Gå til innhold

Blizzard Gear Store - kort avvist av DNB


Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har lyst til å kjøpe meg en WoW: Dragonflight Collector's Edition, kanskje mest fordi det er synd å ikke ha en full samling. Dette kan kun kjøpes på Blizzard Gear Store nå, men det er dessverre blokka av banken min, DNB. Jeg har snakket med deres korttjeneste og de sier at hele siden er sperret, kanskje fordi de har saker pågående, og de vil at jeg må skrive en mail om at jeg frasier meg alt ansvar etc. før de vil godkjenne en transaksjon. Noen her som har lignende issues med denne siden, eller andre, hvor det er sikkerheten fra bankens side som (heldigvis) er litt for mye enn for lite, eller er det faktisk problemer med å kjøpe produkter fra den offisielle shoppen til Blizzard?

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 1 måned senere...

Update:

Tenkte bare jeg skulle skrive hva som skjedde med historien, slik at kanskje fremtidige folk i min situasjon kan se enden på visa:

Det tok over en uke, kanskje to, men etterhvert fikk jeg tak i korttjenesten til DNB og fikk lagt inn et unntak for mitt kort til å kunne gjennomføre transaksjonen til Blizzard Gear Store EU. Etter dette gikk det fint å kjøpe produktet fra deres webshop, jeg fikk bekreftelse og beskjed om at jeg skulle få en oppdatering når pakken var klar for sending. Dagene gikk, og jeg hørte ingenting. Jeg var allerede litt nervøs fordi det er flere poster på nettet om at kortene deres var sperret på denne nettshoppen, og det kunne være vanskelig å få refunds og slikt. Jeg sendte først en epost til deres email, men hørte heller ingenting på flere dager. Etter en god uke, tok jeg kontakt gjennom deres chat, og fikk snakket med en av de som jobber på shoppen, som mente det var rart jeg ikke hadde hørt noe, men at jeg skulle ta kontakt igjen hvis det fremdeles ikke skjedde noe etter ca 5 dager til. Det forble stille, så jeg var i ferd med å ta kontakt igjen, men så fikk jeg endelig bekreftelse på at sendingen var på vei, og jeg ble ganske lettet. Det er synd å potensielt miste pengene og bryte rekken av Collector's Edition jeg har samlet på. Nå står boksen i hylla med de andre, så enden på visa er god.

Oppsummert: 
1. Når det gjelder Blizzard Gear Store EU, så kan det være litt rot og dårlig kommunikasjon.
2. Det var trygt for meg å handle der tydeligvis.
3. Jeg måtte kjøpe German Edition for å få riktig region (visstnok issues med den som er for England), men koden fungerer, og det er jo knapt nok tekst på noen ting. 
4. Transport gjennom UPS gikk smidig, og jeg fikk bra med info når sendingen først var sendt.  

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...