Gå til innhold

Sniktitt: Final Fantasy XVI


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Støtter utvikleren fordi de nekter å bøye seg til press fra noen som helst. De har en visjon og den skal de gjennomføre.

Jo mer jeg ser av spillet jo bedre blir det, selv om jeg ikke helt "føler" FF viben og ikke sikker jeg kommer til å like action kampsystemet, men, som skrevet, jo mer jeg ser av det jo bedre ser det ut.

Lenke til kommentar
"Likevel er det tydelig at dette primært er et historiedrevet spill, der etappene mellom er mer begrensede enn sammenlignet med dagens spilltrend mot åpnere verdener." Hvorfor er dette under bekymringer? Vi har nok av åpne verdener med meningsløs padding som det er.
Lenke til kommentar
Eplebit skrev (22 minutter siden):

"Likevel er det tydelig at dette primært er et historiedrevet spill, der etappene mellom er mer begrensede enn sammenlignet med dagens spilltrend mot åpnere verdener." Hvorfor er dette under bekymringer? Vi har nok av åpne verdener med meningsløs padding som det er.

Synes det er helt nydelig å spille mer linære historiedrevne spill. Er så lei open world med uendelig masse kjedelige aktiviterer som går på repeat. 

Har ikke fulgt mye med på FF16 da det begynner bli lenge siden siste spillet serien som var bra imo, men lurer på om det kanskje blir kjøpt her. 

Lenke til kommentar

Har faktisk troen på det. Man hørte liksom ingenting om spillet, også plutselig boom var det der og var nær ved å bli ferdig. Har åpenbart hatt en betydelig mindre trøblete utvikling enn det 15 hadde.

Når det er sagt så føler jeg at vi er forbi den tiden hvor final fantasy er unikt. Tilbake i seriens storhetstid i vesten, fra final fantasy 4 til 10, var final fantasy det eneste man hadde av japansk rpg. Idag kan man velge mellom hundrevis av forskjellige serier og final fantasy er ikke like unikt lenger. I tillegg har de fjernet de rundebaserte kampene og serien ligner mer på Devil May Cry.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...