Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Hvordan "skru av følelsene" og bli komfortabel med tilfeldig sex/bare sex?


Gjest 9a53b...8d3

Anbefalte innlegg

Gjest 9a53b...8d3

28 år gammel kvinne her. Har ikke hatt sex på rundt 5 år. Årsaken er at jeg er singel, og jeg har aldri vært komfortabel med tilfeldig sex. Jeg har lite erfaring med å ha sex med forskjellige menn (under 10 menn), men en god del erfaring med sex sånn generelt sett. Har prøvd tilfeldig sex èn gang og det var fælt. Jeg ble bare liggende der som en potetsekk. Ikke kjente jeg fyren, ikke visste jeg hva jeg kunne gjøre for å tenne han, de tingene jeg prøvde så ikke ut til å falle i smak, noe som gjorde meg usikker. Dette er en god del år siden. De andre gangene har jeg vært i et forhold eller det har vært en lang flørt. Jeg har alltid vært usikker på meg selv, men det skal ikke mye til for å løfte meg opp. Hadde et fantastisk sexliv med en ex, jeg turte å slippe meg løs og prøve nye ting fordi jeg visste at han tente på meg og likte å ha sex med meg. Han var veldig flink til å "se" meg, gi meg komplimenter og han tok skikkelig godt vare på meg. Han var også min første, så lista har alltid vært lagt litt høyt for andre partnere. Er ingen som har kunnet måle seg. 

Jeg savner sex veldig. For ett års tid siden lastet jeg ned jodel og prøvde å finne noen med felles interesser når det kom til sex der. Men jeg bet meg merke i at mange var veldig opptatt av BDSM og typisk ydmykende og lett voldelig sex. Litt "light BDSM" er ikke å forakte, snarere tvert imot, men jeg er en sånn dame som liker å bli hyllet fremfor ydmyket, om det gir mening. Jeg setter pris på det lidenskapelige og nære ved sexen, mye tid til forspill, en sterk kjemi og kontakt oss imellom. Den kjemien og nærheten gjør meg fantasifull og leken. Men jeg skjønner ikke helt hvordan en fremmed mann skal kunne få frem dette i meg, eller hvordan jeg skal gi slipp på utryggheten og usikkerheten. 

Har vurdert flere helger nå å bare drikke meg full og gå ut på byen og ta med meg hjem en fyr, men det sitter langt inne.. Jeg vil ikke ha mange forskjellige partnere, men èn god partner. Men jeg vet ikke helt hvordan man blir kjent bare for å ha sex og hvordan man går frem i slike relasjoner. Tanken på å ha sex igjen er egentlig litt skummelt, for det er så lenge siden sist. 

Hvordan kan jeg bli mer casual? Jeg tror kanskje jeg må bagatellisere sex litt og ikke se på det som noe stort og personlig, for da blir det kanskje lettere å dele med andre. 

Anonymous poster hash: 9a53b...8d3

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Etter min mening, så beskriver du sex som om dette betyr mye for deg personlig. Du trenger kjemi, lidenskap og nærhet, mye forspill, og å føle deg trygg. Om du begynner å ha tilfeldig sex, så vil du bare føle deg enda mer utrygg og usikker. Jeg tror ikke dette vil hjelpe deg på lang sikt. Om det er god sex du er ute etter, så ville jeg heller brukt tid på å bli kjent med én, som venner, si fort hva du er ute etter, men ta deg tid til å bli kjent med menneske. Jeg trenger også mye av det samme som du beskriver, og jeg får ingenting ut av å bare få meg ett knull, for å si det slik. (Jeg er mann). Jeg trenger nærhet, følelser, kjemi og mer dyp connection før jeg i det hele tatt er i stand til å ha sex. 

 

Jeg syns ikke du skal prøve å bagatellisere sex. Da tror jeg du gjør deg selv en skikkelig bjørnetjeneste. 

 

 

  • Liker 4
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Gjest 1cbb1...f63

Man trenger ikke bagatelisere sex for å ha det greit med random sex. Problemet er at det skjeldent blir noe særlig bra med alkohol og tilfeldigheter.

Jeg hadde i min "ungdom" stort hell med et par faste partnere som jeg hadde "netflix&chill" forhold med. Vi hadde en god tone, kunne prate om livet og studiene, og ha god sex uten noen andre rammer enn det. Jeg hadde også en del ONS men dette var på langt nær like bra som de to "faste".

Jeg ville anbefalt tinder eller en eller annen type sjekkeside. Dog er man jo som kvinne dømt til å måtte filtrere 100 meldinger om dagen. Så det er forholdsvis vanskelig vil jeg tro. (Jeg er mann, så hadde ikke det problemet).

Mine to faste fant jeg på byen ved et tilfeldig ONS som utviklet seg, den andre var en venninne som jeg tror hadde et light crush på meg men som jeg gjorde klart at ikke ville bli noe mer.
 

Anonymous poster hash: 1cbb1...f63

Lenke til kommentar
Gjest 9a53b...8d3
TwoFace skrev (17 minutter siden):

Etter min mening, så beskriver du sex som om dette betyr mye for deg personlig. Du trenger kjemi, lidenskap og nærhet, mye forspill, og å føle deg trygg. Om du begynner å ha tilfeldig sex, så vil du bare føle deg enda mer utrygg og usikker. Jeg tror ikke dette vil hjelpe deg på lang sikt. Om det er god sex du er ute etter, så ville jeg heller brukt tid på å bli kjent med én, som venner, si fort hva du er ute etter, men ta deg tid til å bli kjent med menneske. Jeg trenger også mye av det samme som du beskriver, og jeg får ingenting ut av å bare få meg ett knull, for å si det slik. (Jeg er mann). Jeg trenger nærhet, følelser, kjemi og mer dyp connection før jeg i det hele tatt er i stand til å ha sex. 

 

Jeg syns ikke du skal prøve å bagatellisere sex. Da tror jeg du gjør deg selv en skikkelig bjørnetjeneste. 

 

 

Hvor vil du foreslå å finne en slik venn? Jeg har vurdert tinder, men er litt usikker på hva jeg skal skrive i bioen og jeg vet ikke helt hvilke bilder jeg skal legge ved for å sende de rette signalene. Jeg vil ikke sende signaler om at jeg er en billig tøs som sprer beina for hvem som helst, men jeg vil også vise hvem jeg er. Har vurdert å skrive at jeg er ute etter noe "seriøst useriøst", for det er jo det jeg er. Sex og hygge med en mann som deler de samme preferansene på akkurat det området og som ikke løper ut døra så snart han har tømt seg. Men det blir en lang prosess å sile ut de som bare vil ha seg et tilfeldig ligg og de som faktisk er seriøse, og jeg vet ikke helt hvordan jeg skal gjøre det!

Og så kan jo andre se tinder profilen min og jeg vet ikke helt om jeg vil at "alle" skal vite at jeg bare vil ha sex, haha.. Takk for at du tok deg tid til å svare forresten. :) 

Anonymous poster hash: 9a53b...8d3

Lenke til kommentar
Gjest 9a53b...8d3
Gjest 1cbb1...f63 skrev (6 minutter siden):

Man trenger ikke bagatelisere sex for å ha det greit med random sex. Problemet er at det skjeldent blir noe særlig bra med alkohol og tilfeldigheter.

Jeg hadde i min "ungdom" stort hell med et par faste partnere som jeg hadde "netflix&chill" forhold med. Vi hadde en god tone, kunne prate om livet og studiene, og ha god sex uten noen andre rammer enn det. Jeg hadde også en del ONS men dette var på langt nær like bra som de to "faste".

