Gå til innhold

Fra HDD til SSD


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ja, ser at jeg svarte på feil spørsmål.
Å utvide partisjon er ikke alltid like enkelt. Det er bare mulig å utvide den partisjonen som vises til venstre for utildelt plass. Dvs partisjon 3. Men det er partisjon 2 du ønsker å utvide.
Du trenger antagelig ikke partisjon 3. Antar det er Recovery.
Gjør kloning en gang til, da tar du bare partisjon 1 og 2.

Lenke til kommentar
3 minutes ago, Hårek said:

Det er lite relevant til tråden. Men det går jo an å søke det opp hvis man lurer på ting.

Sant nokk, det jeg reagerer mest på er at partisjonen for gjenoppretting er for liten til å holde på noe fornuftig. Ser man på størrelsen på en Windows 10 DVD, så er jo den ca rundt 4.5-5GB.

Så jeg er egentlig enig i å slette den og heller bruke plassen på partisjonen til C disken

Lenke til kommentar
germanwhip skrev (28 minutter siden):

Sant nokk, det jeg reagerer mest på er at partisjonen for gjenoppretting er for liten til å holde på noe fornuftig. Ser man på størrelsen på en Windows 10 DVD, så er jo den ca rundt 4.5-5GB.

Så jeg er egentlig enig i å slette den og heller bruke plassen på partisjonen til C disken

Gjenopprettingspartisjonen antar jeg er for å sette tilbake PCen til "som ny", antakelig med diverse bloatware.

Ser at den er tilhørende Windows, la ikke merke til størrelsen. Den er grei å ta med seg.

This recovery partition is to hold the Windows Recovery Environment (WinRE), which can be explored if you manually assign a drive letter to it. If you delete this partition, you won’t be able to use Windows Recovery options.

Endret av ^fmj
Lenke til kommentar

Ikke sikker på hvorfor det skjer. Direkte kloning er det sjelden jeg gjør, men har brukt Macrium en del med disk image. Dvs skrive disk image til disk, og så legge image inn på en annen disk. Direkte kloning burde være det samme, men ...

Kan prøve WinRE Boot Repair. Dvs lage en minnepinne med WinRE og boote den, så kjøre Repair. Gjerne to ganger.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...