Gå til innhold

Skrive jobbsøknad


Poelse

Anbefalte innlegg

Hei

 

Jeg tenker å søke på noen jobber i håp om å finne noe nytt å drive med etter mange år i samme bransje. Men dette er ganske nytt for meg, så jeg skulle gjerne hatt litt hjelp til å forbedre søknadene jeg skriver. Jeg har egentlig ikke noen kjente jeg vet er gode på dette, så lurte på om det er noen her som kjenner til bedrifter eller privatpersoner som tar på seg sånne "oppdrag"? Vet at jeg kan google meg frem til firma som tar på seg å skrive hele søknader, som jeg sikkert kunne spurt, men jeg har sett lite informasjon om hvem det er som faktisk representerer disse firmaene, og det synes jeg kan være greit å vite dersom jeg skal betale for det.

Endret av Poelse
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kjenner ikke til noen som driver med dette utenom fagorganisasjoner. Jeg ville prøvd selv på å lage CV/jobbsøknad. Det finnes mye der ute. Deretter kan du ta kontakt med noen av disse du finner på Google og be om en gjennomlesing med kommentarer og litt oppfølging. Jeg har lest og hjulpet mye av andre sine søknader og det er helt umulig å bare be noen om å skrive en hel søknad. Det er mye bedre at du prøver først.

Lenke til kommentar
Nimrad skrev (13 timer siden):

Kjenner ikke til noen som driver med dette utenom fagorganisasjoner. Jeg ville prøvd selv på å lage CV/jobbsøknad. Det finnes mye der ute. Deretter kan du ta kontakt med noen av disse du finner på Google og be om en gjennomlesing med kommentarer og litt oppfølging. Jeg har lest og hjulpet mye av andre sine søknader og det er helt umulig å bare be noen om å skrive en hel søknad. Det er mye bedre at du prøver først.

Det er nettopp det jeg er ute etter. Jeg har skrevet søknader selv, men skulle gjerne hatt litt råd og tips til hvordan de kan forbedres. Men jeg er litt skeptisk til tilfeldige aktører som driver med dette, uten å selv skrive noe om hvem de er. Derfor hadde det vært fint om noen kjenner til noen som kan anbefales.

Lenke til kommentar
Poelse skrev (22 timer siden):

Det er nettopp det jeg er ute etter. Jeg har skrevet søknader selv, men skulle gjerne hatt litt råd og tips til hvordan de kan forbedres. Men jeg er litt skeptisk til tilfeldige aktører som driver med dette, uten å selv skrive noe om hvem de er. Derfor hadde det vært fint om noen kjenner til noen som kan anbefales.

Din profil vil veies mer enn selve søknaden, som stort sett skumleses. Med profil mener jeg ønsket kvalifikasjon, CV, alder, demografi og personlighet. En kort og presis søknad som fanger interessen holder for de fleste.

Mitt tips er å skrive en søknad som begrunner hvorfor dine kvalifikasjoner vil passe jobben du søker på, og hva slags erfaring du har med lignende arbeid. Standardfraser som "utadvendt, blid, pliktoppfyllende, glad" kan med fordel droppes med mindre det faktisk stemmer. Derfor burde du selv skrive søknaden, fordi du vet hva du er god på. Så kan du heller få noen du kjenner til å lese gjennom for skrivefeil eller innspill til endring på setninger. 

Lenke til kommentar
Läkerol skrev (På 30.11.2022 den 18.56):

Din profil vil veies mer enn selve søknaden, som stort sett skumleses. Med profil mener jeg ønsket kvalifikasjon, CV, alder, demografi og personlighet. En kort og presis søknad som fanger interessen holder for de fleste.

Mitt tips er å skrive en søknad som begrunner hvorfor dine kvalifikasjoner vil passe jobben du søker på, og hva slags erfaring du har med lignende arbeid. Standardfraser som "utadvendt, blid, pliktoppfyllende, glad" kan med fordel droppes med mindre det faktisk stemmer. Derfor burde du selv skrive søknaden, fordi du vet hva du er god på. Så kan du heller få noen du kjenner til å lese gjennom for skrivefeil eller innspill til endring på setninger. 

Takk for tips!

 

Ang de to siste setningene dine, så var det nettopp det jeg spurte etter :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...