Jeg ville anbefalt tinder eller en eller annen type sjekkeside. Dog er man jo som kvinne dømt til å måtte filtrere 100 meldinger om dagen. Så det er forholdsvis vanskelig vil jeg tro. (Jeg er mann, så hadde ikke det problemet).

Mine to faste fant jeg på byen ved et tilfeldig ONS som utviklet seg, den andre var en venninne som jeg tror hadde et light crush på meg men som jeg gjorde klart at ikke ville bli noe mer.
 

Anonymous poster hash: 1cbb1...f63

Ja og dette er faktisk et problem. Det så jeg sist jeg var på tinder. Da var jeg kun ute etter noe seriøst, jeg ønsket en kjæreste og det var mange menn som bare var ute etter sex (skrev i bioen at jeg ønsket forhold). Noen latet som om de ville ha kjæreste, men avslørte seg ganske raskt. 

Tinder er vel det beste stedet å lete uansett. Har tråla gjennom med anonym profil for ikke så lenge siden og det var flere der som var ute etter en "søndagskjæreste". Så det er vel noen der som er ute etter det samme som meg. 

Theo343 (takk for meg) skrev (Akkurat nå):

Jeg forstår ikke hvorfor du skal oppnå dette målet.  Hvis sex for deg er personlig så er det så.

Fordi jeg er så seksuelt frustrert at jeg vil grine og et forhold passer dårlig for tiden. Derfor. 😛 

Anonymous poster hash: 9a53b...8d3

Lenke til kommentar
Gjest 043f8...46c

Tinder er kanskje et fint sted for deg som jente å finne noe useriøst som går over tid. Ikke like lett for gutter (av egen erfaring).

Vær åpen for hva du vil. Bruk tid og gjerne møt den andre et nøytralt sted første gang uten forventning om sex og prat om dine tanker.

Anonymous poster hash: 043f8...46c

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Er det en ting du ikke bør gjøre så er det å gå utover dine egne grenser som du har satt deg tidligere. Å ha tilfeldig sex er sikkert gøy for noen, men for andre er det noe de ikke får noe ut av. Om du ikke får noe utav det, hvorfor forsette? 

Endret av Slettet-x7D6du0Hjb
Lenke til kommentar
Gjest 9a53b...8d3 skrev (9 minutter siden):

Hvor vil du foreslå å finne en slik venn? Jeg har vurdert tinder, men er litt usikker på hva jeg skal skrive i bioen og jeg vet ikke helt hvilke bilder jeg skal legge ved for å sende de rette signalene. Jeg vil ikke sende signaler om at jeg er en billig tøs som sprer beina for hvem som helst, men jeg vil også vise hvem jeg er. Har vurdert å skrive at jeg er ute etter noe "seriøst useriøst", for det er jo det jeg er. Sex og hygge med en mann som deler de samme preferansene på akkurat det området og som ikke løper ut døra så snart han har tømt seg. Men det blir en lang prosess å sile ut de som bare vil ha seg et tilfeldig ligg og de som faktisk er seriøse, og jeg vet ikke helt hvordan jeg skal gjøre det!

Og så kan jo andre se tinder profilen min og jeg vet ikke helt om jeg vil at "alle" skal vite at jeg bare vil ha sex, haha.. Takk for at du tok deg tid til å svare forresten. :) 

Anonymous poster hash: 9a53b...8d3

Vet ikke om du har noen interesser som å gå turer, liker å lese bøker på bibliotek, organisert brettspill, liker å gå på kafé, kino,  eller noe i den duren? Aldri vært på Tinder, så der kan jeg ikke si noe om. Om du skal ha en mann som ikke stikker etter han har tømt seg, så må det jo være noe mer som holder han der. Derfor, så mener jeg at du bør kjenne vedkommende eller dele noen interesser sammen utenom sex. Jeg, som mann, vet i hvert fall at jeg må ha noe mer til felles med en dame/kvinne enn sex for at jeg skal gidde å bruke tid på henne. Men flere av mine mannlige bekjente (ikke venner) liker best å tømme seg, forså å snakke litt nedsettende om henne etterpå. Jeg blir like oppgitt hver gang. 

