Gå til innhold

AMD 64 pc


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ikke for å blande meg inn, men som nevnt tidligere, hvorfor ialledager anbefaler du han et AIW kort? Det koster 3635.- ! Ok det har Tv-tuner, virker ikke som han ønsker det?

Har erfaring av tidligere AIW kort at ytelsen faktisk går litt ned iforhold til samme kort uten.

Hvis han går for et vanlig 9800pro kort til 2529.- sparer han en god del penger og får rå ytelse.

 

edit: ville heller valgt 98kortet ivente på de nye skjermkortene som er annonsert senere iår. Du vil merke at ikke alle dagens spill går glatt med 96XT og det er litt surt med den A 64cpuen.

 

-oSTEPOPP

Endret av ostepopp
Lenke til kommentar
Det har aldri vært snakk om AIW, så jeg er ikke med hvorfor Eminent skal anbefale det helle veien.

 

 

Men da spør jeg igjen, er det verdt og kjøpe 9600XT(da for å spare penger) å helelr kjøpe de nye som kommer, eller holder det lenge med 9800XT/FX 5950?

Jeg personlig synes det er galskap å kjøpe Ati98XT eller FX5950 nå. Det er liten økning i ytelse men koster skjorta. Såfremt du ikke har alt for mye penger hadde jeg styrt litt unna disse med det første.

 

Over til 96XT, det er såvidt litt raskere enn 96pro og vil kjøre spillene greit. Velger du et vanlig 98pro kort så kommer dette å holde mye lenger og er noe av det råeste du får til dags dato. FX 5900 kan du vel også vurdere, men det er vel litt mindre fremtidsutrettet?

 

 

Er ikke dere enige om at AMD64 er bra og kjøpe nå , iforhold til Athlon XP??

 

JUPP :)

(misunnelig)

Endret av ostepopp
Lenke til kommentar

Jeg tenkte at vis jeg skulle kjøpe de nye så hadde vel et budsjett på 2000 kanskje 2500 til grafikk kort funger fint nå, og da kommer 9600XT godt innfor den grensa.

Men det var vistnok et 9800Pro til 2500 og så jeg, men jeg vet ikke om kanskje det kan være mer den "dårlige" standaren.

 

Kan ikke si mer jeg,er ikke en ATi fan

Lenke til kommentar

Hva mener du med den dårlige standarden(dårlig kjøler?)? Er jo veldig mye raskere enn det 96Xt kortet, men det koster jo 1000.- mer. Personling så synes jeg et 96Xt kort til 1445,-(psdata) det beste kortet til den prisen.

 

 

edit: mindre->mer

Endret av ostepopp
Lenke til kommentar
hmm jeg i hvertfall er usikker på akkurat det men jeg ville ikke gått på nvidia sine billig kort eller deres "dårlige" serier. De er ikke like gode der som på sine langt dyrere kort. Sats på xt kortet fra sapphire eller kjøp et bra kort nå med en gang.

Nvidia sine XT serier er jo ikke så ille da, personlig mener jeg at til under 2000 kr er 5900XT det beste valget, det er litt raskere enn 9600XT og at det kjører på 8 pipelines mot 9600 sine 4. Det er også en del som har problemer med 9600 serien. Har riktignok et 9600XT selv som står i A64, som funker helt fint, så det er nok litt forskjellig der og. Men jeg har og et FX5900 Ultra som står i P4 som også funker helt fint, men det er jo endel dyrere.

 

Jeg har forresten et ASUS K8V, og har jeg ikke opplevd andre problemer med det enn minnekompabilitet.

Lenke til kommentar
Velg FX5900XT som banker Radeon 9600XT i ytelse.

Skal være enig i dette men så koster det 500.- mer! Og da kunne jeg jo ha sammenlignet det FX5900xt med 98pro som blir helt vilt da dette er veldig mye raskere men også da dyrere.

han sa et grafikkort til ca. 2000.- og da må da 5900XT være et bra valg!

Lenke til kommentar
Nvidia sine XT serier er jo ikke så ille da, personlig mener jeg at til under 2000 kr er 5900XT det beste valget, det er litt raskere enn 9600XT og at det kjører på 8 pipelines mot 9600 sine 4.

5900 serien har bare 4 pipelines :yes: det er 5800 serien som har 8 pipelines(tror jeg).

Endret av Falcon_
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...