Gå til innhold

GoPro Hero 11 - alternativer?


Anbefalte innlegg

Hei,

 

Har (i skuffen) en GoPro Hero 3, men tenker å kjøpe Hero 11 til en tur vi skal på i sommer. Antok at det var/er GoPro som er det som "gjelder" om dagen, har liksom ikke hørt om noe særlig andre - men nå følger jeg ikke akkurat med, heller.

Spørsmålet blir jo hvorvidt det er noen alternativer som jeg burde ha tenkt på, som kanskje er bedre, før jeg kjøper!?

Takk for alle tilbakemeldinger :)

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er flere alternativer nå så verdt å sette seg bittelitt inn i det, er en del spennende konkurrenter. Det er også en del som ikke er actionkameraer men som for mange likevel vil være en erstatter for GoPro avhengig av bruken. Og så har 360 kameraer blitt ganske mye bedre og mer populært i lang tid.

DJI har vært stor lenge nå. For et action kamera så har du feks DJI OSMO ACTION 3

Litt eldre modell og mindre "action" kamera er DJI Osmo Pocket 2

Visstnok bra middle ground: DJI Action 2

For 360 så er det vel insta360 som er størst med ONE RS som beste alternativet


De fleste alternativene her har ulike fordeler og ulemper, i tillegg til GoPro 11 som du ser på. Personlig hadde jeg nok mest sannsynlig stått mellom Insta360 ONE RS eller DJI Action 2 / DJI OSMO Action 3, men alt kommer an på ditt bruk :) 

Finnes en del YT videoer som sammenligner disse direkte mot Gopro også!

Endret av Comma Chameleon
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Jeg har Hero 11 og Insta360 X3, og bruker begge to ganske mye om dagen for å finne meg en favoritt slik at jeg kan selge det andre.

GoPro et nok en god del bedre på bildekvalitet, mens Insta360 kameraet har fordelen av at du ikke trenger å tenke på hvordan du holder det fordi du uansett fanger alt rundt deg. De utfyller hverandre så godt at det er vanskelig å velge kun et.

Jeg vil nok si at GoPro et bredt for bilder og film "rett ut av kameraet". Insta360 X3 gir mer unike muligheter om du skal finne mye og bruker tid på å redigere.

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Ja, dette ble ikke lett.. Takk :)

Først undersøkte jeg vidoer med DJI Osmo Action 3, og fant ut at dette måtte være mye bedre enn GoPro. Likte at GoPro kunne ha minnekort opp til 1 TB. 

Så, sjekket jeg Insta360 X3, og nå må jo det være helt perfekt!? Denne støtter også 1TB minnekort, ser det ut til.

Noen grunn til å IKKE skaffe X3? Er det noe de andre kan som er bedre? Skjønner kanskje at mtp. oppløsning, så taper man litt hvis man filmer i 360 og skal korrigere til "vanlig" (da ville "vanlig" ha vært bedre å filme i). Men, man kan jo også filme i vanlige view med x3 også (?), og da er det tilnærmet like gode alle sammen!? 

GoPro 11 har temperaturproblemer.. 

Står nå mellom X3 og Action 3, men virker nå som om X3 er et mye mer spennende valg!?

 

Takk igjen  :) 

Lenke til kommentar

Wow, pengene sitter løst ser jeg. 😃 X3, 1 TB minnekort, osv. her blir det mye gryn. (+ Pleier å dukke opp mer.)

Finnes mange YouTube-videoer hvor man sammenligner en rekke forskjellige (action)kameraer. Å kjøpe kamera bør ikke gjøres på impuls. Man bør gjøre sin egen research og studere hva andre folk har av erfaringer. Jeg kjøpte to stk. GoPro 8 i fjor, da det ikke lot seg forsvare økonomisk å kjøpe nyere modeller.

EDIT: I tillegg kommer eventuelle programvarelisenser, om du ikke har dette allerede.

Endret av nightowl
Lenke til kommentar

Mye skjer på impuls ja :D hehe.. Kan bli litt ivrig noen ganger.

Når det gjelder penger, så var det jo allerde planlagt å kjøpe noe slikt, og de er jo litt samme pris alle sammen. Minnekortet blir jo ekstra, men.

Når det gjelder programvarelisenser, så kunne en del / det meste gjøres i apper? Og også Windows-versjoner? Fikk inntrykk av at appene er gratis, og man kunne gjøre det meste gratis i windowsprogrammene? Eller kanskje jeg tar feil nå. Var noe som kostet, skjønte jeg.

Jeg har ikke planer om å lage mye fancy, og ikke er jeg YouTube-er, heller :) Så, tenkte at det mest avanserte greiene koster, mens vanlig redigering går bra?

Skal mest brukes for moro skyld på sykkelturer, gåturer og hoppe i vannet, etc. Er ingen risikosportperson, liker bare å filme og ta bilder.

Lenke til kommentar

Forskjell på hva jeg trenger og hva jeg har lyst på :)

Når det gjelder minnekort og 1TB, så er denne ment til bruk på en sykkeltur nedover Europa i sommer, hvor jeg ikke har mulighet til å legge over filer til en PC på noen uker. Jeg vil gjerne ikke være begrenset av kapasitet. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg vet ikke så mye om ditt bruk. Men jeg ville i hvertfall ikke satset på ett stk. gigantisk minnekort. Del heller opp på flere små. Det samme kan forsåvidt sies om kameraet; å kjøpe ett svindyrt kamera som du gjør deg avhengig av, kan være risky. Plutselig kan det skje noe, kameraet kan bli skadd, osv. Litt redundans er positivt, når du er på tur og er avhengig av fungerende kamerautstyr.

Lenke til kommentar

Å "dele opp" minnekortet kan kanskje være en god idé, hvis det store kan slutte å fungere. Er forsåvidt et poeng.

Når det gjelder prisen på selve action kameraet, så er det nå innenfor budsjett. Skal i tillegg ha med andre kamera, både mobilkamera (et for meg og fruen) og et annet håndholdt kamera. Action-kameraet er nå til video-bruk.

Men, pris til siden, så var jeg mest nysgjerrig på forskjellene, og hvorfor jeg "Ikke" skulle velge X3, siden den virket å ha det meste. Likte det at den fanger opp "alt", og ikke bare ting "rett frem". Det var egentlig veldig supert. 

Lenke til kommentar
Bone skrev (1 time siden):

Når det gjelder programvarelisenser, så kunne en del / det meste gjøres i apper? Og også Windows-versjoner? Fikk inntrykk av at appene er gratis, og man kunne gjøre det meste gratis i windowsprogrammene? Eller kanskje jeg tar feil nå. Var noe som kostet, skjønte jeg.

Jeg har ikke planer om å lage mye fancy, og ikke er jeg YouTube-er, heller :) Så, tenkte at det mest avanserte greiene koster, mens vanlig redigering går bra?

Skal mest brukes for moro skyld på sykkelturer, gåturer og hoppe i vannet, etc. Er ingen risikosportperson, liker bare å filme og ta bilder.

DaVinci Resolve har blitt veldig populært, og gratisversjonen inneholder alt du trenger, samt mye mer. Mange som bruker det, så det finnes mange tips og triks der ute. 

www.blackmagicdesign.com/products/davinciresolve

Endret av Håvard
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...