Flotviken Skrevet 12. januar 2004 Skrevet 12. januar 2004 Min data har av en eller annen grunn veldig lyst til å plutselig fryse helt. Jeg sitter og gjør noe, så bare plutselig fryser skjermen seg, og jeg kan ikke trykke på noen ting. ctrl-alt-del 100 ganger funker heller ikke Og hvis jeg har på musikk når den henger seg, så lager den en sinnsykt irriterende lyd, som at musikken hakker på en måte. Så den eneste måten å skru av dataen på er å skru av strømmen på den. Det er heller ikke no spesielt mønster når den klikker, det er helt tilfeldig. Bortsett fra at den klikker oftere når jeg går fra dataen, og når jeg kommer tilbake så har den hengt seg. Noen som kan hjelpe meg med dette problemet? Takk på forhånd
andesam Skrevet 12. januar 2004 Skrevet 12. januar 2004 hva med å defragmentere dataen til å begynne med... Dette kom ikke etter at du installert et program? eller etter at du forandra på noen instilinger? Det kan jo ha noe med noen drivere å gjøre...
Mala Skrevet 12. januar 2004 Skrevet 12. januar 2004 Feilpostet forresten menne wathever hakke peil hva som må vere galt, men mitt råd til deg-->formater hardisken og installer operativ system på nytt enkelt å greit
OlaTK Skrevet 12. januar 2004 Skrevet 12. januar 2004 Beste tips, prøv å oppdatere alle drivere, funker ikke dette så formater.
Flotviken Skrevet 13. januar 2004 Forfatter Skrevet 13. januar 2004 Feilpostet forresten menne wathever hakke peil hva som må vere galt, men mitt råd til deg-->formater hardisken og installer operativ system på nytt enkelt å greit Jeg har prøvd å formatere, det funka ikke
Flotviken Skrevet 13. januar 2004 Forfatter Skrevet 13. januar 2004 Beste tips, prøv å oppdatere alle drivere, funker ikke dette så formater. Nå virker jeg sikkert som en komplet idiot, men jeg må bare spørre; åssen oppdaterer man alle driverne?
Hauk500 Skrevet 13. januar 2004 Skrevet 13. januar 2004 Kjører du noen form for strømsparing, f.eks at den skal slå av harddiskene etter 10 med inaktivitet...?? Eller at maskinen går i ventemodus. Har opplevd at enkelte pc`er vil låse (henge) seg da. Du kan sjekke dette i "kontrollpanelet" -> "strømalternativer". Sikkert lurt å også sjekke oppsettet i BIOS.
Flotviken Skrevet 13. januar 2004 Forfatter Skrevet 13. januar 2004 Kjører du noen form for strømsparing, f.eks at den skal slå av harddiskene etter 10 med inaktivitet...?? Eller at maskinen går i ventemodus. Har opplevd at enkelte pc`er vil låse (henge) seg da. Du kan sjekke dette i "kontrollpanelet" -> "strømalternativer". Sikkert lurt å også sjekke oppsettet i BIOS. Har ikke på strømsparing nei.. Og BIOS tørr jeg rett og slett ikke rote i.. Er alt for newbie til noe sånt..
Flotviken Skrevet 13. januar 2004 Forfatter Skrevet 13. januar 2004 Kommer litt an på hvilket OS du kjører. Jeg har Windows XP Home edition.
Flotviken Skrevet 24. januar 2004 Forfatter Skrevet 24. januar 2004 Jeg har nå defragmantert, formatert og jeg bruker ikke strømsparing! Hva kan være galt da?
Flotviken Skrevet 30. januar 2004 Forfatter Skrevet 30. januar 2004 Har fortsatt samme problem, noen som kan hjelpe eller?
Eplenektar1 Skrevet 30. januar 2004 Skrevet 30. januar 2004 Faktisk ja... Hadde akkurat somme problem som deg for en stund sida. Hva med å laste ned mbm 5, og teste tempen? putta inn 2 vifter, og da funka pc'en plutselig veldig bra. Men du kan oxo teste prime95, og se hva som skjer.
Neslo Skrevet 30. januar 2004 Skrevet 30. januar 2004 Jeg har akkurat samme problemer som deg Har hatt det i over ett år snart og pc'en er blitt sendt inn til komplett 4 ganger uten at de har greid å fixa det Har skifta HK, RAM og oppgradert prossessorvifta uten at det har virket. Det rare er at når jeg kjøre testprogs så funker den i flere døgn, men ved normal bruk fryser den etter 4 - 8 timer. Dette problemet er utrolig irriterendes når man er på LAN osv. Skal hive i noen ekstra vifter å og se om det hjelper.
Jan-E. Skrevet 30. januar 2004 Skrevet 30. januar 2004 Prøv å ta ut batteriet på hovedkortet og vent en stund før du setter det på plass, da blir alt i bios satt sånn som da PCn var ny.
Flotviken Skrevet 30. januar 2004 Forfatter Skrevet 30. januar 2004 Faktisk ja... Hadde akkurat somme problem som deg for en stund sida. Hva med å laste ned mbm 5, og teste tempen? putta inn 2 vifter, og da funka pc'en plutselig veldig bra. Men du kan oxo teste prime95, og se hva som skjer. Ok, høres bra ut. Kan du gi meg link eller noe til de programmene eller?
Flotviken Skrevet 1. februar 2004 Forfatter Skrevet 1. februar 2004 Noen som har link til programmer hvor jeg kan sjekke hvor varm dataen min er?
tbend Skrevet 1. februar 2004 Skrevet 1. februar 2004 Mitt beste tips er å formatere.... det virker bestandig hvis det ikke er temp problemer det er snakk om....
Falcon_ Skrevet 1. februar 2004 Skrevet 1. februar 2004 (endret) Fjern dekslet på den ene siden for å se om du har et varmeproblem. Endret 1. februar 2004 av Falcon_
westa Skrevet 1. februar 2004 Skrevet 1. februar 2004 Kan det være minneproblem? Du kan jo prøve memtest: memtest
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå