommer! ☺️ Takk, og i like måte ☺️☀️ 1
Olsenhower Skrevet 21 timer siden Skrevet 21 timer siden Martelè skrev (12 minutter siden): Er det sant at noen går ned i vekt selv på 0.25 Wegovy? Jeg gikk ned mange kilo på 0.25 mg, selv om mye nok var vann. Merket umiddelbar virkning på appetitten. 1
Woff Skrevet 20 timer siden Skrevet 20 timer siden Martelè skrev (15 minutter siden): Er det sant at noen går ned i vekt selv på 0.25 Wegovy? Ja, det stemmer bra! Det er nok litt 'salgstriks' fra Novo Nordisk når de på død og liv skal ha folk til å bruke maksdosen, men de fleste tenker vel 'hvorfor ikke' vil jeg tro. Brukeren merker fint lite at det er forskjellige doser og det som er viktig, PRISEN blir jo det samme.. Men som @Olsenhower sier så merker du umiddelbart en vektnedgang allerede etter kort tid på oppstartsdosa. ☺️
Martelè Skrevet 20 timer siden Skrevet 20 timer siden Olsenhower skrev (35 minutter siden): Jeg gikk ned mange kilo på 0.25 mg, selv om mye nok var vann. Merket umiddelbar virkning på appetitten. Godt å vite. "Food noise" greia er den jeg vil bli kvitt, hovedsaklig. Jeg har forstått det slik at kvalme og oppkast er litt mindre av på 0.25 dose? 1
Olsenhower Skrevet 20 timer siden Skrevet 20 timer siden Martelè skrev (5 minutter siden): Godt å vite. "Food noise" greia er den jeg vil bli kvitt, hovedsaklig. Jeg har forstått det slik at kvalme og oppkast er litt mindre av på 0.25 dose? Var null kvalme og oppkast på 0,25, og forsåvidt også på høyere dose så lenge en ikke propper i seg for mye fett og sukker. Jeg er for tiden på 1 mg, så høyere enn det vet jeg ikke hvordan symptomene blir for min del. 1
Woff Skrevet 19 timer siden Skrevet 19 timer siden Martelè skrev (22 minutter siden): Jeg har forstått det slik at kvalme og oppkast er litt mindre av på 0.25 dose? Normalt ja, men dette er individuelt, noen takler Semaglutid bra og har nesten ingen bivirkninger, men vi har også de som blir så syke at de bare måtte kutte ut behandlingen! Men som sagt, i utgangspunktet reagerer kroppen mindre på lave doser enn på høye, hovedsaklig er dette som en følge av hva og hvor mye du spiser! Når du starter opp på dette så reduser all matinntak betydelig! (La gjerne kroppen bestemme over hva du måtte tro at du orker!) Lykke til! 😊
Gjest 92b6f...b79 Skrevet 18 timer siden Skrevet 18 timer siden Woff skrev (2 timer siden): Ja, det stemmer bra! Det er nok litt 'salgstriks' fra Novo Nordisk når de på død og liv skal ha folk til å bruke maksdosen, men de fleste tenker vel 'hvorfor ikke' vil jeg tro. Brukeren merker fint lite at det er forskjellige doser og det som er viktig, PRISEN blir jo det samme.. Men som @Olsenhower sier så merker du umiddelbart en vektnedgang allerede etter kort tid på oppstartsdosa. ☺️ Prisen behøver ikke å bli den samme. Fra en eneste 2.4 sprøyte kan man få 4 doser med 0.25, 4 doser med 0.5, 4 doser med 1.0 og 2 doser med ~1.4. Altså 14 uker med opptrapping for prisen av en eneste sprøyte. Ulempen er at man må telle klikk for å få riktig dose (tabeller er lett tilgjengelige på nett, ellers kan man regne selv da 74 klikk er 2.4) og kjøpe en pakke ekstra sprøytespisser ved siden av. Dessuten har sprøyten kun 6 ukers holdbarhet utenfor kjøleskap, så den må da oppbevares kjølig. Anonymous poster hash: 92b6f...b79
Woff Skrevet 17 timer siden Skrevet 17 timer siden Gjest 92b6f...b79 skrev (1 time siden): Ulempen er at man må telle klikk for å få riktig dose Du har selvsagt helt rett. Dette har jeg selv gjort i forbindelse med endring av egen dose. Må innrømme at det var kjedelig å 'dele opp' etter antall klikk og JEG gjorde dette for å teste endringer i egen dose da jeg har Ozempic på blå-resept og ikke betaler mye for medisinen! Når det gjelder holdbarhet så er dataene her som på samme måte som mye annet 'worst case'.. Jeg tar ut den pennen jeg skal bruke og den ligger ved pc'en her hele måneden den er åpnet / i bruk. Og det er skjeldent at det er kjølig for tiden! Fra pakningsvedlegget: "Du kan bruke pennen i 8 uker hvis pennen er oppbevart ved høyst 30ºC".. Dette er forøvrig likt kravene du finner til Insulin og altså trenger du IKKE å ha med medisinen i et kjøleskap på hjul! Her gjelder det som så mye annet: bruk hodet! 😊
Elgen-Hansi Skrevet 55 minutter siden Skrevet 55 minutter siden Martelè skrev (20 timer siden): Er det sant at noen går ned i vekt selv på 0.25 Wegovy? Jeg gikk ned 11-12 kg på 0.25 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå