Gå til innhold

Gjør Norge Fantastisk.


Anbefalte innlegg

1) Utbygging av atomkraft for med den hensikt å gjøre all kraft basert på naturlig uran. Raske reaktorer for å sikre den billigst mulige kraft. Dette er viktig for produksjon av ting og mat. 

2) Få samtlige offentlige ansatte over i produktivt arbeide ved å konkurranseutsette offentlige tjenester, inklusive lovdannelse, rettspleie og sikkerhet. Dette krever et omfattende undervisningsprogram, men det er super billig fordi alt kan tilrettelegges for nettbrett og det er derfor intet behov for fysiske institusjoner. Bare 10 superlærere i hvert enkelt fag.

2b) Ta i bruk 1000 milliarder fra oljefondet for å få igang glassforedling, metallforedling, plastforedling, produksjons av integrerte kretser - de viktigste industrier for å understøtte gründere.

3) Få all matproduksjon innendørs slik at den kan bli konkuransedyktig mot omverden. Det innebærer en industrialisering. Få fiskeoppdrett på land.

4) Fjerne all vannkraft for i den hensikt å få tilbake den tapte natur og turister.

4b) Fjerne alle vindmøller med samme begrunnelse.

5) Bygge ut samtlige nasjonalparker med luksuriøse overnattingssteder slik at vi kan vinne tilbake noe av den tapte valuta når nordmenn ferierer i utlandet og på den måte tiltrekke ordentlige turister og ikke bare fattige bobiler. Utbygging av ferskvannsfiske.

5b) Avsette en kvadratkilometer til turisthavner runt hele kysten med et fullverdig turisttilbud, med samme begrunnelse.

6) Avvikle demokratiet. Folks påvirkningskraft på samfunnet vil bestå i hvor de legger igjen pengene sine. 

7) Fjerne samtlige lover, men beholde en paragraf: §§1 Du må ikke produsere offer. Alt legalisert tvang og tyveri forsvinner. Bordell, gambling og stoffmisbruk blir legalt for alle involverte. Fjerne eiendomsretten ved å bytte den ut med eieretten som sier man eier noe når en holder det under opparbeidelse. Naturresurser kan alle utnytte og ingen får enerett på noe felt, kun begrenset av at en ikke kan stå i veien for hverandre.

😎 For å pangstarte dette naturlige samfunn står Norge i den heldige situasjon å ha tilgang på oljefond og kan skape det antall konkurrerende selskaper i de aktuelle bransjer nødvendig for reell konkurranse. Kanskje er det nødvendig å tilby investorer en krone for hver krone de investerer. I noen tilfeller vil det være behov for fire kroner for hver krone de investerer.

Dette er anarki-kapitalisme i et nøtteskapp. Et samfunn basert på frivillighet hvor den ene tjeneste er den andre verdt og ingen har tillatelse å behandle andre som slaver slik som i dag.

  • Innsiktsfullt 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
FrihetensRegn skrev (4 minutter siden):

Sorry, men oljefondet er til for å investere i Facebook, Google, Microsoft etc, ikke Norge.

Det er høyst forståelig at det ligger et forbud i mot å investere i Norge nettopp fordi offentlig sektor har gjort beslag på 42% av arbeidskraft. Jeg løser dette problem ved å fjerne offentlig sektor og dermed er det ikke lenger noen farer ved å investere i Norge og produktiv virksomhet.

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Gangleri skrev (3 minutter siden):

Eg har ikkje argumentert får mitt standpunkt, og ei heller har du får ditt. 

Du uttrykte med all mulig tydelig ditt standpunkt. Ditt standpunkt er motsatt av mitt. Du har ikke evnet å argumetere til fordel for dette standpunkt. Det gjør deg til en kjærringkaklende føler.

Sitat

Du har berre posta ei utopisk lista så du trur vil løysa problem.

Det kommer sikkert som et sjokk på deg, men dette er altså i klassen holdbart argument. Jeg går dessuten lenger enn å løse problem. Jeg gjør det på en måte uten å henfalle til slaveri. 

Endret av Tullingofob
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Tullingofob skrev (3 minutter siden):

Du uttrykte med all mulig tydelig ditt standpunkt. Ditt standpunkt er motsatt av mitt. Du har ikke evnet å argumetere til fordel for dette standpunkt. Det gjør deg til en kjærringkaklende føler.

Det kommer sikkert som et sjokk på deg, men dette er altså i klassen holdbart argument. Jeg går dessuten lenger enn å løse problem. Jeg gjør det på en måte uten å henfalle til slaveri. 

Greit av deg å underbygga den første posten min.
Ei lista med ynskje er ikkje nok til å bli eit holdbart argument, ellers så hadde trådane her inne berre vore liste oppramsing.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Tullingofob skrev (1 minutt siden):

Du vet åpenbart ikke hva et holdbart argument er. Gjør rede for hva du innbiller deg.

