Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Garantiutløpstest?


Labelle

Anbefalte innlegg

Hei,

 

Har en octavia 2018 modell hvor garantien snart utløper.

Har bestilt en garantiutløpstest litt fram i tid hos NAF. Bilen er forsåvidt kun gått 50k km. Jeg er litt bilkyndig og kan det meste av småfiks og er opptatt av ting skal være i orden. Jeg vet ikke om noen feil/mangler på bilen. Er en slik test lur da? Eller sjekker de kun det mest åpenbare som fukt i lykt og om de elektriske setevarmene fungerer? Hvor grundig går de til verks? Noen som har tilfeller der de har benyttet seg av dette?

Endret av Labelle
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vanskelig å si. Jeg tok det på min og de oppdaget skjevslitasje på alle dekk som følge av feil spissing (hadde nok sett det selv når sommerdekkene skulle av). Andre sier det er oppdaget feil på girkasse som de selv ikke var klar over, mens andre oppdager alvorlige feil i etterkant som ikke ble avdekket på NAF-test. Jeg tenkte likevel det var greit å ta det da de får sett over bilen under og muligens vet mer hva de skal se etter.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Har hatt bilen på garantiutløpstest nå.

Ble avdekket knekt fjær på venstre side.

Ble også notert ned fuktdannelse/dugg på begge frontlysene. samt begynnende krakelering i begge baklyktene.

Jeg går ut ifra jeg får den defekte fjæren gjennom på garanti vertfall. Er det ikke anbefalt å bytte begge samtidig? Men blir vel vanskelig å trå gjennom. Hvordan er det med 4-hjulskontroll etter bytte av fjær? Bør ikke det også utføres?

20230208_183404.jpg

20230214_200350.jpg

Endret av Labelle
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Hei,

Alt gikk bra. Fikk faktisk nye lykter på begge sidene byttet. Fikk også nye glass og pakninger på baklyktene. De byttet også fjæren. Ble også byttet div foringer som jeg I utgangspunktet ikke klaget på.

Noen som ca vet nypris på bytte av frontlykt til en 2018 octavia i led? Har en misstanke disse er veldig dyre. Må vel programmeres også. Har hørt skrekkpriser på lyktebytter på div bilmerker.

Endret av Labelle
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...