Gå til innhold

Barnebøker renskes for krenkende ord


Anbefalte innlegg

jjkoggan skrev (9 timer siden):

Jeg vet ikke er det rimelig eller ikke, jeg mener personen er relativt uviktig i forhold til argumentene deres i et debattforum.  Bruk av merkelapper fører ofte til usaklig debatter hvor det tas personlig.  Det kan være at du har rett at noe debattanter er woke -so what?  Hva lærer vi i en slik debatt?

Hvis jeg kaller deg «Amerikaner» blir du støtt av det? Er ikke det (i mange kontekster) en fornuftig organisering/forenkling av hvem du er (selv om du opplagt er mye mer og annet enn det, og kanskje føler deg litt Norsk også)?

Jeg har ikke inntrykk av at folk jevnt over blir støtt av å bli sammenlignet med woke-bevegelsen. Noe særlig mer enn Amerikanere blir støtt av at folk konstaterer at de er Amerikansk.

De som er, hevder å være eller antas å være woke kan bli støtt av hvordan resten av folket ser på woke-ideologien. Litt som (jeg vil tro) Amerikanere kan bli støtt av synet mange i verden har på USA?

-k

Endret av knutinh
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
knutinh skrev (5 timer siden):

Hvis jeg kaller deg «Amerikaner» blir du støtt av det? Er ikke det (i mange kontekster) en fornuftig organisering/forenkling av hvem du er (selv om du opplagt er mye mer og annet enn det, og kanskje føler deg litt Norsk også)?

Jeg har ikke inntrykk av at folk jevnt over blir støtt av å bli sammenlignet med woke-bevegelsen. Noe særlig mer enn Amerikanere blir støtt av at folk konstaterer at de er Amerikansk.

De som er, hevder å være eller antas å være woke kan bli støtt av hvordan resten av folket ser på woke-ideologien. Litt som (jeg vil tro) Amerikanere kan bli støtt av synet mange i verden har på USA?

-k

Et debattforum fungerer dårlig når debattantene er viktigere enn argumentene deres.  Merkelapper hindrer åpen saklig meningsutveksling og vurdering av de beste argumentene. Sannsynligheten at du ikke tar argumentet alvorlig øker når personen tilhører en gruppe du synes er forkastelig (for eksempel).  Det samme argumentet fra Trump og Obama ville ikke tas like alvorlig blant MAGA folk 

Endret av jjkoggan
  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...