Gå til innhold

Anbefaling av programmer for 3D tegning


bshagen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg bruker Freecad, som jeg brukte Sketchup for lenge siden. Der bruker jeg Boolean. Alstå f.eks. begynner med en kube, lager den så stor jeg vil ha. Skal jeg ha et rundt hull i kuben trykker jeg på sylinder. Lage den så stor jeg vil, forandre retning, og plassere den der jeg vil i kuben. Deretter kan man merke kuben, merke sylinderen og velge kut. Da har du en kube med hull i.

Lenke til kommentar

Er bare å hoppe rett på Fusion360. Går meget fort å lære seg basics der og programmet er vel gratis for hjemmebruk.

On 1/12/2023 at 7:16 PM, ilpostino said:

I dag printer jeg min første print og der gikk fint. Jeg hadde tegnet tingen i SketchUp og slicet filen i Ultimaker Cura, som var installert på en maskin hos Deichman. Gjør det noe om jeg installerer Ultimaker Cura og slicer det på maskinen hjemme så lenge instillingene for nozzle og materiale (PLA) et likt?

Er mye mere en Nozzle size og material som må matche printeren - men de fleste maskiner har en kurrant ferdig profil man kan bruke. Cura har og mange innebygget så er printeren din på listen under installasjonen så er det bare å velge den så vil det funke ganske så bra.

Lenke til kommentar
Complexity skrev (6 timer siden):

Er bare å hoppe rett på Fusion360. Går meget fort å lære seg basics der og programmet er vel gratis for hjemmebruk.

Er mye mere en Nozzle size og material som må matche printeren - men de fleste maskiner har en kurrant ferdig profil man kan bruke. Cura har og mange innebygget så er printeren din på listen under installasjonen så er det bare å velge den så vil det funke ganske så bra.

Fusion360 er vel halveis over i å bli betaling. Har ikke nøyaktig historien i hodet, men det kan man søke opp.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...