Eriksendrul Skrevet fredag kl 18:43 Rapporter Del Skrevet fredag kl 18:43 (endret) Kort spørsmål. tallene er fiktive. Hvis jeg alene eier et firma som har verdier som til sammen er verdt 5.000.000 kroner, må jeg betale formueskatt på det? Hvis jeg for eksempel driver et lite firma med noen gravemaskiner, lastebiler og annet mindre utstyr, som til sammen utgjør en verdi på 5.000.000 kroner. Endret fredag kl 18:43 av Eriksendrul Siter Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet fredag kl 18:46 Rapporter Del Skrevet fredag kl 18:46 Aksjeselskap? Bokførte verdier etter avskrivinger? osv. osv? Siter Lenke til kommentar
Eriksendrul Skrevet fredag kl 18:53 Forfatter Rapporter Del Skrevet fredag kl 18:53 (endret) Jarmo skrev (7 minutter siden): Aksjeselskap? Bokførte verdier etter avskrivinger? osv. osv? enkeltpersonforetak med 2 ansatte utenom eier som da ikke kan være ansatt. Endret fredag kl 18:54 av Eriksendrul Siter Lenke til kommentar
LoooK Skrevet fredag kl 20:00 Rapporter Del Skrevet fredag kl 20:00 skaff deg en regnskapsfører det tjener du på Siter Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet fredag kl 20:14 Rapporter Del Skrevet fredag kl 20:14 (endret) Eriksendrul skrev (1 time siden): Hvis jeg alene eier et firma som har verdier som til sammen er verdt 5.000.000 kroner, må jeg betale formueskatt på det? Du må trekke fra lån først. Endret fredag kl 20:14 av mobile999 Siter Lenke til kommentar
Eriksendrul Skrevet fredag kl 20:17 Forfatter Rapporter Del Skrevet fredag kl 20:17 Var vist vanskelig dette. Takk for svar. Siter Lenke til kommentar
Sverre1969 Skrevet i går, 03:55 Rapporter Del Skrevet i går, 03:55 9 hours ago, Eriksendrul said: Kort spørsmål. tallene er fiktive. Hvis jeg alene eier et firma som har verdier som til sammen er verdt 5.000.000 kroner, må jeg betale formueskatt på det? Hvis jeg for eksempel driver et lite firma med noen gravemaskiner, lastebiler og annet mindre utstyr, som til sammen utgjør en verdi på 5.000.000 kroner. Skattemessig saldoverdi - gjeld = formuesgrunnlag. 2 Siter Lenke til kommentar
Mato Skrevet 2 timer siden Rapporter Del Skrevet 2 timer siden Eriksendrul skrev (På 26.5.2023 den 20.53): enkeltpersonforetak med 2 ansatte utenom eier som da ikke kan være ansatt. det er få fordeler med og drive som enk kontra as, om du driver enk og går tom for arbeid har du feks ikke krav på dagpenger fra staten. Siter Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.