Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Opplastingshastighet til Sky?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Telia Sky er vel Jottacloud i andre klær. 

Min erfaring er at hvis de er mange små filer som lastes opp, vil hastigheten ikke være så høy. Hvis det er større filer, blir det fort en del mer. 

Hvis du har HFC fra Telia, kan det vel være at opplastingshastigheten din ikke er noe høyere enn 20-30 Mbps på abonnementet? Samme vil vel være på trådløst bredbånd.

Endret av NULL
Lenke til kommentar

 

Jeg bruker Jottacloud som tidligere var Telia Sky mens jeg var Telia-kunde (det er samme løsning og leverandør) og pleier å ligge på ca 80-120 mbits på 150 mbits fiberlinjen ved overføring av større filer (flere Gigabyte per fil) mens mindre filer rekker normalt sjelden å komme opp i hastigheter over 40 mbits før de er ferdig opplastet. 

Så som @NULL skriver så kan det avhenge av størrelsen på filene du laster opp, det vil aldri bli topp hastighet om det mange mindre filer, og ikke minst hva som er ut-hastigheten på linjen din. 

Lenke til kommentar
RRhoads skrev (1 time siden):

Kommer helt an på hva du betaler for. 

 

Er dette fra mobil?

På mine sider hos Telia står det at jeg har "Kollektiv HFC 50/10"

Så da er vel max opplasting 10Mbps. Er det da normalt med ca. 20Mbit/s som opplasting på Telia Sky?

Endret av Lyncs
Lenke til kommentar
Hedonism skrev (På 28.2.2023 den 14.02):

 

Jeg bruker Jottacloud som tidligere var Telia Sky mens jeg var Telia-kunde (det er samme løsning og leverandør) og pleier å ligge på ca 80-120 mbits på 150 mbits fiberlinjen ved overføring av større filer (flere Gigabyte per fil) mens mindre filer rekker normalt sjelden å komme opp i hastigheter over 40 mbits før de er ferdig opplastet. 

Så som @NULL skriver så kan det avhenge av størrelsen på filene du laster opp, det vil aldri bli topp hastighet om det mange mindre filer, og ikke minst hva som er ut-hastigheten på linjen din. 

Går det raskere hos Jottacloud? Hvilken opplastingshastighet får du på speedometeret?

Lenke til kommentar
Lyncs skrev (14 timer siden):

Går det raskere hos Jottacloud? Hvilken opplastingshastighet får du på speedometeret?

Det er akkurat samme hastighet, det er Jottacloud som leverer tjenesten Telia Sky og jeg har ikke merket noen forskjell fra de årene jeg hadde Telia Sky til jeg byttet til Jottacloud når jeg ikke lengre var Telia-kunde.

Lenke til kommentar
23 hours ago, Lyncs said:

På mine sider hos Telia står det at jeg har "Kollektiv HFC 50/10"

Så da er vel max opplasting 10Mbps. Er det da normalt med ca. 20Mbit/s som opplasting på Telia Sky?

Det er ikke uvanlig at internettleverandøren setter hastigheten litt høyere enn hva abonnementet er spesifisert for. Så kan godt være at du får 20 Mbps i praksis, men også at det vil kunne variere litt, men normalt sett ikke gå under 10.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Med 8 samtidige overføringer makser jeg somregel 10gbit linje på diverse servere som har grei nok peering til Oslo. Når det er sagt, har jeg i utgangspunktet bare testet Telia Sky. I vilkårene står det ganske mye om at ubegrenset faktisk bare er det Telia mener er normalt, og derfor ubrukelig for meg. 

Om du har 50/10 nettlinje, og du laster opp på 20mbit/s, skal du si deg veldig fornøyd med dette. Du får faktisk dobbel hastighet av hva du betaler for. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...