Gå til innhold

Spørsmål vedrørende indeksregulering (salg av hytte)


Pugnax

Anbefalte innlegg

Har en sak i familien som er litt betent, i 2000 ble det bygd en hytte der jeg og min søster eier en 1/3 av hytta. Vår del ble finansiert via at vår far sa ifra seg arv fra sin var og ga det til oss, og med dette investerte dette i tomten..

Nå vurderes tomten og hytta å selges, den originale avtalen som ligger til grunn var at det var lagt in 200 000 av oss hver. Nå selges hytta for betydelig høyere sum. oppe i 10 mill. Jeg og min søster har ikke noe krav på selve hytta som står der i dag, da den har min far finansiert helt. Er jo snakk om en viss verdistigning i tomten.

Men i forhold til summen vi har lagt inn i tomten så er det vel riktig at denne indeksreguleres? Hvilken indeks skal dette gå etter?

Lutt usikker på om dette er riktig plassering, men prøver.

 

Endret av Pugnax
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Llandari skrev (19 minutter siden):

Først skriver du at du og din søster eier 1/3 av hytta, for deretter å si at dere ikke har noe krav på selve hytta. Mener du at dere eier 1/3 av tomta, eller er det snakk om flere hytter?

Ser det er skrevet litt rart, vi var 1/3 del i selve tomten med en hytte på den gangen. Hytta ble fjernet og ny hytte bygget på tomten, min far sto for denne nye hytta på tomten.

Endret av Pugnax
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...