Gå til innhold

Peanøtter vs peanøttsmør, og økonomi og helse


Gjest Slettet+6132

Anbefalte innlegg

Karltorbj skrev (1 minutt siden):

Kaldpressetete oljer slik som oliven, rasp og soya, er jo saa sunne, at du kan drikke dem rett i fra flaska, men blir rene sjaere gifta, hvis du steker med dem.

Smoer er det sunneste stekefettet. Og da mener jeg smoer, ikke Melange, olivero og den der gifta. 

ja du har fått i deg litt rar informasjon fra en litt rar plass på nettet ser jeg. Kaldpresset trives best med lav temperatur, men det blir ikke gift om du bruker det riktig selv om du bruker det feil så overlever du nok, margarin går igjennom en prosess, men nei det er ikke gift og er helt ufarlig i normale mengder.  Alt med måte vettu det gjelder så og si alt, spiser man for mye gulrot så blir man oransje, drikker man for mye vann så kan man ende opp med ny trefrakk.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
skaftetryne32 skrev (53 minutter siden):

ja du har fått i deg litt rar informasjon fra en litt rar plass på nettet ser jeg. Kaldpresset trives best med lav temperatur, men det blir ikke gift om du bruker det riktig selv om du bruker det feil så overlever du nok, margarin går igjennom en prosess, men nei det er ikke gift og er helt ufarlig i normale mengder.  Alt med måte vettu det gjelder så og si alt, spiser man for mye gulrot så blir man oransje, drikker man for mye vann så kan man ende opp med ny trefrakk.

Nei gift blir de ikke, det var overdrevet. men veldig usunne.

Type fett, er viktig.

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...