Døme:
"Eg meine me må bygga betre veg mellom Aby og Bgrend, då Bgrend har dårlige vegar og da påvirke vare og tjenestar Bgrend levere til Aby negativt, noko så hemmar begge sin vekst. Ellers er vegane trafikkfarlige og drep og kveste årlig 100 personar årlig <link til bevis>, noko så lokal og storsamfunnet tapar pengar på."

Døme på dårlige/ikkje argument:
"Me bør forby Rosenenga supporter-utstyr, då eg synst dei er lite fine."
eller
"Korleis gjenreisa Syldavia sin ære:
1. Sett alle advokatar til å gjeta Kyr, god gjeting er viktig får kyr sin velvære, og advokatar er ubrukelige.
2. Opprett Snåttfabrikkar, når turistane kjem så vil dei ta bilete av dei rare fabrikkane, og så kan ein endeligt bruka sjuke born til noko vetigt.
3. Innfør ei lov om at du ikkje kan vera slem, då vil drap/voldtekt/vold/krig/etc forsvinna."

Du fell i den dårlige/ikkje argument, når du foreslår sånne absurde ting sånn så å setta alle Noreg sine statlige og kommunalt ansatte til å utdanna seg via 10(!) lærara i kvart fag og nettbrett, og å legga heila lande til rette får turistar, og dei så er pengesterkast via å avvikla stat/kommune/demokrati. Eg skal heller stå og vifta med eit cpc-flagg enn å vera med på den listo di, og du har ikkje eingong argumentert får koffor me skal innføra den "nøtteskapp" anarki-kapitalismen din, anna enn noko svada om å ikkje bli behandla så slave, som om anarki-kapitalistar ikkje hadde vore villige til å selga Nordmenn i slaveskap.
Og koffor er liksom ditta samfunne så du draumar om "naturlig", og kvifor skal da at da er "naturlig" vera eit godt argument? Har no ikkje lyst på tyfus, aids, og kolera, men dei er jo "naturlige" dei og.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Sitat

"Eg meine me må bygga betre veg mellom Aby og Bgrend, då Bgrend har dårlige vegar og da påvirke vare og tjenestar Bgrend levere til Aby negativt, noko så hemmar begge sin vekst. Ellers er vegane trafikkfarlige og drep og kveste årlig 100 personar årlig <link til bevis>, noko så lokal og storsamfunnet tapar pengar på.

Nei, dette er ikke et holdbart argument, men føleribefengt kjærringkakkel. Det kan ikke engang omformuleres for å bli et holdbart argument fordi det er ikke åpenbart at bedre veier vil øke produktiviteten til de som leverer de aktuelle varer og tjenester.

Dette derimot er et holdbart argument:

For at energikrevende produksjonen skal bli konkurransedyktig må den ha billigst mulig energi.

Atomkraft ved bruk av raske reaktorer gir billigst mulig energi.

Ergo må vi ha aktuell atomkraft for å bli konkurransedyktig.

 

Det har null betydning hvordan argumentet er formulert, på en ønskeliste eller annen måte. Det viktige for at et argument skal bli holdbart består i at konklusjonen følger fra premissene.

Min liste er stappfull av holdbare argumenter. Det er bare du som er for kunnskapløs til å gjenkjenne disse.

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Tullingofob skrev (3 timer siden):

1) Utbygging av atomkraft for med den hensikt å gjøre all kraft basert på naturlig uran. Raske reaktorer for å sikre den billigst mulige kraft. Dette er viktig for produksjon av ting og mat. 

2) Få samtlige offentlige ansatte over i produktivt arbeide ved å konkurranseutsette offentlige tjenester, inklusive lovdannelse, rettspleie og sikkerhet. Dette krever et omfattende undervisningsprogram, men det er super billig fordi alt kan tilrettelegges for nettbrett og det er derfor intet behov for fysiske institusjoner. Bare 10 superlærere i hvert enkelt fag.

2b) Ta i bruk 1000 milliarder fra oljefondet for å få igang glassforedling, metallforedling, plastforedling, produksjons av integrerte kretser - de viktigste industrier for å understøtte gründere.

3) Få all matproduksjon innendørs slik at den kan bli konkuransedyktig mot omverden. Det innebærer en industrialisering. Få fiskeoppdrett på land.

4) Fjerne all vannkraft for i den hensikt å få tilbake den tapte natur og turister.

4b) Fjerne alle vindmøller med samme begrunnelse.

5) Bygge ut samtlige nasjonalparker med luksuriøse overnattingssteder slik at vi kan vinne tilbake noe av den tapte valuta når nordmenn ferierer i utlandet og på den måte tiltrekke ordentlige turister og ikke bare fattige bobiler. Utbygging av ferskvannsfiske.

5b) Avsette en kvadratkilometer til turisthavner runt hele kysten med et fullverdig turisttilbud, med samme begrunnelse.