 

Bare hyggelig:thumbup:

Jeg vil bare presisere - at jeg ikke vil du skal gå ned en vei som ikke gir deg annet enn meningsløs sex, som igjen kan gi deg en dårlig(ere) følelse og lav selvtillit. 

Lenke til kommentar
Gjest 9a53b...8d3
TwoFace skrev (1 minutt siden):

Vet ikke om du har noen interesser som å gå turer, liker å lese bøker på bibliotek, organisert brettspill, liker å gå på kafé, kino,  eller noe i den duren? Aldri vært på Tinder, så der kan jeg ikke si noe om. Om du skal ha en mann som ikke stikker etter han har tømt seg, så må det jo være noe mer som holder han der. Derfor, så mener jeg at du bør kjenne vedkommende eller dele noen interesser sammen utenom sex. Jeg, som mann, vet i hvert fall at jeg må ha noe mer til felles med en dame/kvinne enn sex for at jeg skal gidde å bruke tid på henne. Men flere av mine mannlige bekjente (ikke venner) liker best å tømme seg, forså å snakke litt nedsettende om henne etterpå. Jeg blir like oppgitt hver gang. 

 

Bare hyggelig:thumbup:

Jeg vil bare presisere - at jeg ikke vil du skal gå ned en vei som ikke gir deg annet enn meningsløs sex, som igjen kan gi deg en dårlig(ere) følelse og lav selvtillit. 

Har noen interesser ja. Altså han skal så klart få lov til å gå hjem når vi er ferdig haha, men er jo vandt til litt kos og chill etterpå.. Meh, vet egentlig ikke, jo mer jeg tenker på dette jo mer heller jeg mot at det kanskje ikke er gjennomførbart. Og vil iallfall ikke ligge med en fyr som snakker dritt om meg til kompisene sine etterpå! 

Ja jeg tror ikke tilfeldig sex er for meg. Tror jeg hadde følt meg skikkelig dritt om jeg gjorde som jeg har tenkt noen ganger; drukket meg full, pult en tilfeldig mann og så hadde det bare blitt med det. Hadde nok angsta heftig i ettertid. 

Anonymous poster hash: 9a53b...8d3

Lenke til kommentar
Gjest 9a53b...8d3 skrev (7 minutter siden):

Har noen interesser ja. Altså han skal så klart få lov til å gå hjem når vi er ferdig haha, men er jo vandt til litt kos og chill etterpå.. Meh, vet egentlig ikke, jo mer jeg tenker på dette jo mer heller jeg mot at det kanskje ikke er gjennomførbart. Og vil iallfall ikke ligge med en fyr som snakker dritt om meg til kompisene sine etterpå! 

Ja jeg tror ikke tilfeldig sex er for meg. Tror jeg hadde følt meg skikkelig dritt om jeg gjorde som jeg har tenkt noen ganger; drukket meg full, pult en tilfeldig mann og så hadde det bare blitt med det. Hadde nok angsta heftig i ettertid. 

Anonymous poster hash: 9a53b...8d3

Kanskje du kan bli kjent med en mann gjennom noen av de interessene du har da? 

Haha, den likte jeg. :grin: Ja, du kan jo ikke ta han til fange som din egen sexslave akkurat. (Selv om det kan tenkes at noen mannfolk hadde satt pris på det).

Exactly! De fleste menn blir jo trøtte og vil ikke ha noe nærhet eller kos etterpå. Det er jo disse tingene du eventuelt hadde måttet ofre for å få dette til. Jeg tror du gjør helt rett i å ikke bare ha tilfeldig sex. Skjønner godt frustrasjonen, men man kan da ha det mye moro alene også.:thumbup:

 

Alkohol, tilfeldig sex og dagen etterpå - klaffer sjelden bra. 

