Gå til innhold

Kan ha funnet noe vitenskapelig om livet i verdensrommet


Guttglad

Anbefalte innlegg

Som dere kanskje allerede vet da, så er verdensrommet vi lever i og all masse, positivt, livet er godt og planeten vi lever på gir oss alt vi trenger, og så videre, jeg tar det litt lengre for vi søker om livet der ute i verdenrommet, men det er et par problemer med det, for det første så er det kanskje ikke mulig å reise raskere enn lysets hastighet, så hvis vi ikke bruker veldig lang tid på å spre oss i verdensrommet, så ville vi aldri se hverandre uansett, det andre er at som sagt alt i verdensrommet er positivt, så si at vi mennesker lever i naturen da som innfødte som vi egentlig skal, så hvis det kommer noen teknologiske vesen og besøker oss så ville jo det bare ha vært noe negativt ikke sant, fordi det forstyrrer oss, spesielt fordi de ikke klarer å leve i harmoni som oss da, så på en måte verdensrommet beskytter oss fra det, kanskje det rett og slett ikke er mulig å besøke hverandre fordi det ville ha vært noe negativt, kanskje til og med du sier at jo men hvis vi sprer oss nok så vil vi jo nå de, men kanskje det ikke er virkeligheten fordi vi går lei før den tid og slår oss mer til ro med å være alene, ja fordi når vi er i rommet da og har et god liv og får den nærheten vi trenger, så er det ikke sikkert trengselen for å finne annet liv er så sterk lengre, vi søker vel mest liv utenfor vår egen planet fordi ingen er hyggelige lengre, det er litt sånn rotløshet fordi vi lever i et system (samfunnet) istedet for et normalt live i naturen,

et annet poeng da, som jeg egentlig ville mest frem til, er at hvis verdensrommet virkelig beskytter oss med positivitet, så er det logisk å anta at livet er spredt med en viss avstand, altså uten for rekkevidde med tanke på å reise med lysets hastighet, så da kan du ta kartet for bakgrunnsstråling som jeg legger ved, hvor du ser blant annet hvor det er varmest, det er ganske jevnt spredt, men hvis du ville for eksempel prøve å finne liv da så ville du jo ha reist til der det er varmest, i sentrum av varmen, det er der det er mest sannsynlig at liv finnes, og så kan man ta basert på det jeg sa tidligere at liv finnes utenfor vår rekkevidde, det kan akkurat utenfor eller langt unna, men uansett ta mer i beregning at det er utenfor vår rekkevidde med tanke på hvor lei vi hadde gått ved å vente på å finne noe, du kan si at, jo men jeg ville jo bare ha kompensert for det ved å gjøre det likevel, men jeg tror ikke det er så sannsynlig som du kanskje tror likevel fordi det hadde betydd noe negative, alle mennesker og liv generelt er jo begrenset av ens egen godhet, vi er alle født gode så det er kanskje ikke mulig å gjøre visse ting da, hva tenker du om saken?

blob.jfif

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
aklla skrev (1 time siden):

Det du i bunn og grunn kun sier et at det kan være liv på andre planeter, potensiellt?

 

Ja, hvorfor ikke, alt man trenger er jo vann og planter og et varmt miljø, så liv kan bli til, men kanskje verdensrommet er litt sånn at det er utenfor vår rekkevidde med tanke på et godt liv for alle

Lenke til kommentar
aklla skrev (1 time siden):

Du snakker som om universet har en egen vilje og en slags bevissthet.

Da er du veldig langt unna det man kaller vitenskap og godt inne i religion/tro.

 

Vel, det er jo ikke sånn at visse deler av hjernen vår bare setter i sammen noe vi tror er ekte, en slags bevissthet men ikke det da bare gir en illusjon av det, sannheten er jo at vi er ekte og sanser ting rundt oss, så med det i tankene, at alt er virkelig da, noe som er ganske så rart kanskje, alt opprinnelsen av verdensrommet er ekte også, alt består jo av energi da som har stivnet i det kalde rommet og blitt masse, jeg vil ikke si at energi i seg selv er et liv, men det ser jo ikke så dødt ut heller da, jeg tror normen for å komme mer på sak er at det å se og sanse ikke er funksjoner av et organ bare, men at alt er ekte da og kan ses direkte, jeg har aldri trodde på teorien om at vi behandler all informasjon vi ser, men heller at vi ser direkte på ting tar ting rett inn uten at det behandles, man gjør som opp noen tanker selvfølgelig men det er ikke det noen kaller å prosessere informasjon da

Lenke til kommentar
Guttglad skrev (19 timer siden):

Ja, hvorfor ikke, alt man trenger er jo vann og planter og et varmt miljø, så liv kan bli til, men kanskje verdensrommet er litt sånn at det er utenfor vår rekkevidde med tanke på et godt liv for alle

At det er liv på andre planeter utenom vår egen regner jeg som selvsagt, knapt verdt og diskutere engang, universet er alt for digert til at det ikke skjer, har skjedd osv, men det er klart størrelsen og tidsperspektivet gjør det ekstremt vanskelig å oppdage, og det er klart om det danner seg avanserte sivilisasjoner så må de jo overleve seg selv, noe vi muligens sliter litt med for øyeblikket.   

Guttglad skrev (19 timer siden):

Jo, men det var hovedpoenget at det kanskje ikke er mulig å besøke hverandre fordi det ville ha vært noe dårlig

Dømt til og være noen rovdyr raser der ute som er farligere enn oss, skal godt gjøres, men det er nok noen xenomorphs der ute, like greit og holde litt avstand, og det er sikkert veldig greit for dem å gjøre det samme med oss, vi er i særklasse det farligste dyret på denne planeten. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er det liv på andre planeter? Ja, det er meget mulig. Får vi noen gang kontakt med dette livet, om det er intelligent? Kanskje, men skal mye flaks til.

Det andre du prater om hva gjelder positivitet skjønner jeg ikke stort av. Det virker som du snakker om positivitet i kontekst av "positivt for oss" eller eventuelt andre levende vesen. Universet er meget ugjestmildt for levende vesen, til og med vår egen klode er stort sett ugjestmild for oss mennesker, men vi har lært oss å jobbe oss rundt det med f.eks. klær og husly, samt varme. Dette kan regnes som primitiv teknologi. Lever jeg ikke helt i takt med naturen om jeg går med klær, hvis man regner det som en teknologi? Jeg blir jo ikke født med klær, og biologisk sett er det absurd for et dyr å ta på seg noe for å kunne klare seg i det fri. Er da klær unaturlig og noe negativt? Hvis klær ikke regnes som teknologi, hvor går grensen? Husbygging? Flamme/varme? Hjul? iPhone?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...