Gå til innhold

Bærbar maskin til 4K-redigering


Anbefalte innlegg

Hei! 4K-redigering. Hva trenger jeg av power for å kunne redigere effektivt? Jeg behøver ikke det sykeste av kraft og speed, men trenger at det går gaaanske smooth.

Blir glad for konkrete tips. Det er så lenge siden jeg behøvde at maskinene mine var på et visst spec-nivå, så jeg er helt ute av dansen.

Eller bør jeg bite i det sure Macbook-eplet...? 😄 Men ikke trygg på at Macbook Air dekker behovet mitt heller.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Heisann2000 skrev (10 minutter siden):

Takk for alle svar! Gode tips, og samtidig blir jeg litt mer trygg på en Macbook Air viss det blir det jeg lander på.

Tar mer enn gjerne imot både flere tanker og konkrete tips.

Jeg byttet faktisk ut Macbook Air M1 8gb/256gb til M2 16gb/256gb. Mellomlegget var altfor høyt til at det var verdt det. Merker minimal forskjell på det jeg bruker maskinen til, selv om det sannsynligvis har større effekt på 4K redigering. Begge er fantastiske maskiner 🙂

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Bruker du adobe premiere?

Jeg spurte om noen lignende her på forumet for en stund siden og fikk ett meget bra tips.

Proxy! Da tar Adobe premiere å nedskalerer 4K filene man jobber med til f.eks 720p, og man kan redigere filene uten å trenge ekstrem hardware. Når man er ferdig å redigere og skal rendre resultatet byttes alle 720P klippene ut med de orginale i 4K. Fungerer meget bra.

Min pc var så slapp at jeg ikke engang fikk spilt av 4K filene i aodobe uten at de hakket, men med Proxy fikk jeg redigert uten problemer igjen.

Endret av Complexity
  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...