Gå til innhold

Ville du kjempet for Norge om det ble krig?


Sokr

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-7QKwQIfm
Quakecry skrev (4 minutter siden):

Nei, var ikke i førstegangstjenesten så jeg har ikke lov å gjøre noe om det smeller. 

Da er du fritatt i "fredstid" slik som alle andre som ikke var I førstegangstjeneste.

Har du riktig alder kan du også risikere å bli mobilisert.

Lenke til kommentar
Bugle skrev (Akkurat nå):

Da er du fritatt i "fredstid" slik som alle andre som ikke var I førstegangstjeneste.

Har du riktig alder kan du også risikere å bli mobilisert.

Men hva kan de gjøre om vi nekter å stille opp? Kaste oss i fengsel? Ja takk, da sitter jeg heller i fengsel. Om de hadde truet med å skyte meg, så hadde jeg møtt opp og desertert til fienden og heller kjempet for dem.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
1 minute ago, Bugle said:

Da er du fritatt i "fredstid" slik som alle andre som ikke var I førstegangstjeneste.

Har du riktig alder kan du også risikere å bli mobilisert.

Sannsynligheten er vel såvidt på 1 prosent engang for at jeg skulle bli mobilisert i forhold til alle andre som hadde kommet i rekken før. 

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-7QKwQIfm
Sokr skrev (Akkurat nå):

Men hva kan de gjøre om vi nekter å stille opp? Kaste oss i fengsel? Ja takk, da sitter jeg heller i fengsel. Om de hadde truet med å skyte meg, så hadde jeg møtt opp og desertert til fienden og heller kjempet for dem.

Ok. Ditt valg.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-7QKwQIfm
Quakecry skrev (1 minutt siden):

Sannsynligheten er vel såvidt på 1 prosent engang for at jeg skulle bli mobilisert i forhold til alle andre som hadde kommet i rekken før. 

Ok. Men risikoen er der fortsatt. Spørsmålet til TS var om du ville kjempet for Norge.

Ville du det, om du ble mobilisert?

Lenke til kommentar
3 minutes ago, Sokr said:

Men hva kan de gjøre om vi nekter å stille opp? Kaste oss i fengsel? Ja takk, da sitter jeg heller i fengsel. Om de hadde truet med å skyte meg, så hadde jeg møtt opp og desertert til fienden og heller kjempet for dem.

To forslag til deg 

1) flytt til et annet land hvis du har det så forferdelig her

Eventuelt:

2) snakk med fastlegen og få henvisning til en psykolog. Ingen skam og få hjelp om man sliter med depresjoner

Endret av dundersalt123
  • Liker 5
Lenke til kommentar
15 minutes ago, Sokr said:

Ville du kjempet for Norge om det ble krig?

Jeg ville ikke gjort det og ville nektet å reist noe sted om staten ville tvinge meg. Ser ingen grunn til å kjempe for dette landet, damene som bor her eller noe som helst har med Norge å gjøre.

Hvis situasjonen i Norge var som i dag og krigen er mot en ekstern fiende som eksempelvis Russland: ja, definitivt.

Fritak i fredstid da jeg aldri har hatt førstegangstjeneste, men tror jeg ville blitt kaldt inn via Røde Kors til sanitetstjeneste.

Om krigen derimot er en gang i fremtiden og situasjonen i Norge er en annen måtte man jo gjort en vurdering der og da. Hypotetisk en borgerkrig etter et tidligere kupp, da er jo situasjonen en annen. (Tenk dagens Tyrkia og Erdogan hadde mobilisert for å slå ned opprør el.)

Endret av dundersalt123
  • Liker 1
Lenke til kommentar
dundersalt123 skrev (1 minutt siden):

Hvis situasjonen i Norge var som i dag og krigen er mot en ekstern fiende som eksempelvis Russland: ja, definitivt.

Fritak i fredstid da jeg aldri har hatt førstegangstjeneste, men tror jeg ville blitt kaldt inn via Røde Kors til sanitetstjeneste.

Om krigen derimot er en gang i fremtiden og situasjonen i Norge er en annen måtte man jo gjort en vurdering der og da. Hypotetisk en borgerkrig etter et tidligere kupp, da er jo situasjonen en annen. (Tenk dagens Tyrkia og Erdogan hadde mobilisert for å slå ned opprør el.)

Jeg er litt omvendt. Om det hadde vært med Russland, nei absolutt ikke. Da hadde jeg heller blitt med Russland. Om det var borgerkrig. Absolutt ja, men på lag med noen som var mot den norske stat og som hadde gode mål.

Lenke til kommentar
Just now, Sokr said:

Jeg er litt omvendt. Om det hadde vært med Russland, nei absolutt ikke. Da hadde jeg heller blitt med Russland. Om det var borgerkrig. Absolutt ja, men på lag med noen som var mot den norske stat og som hadde gode mål.

Ok, da tror jeg vi kan styrke alternativ 1. Du trenger noen å snakke med, eventuelt også å reise litt rundt i verden og oppleve hvordan folk har det i andre land.

Hva har gjort at du mener Norge er så forferdelig land? Hvorfor bor du her i landet om du hater det sånn?

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Bugle skrev (Akkurat nå):

Hvorfor ville ikke du det da?

Fordi jeg ikke liker det Norge har blitt de siste 70 årene. Ideologien her til lands. Holdningen til dem som bor her. Jeg føler ingen tilhørighet til Norge som land, selv om jeg er etnisk norsk.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-7QKwQIfm

Hehe. Skal jeg tippe, så er du en Normann bak skjermen, som på et eller annet tidspunkt i tråden "røper" at du er innvandrer - for å sette de i dårlig lys.

Eller så er du tvers igjennom femtekolonist ;)

Troll ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...