Gå til innhold

Mobiltelefon med best mulig kamera til 4000 kr.


Anbefalte innlegg

Hei, 

Min mor skal ha ny mobiltelefon og trenger tips. Det viktigste kriteriet er kameraet som bør være så bra som mulig og ikke unødvendig komplisert å bruke. Utover dette er det sms, ringing og facebook-appen som blir brukt. Hun har erfaring med android. Har lest gode ting om Oneplus Nord 2, men tar gjerne imot litt eksperthjelp. Budsjettet er +-4000 kroner. Har forumet noen gode tips?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
leedsunited skrev (6 timer siden):

Etter det jeg skjønner har Google Pixel 6a et litt annet menysystem uten tilbaketast f.eks. Det kan nok by på problemer for min mor som dessverre ikke er veldig teknisk kyndig. Finnes det noen alternativer med mer tradisjonelt android-operativsystem?

Dette gjelder alle Androidversjoner som støtter sveiping, men kan (på de fleste (alle?) mobiler) slås av. På min er valget under Innstillinger/System/Begelser/Systemnavigasjon, hvor jeg kan velge mellom "Navigasjon med bevegelse" eller "Navigasjon med tre knapper". Med knapper blir det som å bruke en eldre Androidversjon, men man mister litt av skjermarealet til knappene.

Basert på egen erfaring både med iPhone og Android er sveiping noe man blir raskt vant til, det sitter i fingrene etter noen minutter.

Endret av zanta
Lenke til kommentar
OC-Freak skrev (13 timer siden):

Google pixel 6a er blant de best optimaliserte på kamerafronten i denne prisgruppen.

Pixel 6a har i flere perioder vært solgt for 2990 hos Elkjøp, og for den prisen er den et meget godt alterantiv. Vær obs på at den ikke har ansiktsgjenkjenning for opplåsing, og at fingeravtrykksleseren ikke er den beste. Men i denne prisklassen er det alltid kompromisser.

Lenke til kommentar

Pixel støtter vel ikke 4G tale og vil bli ubrukelig i 2025. Den står ikke på de utdaterte listene til operatørene (bortsett fra ICE). Det kan jo hende telefonen støtter operatøren man bruker likevel, så verdt å sjekke på forhånd, og man bør ikke gå i fella å kjøpe et sted uten returrett. I Norge fungerer det vel stort sett best om man kjøper over nett slik at returretten støttes i lovverket.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...