Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Betingelsesløs kjærlighet?


Gjest 7bc4b...e29

Anbefalte innlegg

Gjest 7bc4b...e29

denne tiktoken kom opp i min facebook feed

Den traff altså.. Tror ikke jeg vet om en mann som ikke ville følt på det samme her.

Noe å tenke på kanskje, men hvordan kan vi få det ut til en partner uten å virke utakknemlig? Er vi fastsatt i egen situasjon og at det ikke er noen vei ut ?

For kanskje ikke akkurat du føler deg truffet, om det er fordi du er en av få eller bare ikke gammel nok, bare du vet.. Men jeg følte hvertfall på dette og sitter her nå å lurer på om fruen noen gang har tenkt at jeg føler det sånn.. Det er jo ikke snakk om at man alltid føler noe er galt eller at man føler man ikke strekker til, men når man først får det foret foran seg i et format så gir det jo mye mening i mange situasjoner..

Hva syntes andre?

Anonymous poster hash: 7bc4b...e29

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest 08ee1...105

Jeg skal ærlig innrømme at dette forstår jeg ikke. Har lært at menn er biologisk programmert til å spre genene sine og knulle så mange som mulig. Jo flere fitter mannen har tilgang på, jo lykkeligere er han. Så det som denne mannen snakker om gir ikke helt mening for meg. Kvinner har det slik også, spesielt mødre, de blir ikke ubetinget elsket av sine menn/fedrene til barna. Når hun har båret frem et barn er kroppen hennes ødelagt og han går videre til neste ubefruktede kvinne. Jo eldre mannen blir, jo yngre vil han at kjæresten skal være. Det bør si seg selv at å elske en mann ubetinget er umulig. Hvorfor skal jeg elske en mann så høyt når han ikke elsker meg på den måten? Jeg har forresten elsket menn høyt på den måten, men de valgte selvsagt å bedra meg. Å være takknemlig, sette pris på han, være stolt over han, løfte han opp og frem er ikke nok. Å knulle rundt er det viktigste i verden. 

For å gå bort fra generaliseringen: ubetinget kjærlighet opplever man ikke fra noen. Er man heldig får man det av foreldrene, men det er slettes ikke et selvfølge. Dette gjelder både kvinner og menn. Om du tror menn er så godhjertede og empatiske at de elsker sin kvinne ubetinget så tar du fullstendig feil. Deres biologiske behov trumfer alt og begjær er større enn kjærligheten. Den syke illustrasjonen vi har vokst opp med om at kjærlighet er størst av alt, er så idiotisk og tullete at jeg vil spy hvem som helst som sier det i trynet. 

Så ja, det er det jeg synes om dette. 

Anonymous poster hash: 08ee1...105

Lenke til kommentar
Gjest 08ee1...105
BadCat skrev (3 minutter siden):

Det der med ubegrenset tilgang på fitter høres veldig slitsomt og tidkrevende ut. Det går nok over etter 20-årene. Menn har annet å gjøre.

Mannen som har ubegrenset tilgang på fitte vil fortelle deg noe annet. Det er en grunn til at mennene som har det, ikke slår seg til ro i forhold. Forhold er noe menn går inn i fordi de tror de får fast tilgang på sex, men når det viser seg at kvinner ikke vil spre beina fire ganger daglig i årevis blir de svært skuffet, beskylder de for å straffe de med å avstå fra sex og de finner så klart andre løsninger. 

Det vil også si, at mannen ikke gir ubetinget kjærlighet til kvinnen han er med. Da kan han ikke kreve det i retur. Igjen må jeg påpeke at det ikke er et selvfølge å oppleve den typen kjærlighet, jeg har personlig aldri opplevd det. Ikke fra mine foreldre og ikke fra kjærester. Å fullstendig akseptere mennesket som hen er, både goder og mangler, over lang tid, tror jeg er en umulig oppgave. Skal man klare det må man lukke øynene for mye rart og fortrenge ubehagelige sannheter. De fleste er ikke i stand til det. 

Anonymous poster hash: 08ee1...105

Lenke til kommentar

Dette gjelder meg også. Som kvinne. Jeg skal klare alt hele tiden. Jeg skal jobbe, klatre på karrierestigen, ta meg av barn, hus og hjem og alltid ha det plettfritt. Jeg skal kjøre til og fra treninger, jeg skal delta på kamper, og jeg skal ikke klage på at det er slitsomt. Hvis jeg er sliten, skal jeg overse det og komme meg videre.

Faren til barna får klapp på skulderen om han har barna en helg. Flink pappa da.

Jeg har aldri elsket noen andre enn barna mine betingelsesløst. Hadde mann og kvinne elsket hverandre betingelsesløst, så hadde man ikke hatt skilsmisser. Jeg tror menn tenker at om de gjør ditt og datt, så kan de bli elsket, men det er altså en myte.

Lenke til kommentar
Gjest fa9c4...907

Jeg elsket kona mi jeg, men ikke betingelsesløst. Jeg elsket henne på betingelsen at hun ville ha meg. Det viste seg til slutt at hun ville ha ganske mange andre istedenfor, og kjærligheten min til henne har elegant gått tom nå.

Barnet vårt elskes nær betingelsesløst. Jeg spøker med at det er på betingelsen at han ikke begynner å heie på Manchester City.

Blir han øksemorder eller voldtektsmann skal jeg også slite litt kjenner jeg.

Anonymous poster hash: fa9c4...907

Lenke til kommentar
Gjest fa9c4...907 skrev (1 time siden):

Jeg elsket kona mi jeg, men ikke betingelsesløst. Jeg elsket henne på betingelsen at hun ville ha meg. Det viste seg til slutt at hun ville ha ganske mange andre istedenfor, og kjærligheten min til henne har elegant gått tom nå.

Barnet vårt elskes nær betingelsesløst. Jeg spøker med at det er på betingelsen at han ikke begynner å heie på Manchester City.

Blir han øksemorder eller voldtektsmann skal jeg også slite litt kjenner jeg.

Anonymous poster hash: fa9c4...907

Det tror jeg ikke jeg ville slitt med. Jeg tror jeg ville elsket barna mine uansett om de blir øksemorder, rusavhengig eller høyesterettsjustitiarius. Men- jeg vil alltid mislike noen av valgene og handlingene deres. Kanskje også forakte. Men barnet jeg vet de er innerst inne tror jeg jeg aldri slutter å elske. 

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Gjest 08ee1...105 skrev (På 1.12.2022 den 13.37):

Mannen som har ubegrenset tilgang på fitte vil fortelle deg noe annet. Det er en grunn til at mennene som har det, ikke slår seg til ro i forhold. Forhold er noe menn går inn i fordi de tror de får fast tilgang på sex, men når det viser seg at kvinner ikke vil spre beina fire ganger daglig i årevis blir de svært skuffet, beskylder de for å straffe de med å avstå fra sex og de finner så klart andre løsninger. 

Anonymous poster hash: 08ee1...105

Veldig overgeneralisering og forenkling av hva et forhold er, og hva psykologisk/fysiologisk behov er for mennesker. Om du kvantifiserer suksess over forhold samt interesse av å gå inn i et forhold basert kun på spredde ben så verse god. Her deler jeg ikke ditt syn.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...