Endret av TwoFace
Lenke til kommentar
Gjest 3b8b2...f62

Mann her, og jeg er på samme måte som trådstarter. Funker ikke med ONS. Men det finnes andre nettsteder for dating enn Tinder da. Møteplassen, Sukker, Match osv. Det er useriøse mannfolk der også har jeg skjønt, men ikke i like stor grad.

Anonymous poster hash: 3b8b2...f62

Lenke til kommentar
Gjest 9a53b...8d3
TwoFace skrev (50 minutter siden):

Kanskje du kan bli kjent med en mann gjennom noen av de interessene du har da? 

Haha, den likte jeg. :grin: Ja, du kan jo ikke ta han til fange som din egen sexslave akkurat. (Selv om det kan tenkes at noen mannfolk hadde satt pris på det).

Exactly! De fleste menn blir jo trøtte og vil ikke ha noe nærhet eller kos etterpå. Det er jo disse tingene du eventuelt hadde måttet ofre for å få dette til. Jeg tror du gjør helt rett i å ikke bare ha tilfeldig sex. Skjønner godt frustrasjonen, men man kan da ha det mye moro alene også.:thumbup:

 

Alkohol, tilfeldig sex og dagen etterpå - klaffer sjelden bra. 

Kan jo det. Men kanskje øvelse gjør mester, jo oftere jeg har tilfeldig sex jo bedre blir det? 

Anonymous poster hash: 9a53b...8d3

Lenke til kommentar
Gjest 9a53b...8d3 skrev (5 minutter siden):

Kan jo det. Men kanskje øvelse gjør mester, jo oftere jeg har tilfeldig sex jo bedre blir det? 

Anonymous poster hash: 9a53b...8d3

Du øker sjansen for å oppleve tilfeller av bra sex ved å ha masse tilfeldig sex, men det betyr ikke at sexen vil bli bedre og bedre for hver nye partner du ligger med.  ONS er bingo, det kan være kjempebra sex, eller skikkelig shitty sex, eller noe midt i mellom. 

 

Lenke til kommentar
Gjest 9a53b...8d3
Omnia vincit amor skrev (Akkurat nå):

Tenker vi stopper diskusjonen om hvorvidt en bruker skal bli bannet eller ikke. Om man ønsker at en moderator skal ta en gjennomgang av innlegg så må man rapportere innlegget så kan en annen moderator ta en gjennomgang. 

Jeg modererer ikke tråden da jeg er aktiv i den. 

 

Da så. Da får tråden gå sin gang og jeg finner noen andre å spørre om råd. @TwoFace og dere som bidro ellers og forholdt dere utelukkende til min sak uten å få det til å handle om kjønn: TAKK!! 

Anonymous poster hash: 9a53b...8d3

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb
Gjest 9a53b...8d3 skrev (30 minutter siden):

Kan jo det. Men kanskje øvelse gjør mester, jo oftere jeg har tilfeldig sex jo bedre blir det? 

Anonymous poster hash: 9a53b...8d3

Det er jo lov å prøve seg, men da må du også være forberedt på at det ikke "gjør mester" heller sant. Om ikke ONS er for deg så finner du eventuelt noe mer seriøst med tiden? 

Men jeg kan forstå at det frister. Det har blitt vanskeligere å finne seriøse forhold med tiden etter alle disse appene kom inn på banen og nærmest gjorde det "OK" å holde på på den måten uten noen seriøse forhold. Ikke at det IKKE er OK kunne ikke brydd meg om man velger det ene eller andre. 

Men som jeg skrev tidligere. Om man ikke liker noe, hvorfor forsette? 

Det å  gjøre en ting flere ganger og forvente et annet resultat var det en klok fyr som sa noe om en gang. 

Endret av Slettet-x7D6du0Hjb
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...