Gå til innhold

Skjermkort Device ID -tilknyttet selve kortet eller BIOS?


minimax

Anbefalte innlegg

Jeg har kjøpt et brukt skjermkort med to tidligere eiere og vet ikke noe om dens historie med tanke på hva slags firmware det er på den. Om det fabrikk-installerte ikke er blitt rørt, eller om det er blitt modifisert osv. og reflashet. Jeg ønsker å reflashe det med originalprogramvaren, og regner med å finne det i VGA-BIOS samlingen til TechPowerUp.
Jeg vet det eksakte modellnr. (klistrelapp på kortet) og ved hjelp av gratisprogrammet GPU-Z får jeg innblikk i blant annet "Device ID".
Er det slik at "Device ID" er tilknyttet til det fysiske kortet (altså, dette nummeret kan ikke skiftes), eller er det tilknyttet programvaren som er lagt inn i BIOS?

Hvis førstnevnte kan jeg lete opp firmware-versjonen for å få tak i riktig type til dette kortet, men hvis det er tilknyttet firmware så vil jeg ikke vite om jeg har en original eller modifisert firmware på kortet.

Endret av minimax
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Klistrelappen inneholder SKU nummer, delenummer og det fulle navnet/beskrivelsen av kortet, men GPU-Z viser ikke noen av de numrene.
Derimot viser GPU-Z blant annet "Device ID", "BIOS version" og "Release date". Men om dette henviser til BIOS (og forrige eier har rotet og flashet med feil BIOS) så vet jeg ikke hvordan jeg skal kunne lete opp riktig BIOS.

Jeg trenger å flashe kortet for bruk i en Mac, men da må jeg ha riktig utgangspunkt for å kunne patche BIOSen med riktig ekstrainformasjon før jeg flasher.

Endret av minimax
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...