Gå til innhold

Erfaringer med Homenet?


Anbefalte innlegg

Noen som har erfaring med Homenet som leverandør?

Har Telenor fiber i dag, og kan bytte over til de. Er langt billigere for samme hastighet. Men leste en del tilbakemeldinger i linkene nederst som gjør meg meget skeptisk.

Kjører i dag kun rett fra modemet og til egen ruter. Vil det funke med Homenet, uten å trenge ruter fra dem i mellom i bridgemodus?

Samt ta gjerne med hvis du har erfaring med Riks-TV med Homenet også, i tilfellet jeg går tilbake til å ha TV abonnent. Tenkte å prøve uten, da jeg sjeldent bruker det, men det hender det er noe jeg tar opp noe av og til.

Telenor har vært dønn stabilt siden jeg fikk det i 2020, langt bedre enn Get som var før. Men Telenor vet å ta seg betalt.

 

https://www.bytt.no/erfaringer/bredband/homenet

https://no.trustpilot.com/review/homenet.no

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Min mor har homenet med Riks-TV
Jeg har bare en ting å si.
Styr unna om du skal ha både nett og tv
Sabla mye problemer med Riks-TV-dekoderen homenet bruker.
Kan ikke bruke terestial dekoder men du får IP-TV-dekoder med mye problemer.

Selve Nettlinja er helt ok men ikke like stabil som Telenor sine linjer.
Er synd å si det men stabilitet er det personlig Telenor som har levert best av hva jeg har erfaring med.
Har Coax fra telenor selv nå, alternativet mitt er Homenet men dem slipper ikke inn hos meg pga den lokale selgeren er ei klyse som lever på provisjon han ikke skal få av meg.

Hadde jeg hatt fritt valg hadde jeg nok valgt Altibox men dem leverer ikke her jeg bor (har meldt interesse så har et håp)

Lenke til kommentar
Eskove skrev (11 minutter siden):


Hadde jeg hatt fritt valg hadde jeg nok valgt Altibox men dem leverer ikke her jeg bor (har meldt interesse så har et håp)

Kommer an på om eneretten til utbygger er gått ut (kan ikke uttale meg om andre steder) , har telenor nå, men kan gå over til altibox eller nextgentel, og sikkert andre (har ikke undersøkt). Var ikke mulig å velge annet enn telenor for 2 år siden (var ikke klar over muligheten for annen leverandør før det kom en selger på døra nylig) 

Nextgentel er litt billigere, er bestilt med levering om noen måneder

Endret av Mechablast
Lenke til kommentar

Etter 6 år som kunde av Homenet på deres eget nett (switchet Ethernet, ikke GPON) har jeg hatt en meget stabil og pålitelig internettaksess med god kapasitet til en god pris - uten problemer som er verdt å mase så mye om.

De tilbyr her i borettslaget et ferdig driftet oppsett med driftet wifi til de som vil ha slikt, mens de som liker å drifte slikt selv kan bruke eget utstyr, inkludert bruk av egen optikk i eget utstyr (på eget ansvar) om ønskelig.

Standardoppsettet her er «bridge mode» på 2 av 4 porter på ZyXel-CPE  samt et separat ZyXel-AP (ax) som også kan brukes i mesh.

Jeg har i perioder kjørt utenom Homenets CPE, men bruker den nå som en ren mediakonverter siden jeg tidvis tilkobler annet utstyr paralellt med prod-nettet og vil ha dette uberørt. Synes selv jeg vinner lite på å bruke egen optikk - utenom «følelsen» av bedre kontroll inkl. mulighet for å se signalstyrke på det ca. 10 meter lange fiberstrekket til switchen deres. :) Bruker dog egen mur og egne AP.

2 ganger gjennom 6 år har de etter en oppgradering rotet til DHCP- konfigen som åpner for samtidig bruk av 2 public-adresser hos meg Kundeservice har dog fikset det kjapt, og det tar kort tid å passere 1. linje. Langt bedre dialog der enn hos f.eks. Get/Telia. 

Vi har ikke TV i fellesavtalen med Homenet, men overlater det til hver enkelt. De andre i borettslaget som abonnerer på TV-tilbud har ikke sagt et pip, og det tyder på at de er fornøyd.

Selv har jeg testet Viasat 4K-tilbudet en periode, og faktisk kjørt en Telia boX over Homenets nett en periode siden det var mer stabilt enn Telias egen koaks som levde parallelt her en stund, men har valgt det bort til fordel for en Apple TV - savner ikke tilværelsen bak en DVB-boks.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...