6) Avvikle demokratiet. Folks påvirkningskraft på samfunnet vil bestå i hvor de legger igjen pengene sine. 

7) Fjerne samtlige lover, men beholde en paragraf: §§1 Du må ikke produsere offer. Alt legalisert tvang og tyveri forsvinner. Bordell, gambling og stoffmisbruk blir legalt for alle involverte. Fjerne eiendomsretten ved å bytte den ut med eieretten som sier man eier noe når en holder det under opparbeidelse. Naturresurser kan alle utnytte og ingen får enerett på noe felt, kun begrenset av at en ikke kan stå i veien for hverandre.

😎 For å pangstarte dette naturlige samfunn står Norge i den heldige situasjon å ha tilgang på oljefond og kan skape det antall konkurrerende selskaper i de aktuelle bransjer nødvendig for reell konkurranse. Kanskje er det nødvendig å tilby investorer en krone for hver krone de investerer. I noen tilfeller vil det være behov for fire kroner for hver krone de investerer.

Dette er anarki-kapitalisme i et nøtteskapp. Et samfunn basert på frivillighet hvor den ene tjeneste er den andre verdt og ingen har tillatelse å behandle andre som slaver slik som i dag.

Anarki = Kaos.

Det var mye kjekt og rart her, stoetter noe av det, men mye, kan det stilles store spoersmaal til.

Opplever det som veldig urealistisk da.

Lenke til kommentar
Tullingofob skrev (6 minutter siden):

Nei, dette er ikke et holdbart argument, men føleribefengt kjærringkakkel. Det kan ikke engang omformuleres for å bli et holdbart argument fordi det er ikke åpenbart at bedre veier vil øke produktiviteten til de som leverer de aktuelle varer og tjenester.

Dette derimot er et holdbart argument:

For at energikrevende produksjonen skal bli konkurransedyktig må den ha billigst mulig energi.

Atomkraft ved bruk av raske reaktorer gir billigst mulig energi.

Ergo må vi ha aktuell atomkraft for å bli konkurransedyktig.

 

Det har null betydning hvordan argumentet er formulert, på en ønskeliste eller annen måte. Det viktige for at et argument skal bli holdbart består i at konklusjonen følger fra premissene.

Min liste er stappfull av holdbare argumenter. Det er bare du som er for kunnskapløs til å gjenkjenne disse.

Atomkraftverk, det var ett av de gode poengene dine, men mye av det andre, huff og huff.

Savner ogsaa mer frihet, men en viss struktur, maa det vaere.

Lenke til kommentar
Tullingofob skrev (2 timer siden):

Nei, dette er ikke et holdbart argument, men føleribefengt kjærringkakkel. Det kan ikke engang omformuleres for å bli et holdbart argument fordi det er ikke åpenbart at bedre veier vil øke produktiviteten til de som leverer de aktuelle varer og tjenester.

Dette derimot er et holdbart argument:

For at energikrevende produksjonen skal bli konkurransedyktig må den ha billigst mulig energi.

Atomkraft ved bruk av raske reaktorer gir billigst mulig energi.

Ergo må vi ha aktuell atomkraft for å bli konkurransedyktig.

 

Det har null betydning hvordan argumentet er formulert, på en ønskeliste eller annen måte. Det viktige for at et argument skal bli holdbart består i at konklusjonen følger fra premissene.

Min liste er stappfull av holdbare argumenter. Det er bare du som er for kunnskapløs til å gjenkjenne disse.

Ok, om da er din meining så skal du få ha den, men du har berre underbyggd mine meiningar angåandes dine postar.
Er ikkje så mykje meir intressert å høyra på ein Anarkokappar sine kjerringklukk, så trur eg legg dinna tråden daud frå mi sia med mindre noko nytt og løye skjer her.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Og hvordan planlegger du at atomkraftverk foregår uten langvarig forurensing som man oppdager 30-50 år senere og gjør folk syke, når det ikke er reguleringer tilstede?

Ancaps er en joke. Hvor mange av dem flyttet til Russland på starten av 90 tallet eller Somalia på 2000 tallet? Ingen. For det er ikke et bra samfunn å leve i og man bytter ut en statlig støvel med en mafia-/firmastøvel.

Endret av shockorshot
  • Liker 3
Lenke til kommentar
shockorshot skrev (7 timer siden):

Og hvordan planlegger du at atomkraftverk foregår uten langvarig forurensing som man oppdager 30-50 år senere og gjør folk syke, når det ikke er reguleringer tilstede.

Naar jeg ser paa listen, saa ser det ut for, at vi har silt ut, det eneste temaet, som var rasjonelt der.

Resten var et eventyr.

De mener at atomkraft, er blitt helt rent og sikkert, men vi maa jo holde oss borte, fra jordskjelvomraader, freks.

Hvordan skal vi ellers klare aa loese energiproblemet, vi har? 

Endret av Karltorbj
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...