Gå til innhold

Maskinfører utdanning


bekks

Anbefalte innlegg

Hejaa

jeg skal i oktober ta et maskinførerkurs slik at jeg kan kjøre maskiner. Har dessverre ingen erfaring om yrkene tidligere da jeg valgte helt feil utdanning fra start, annleggsbransjen har alltid vært spennende i mine øyne og nå vil jeg ta drømmen på alvor.

problemet mitt er bare at jeg er så usikker på hvilke maskin jeg skal velge praksis i, og hvilke bedrifter som har de forskjellige maskinene..

jeg har tenkt mest på hjullaster, men gravemaskin og dozer er også noe jeg har tenkt på..

noen som derfor har noe god info eller veiledning til jente 23 som skal inn i bransjen!🤔

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
bekks skrev (1 minutt siden):

problemet mitt er bare at jeg er så usikker på hvilke maskin jeg skal velge praksis i, og hvilke bedrifter som har de forskjellige maskinene..

Hva vil du jobbe med? 

 

Gravemaskin er nok mest allsidig, men hjullaster er nok bedre om du vil jobbe med noe som er mer spesialisert. Dozer er mer spesialisert. 

Lenke til kommentar

Har du tenkt å jobbe som maskinfører så burde du nok satse på både M2 og M4. M1 er mer eller mindre ikke brukt, i hvert fall i den delen av lander jeg bor i. Det er uansett ikke noe problem å ta flere klasser senere om du skulle angre.

Når det kommer til hvilke bedrifter som driver med hva, så må du nok nevne noe om hvor du bor. Jeg aner i vert fall ikke hva de holder på med i andre fylker enn der jeg selv bor.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...