Gå til innhold

Naf frykter nye elbilavgifter i stats­budsjettet


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
3 minutes ago, FrihetensRegn said:

Når bilprodusentene bestemmer hvilke biler som skal produseres og selges, er det uansett ikke opp til norske politikere å styre hva som skal koste mest.

Det skal selvfølgelig ikke være ene og alene opp til produsenter å bestemme hvilke varer og tjenester et samfunn skal ha. Dette er politikernes oppgave.

Ting vi som samfunn ser at er nyttig for oss og som vi ønsker, vil vi legge til rette for. Ting som er negativet for individet eller samfunnet, vil vi ikke legge til rette for. 

Individet er dårlig egnet til å ta mange beslutninger, ettersom individet "alltid" vil veie kortsiktig personlig gevinst (økonomi/nytelse) høyere enn langsiktige samfunnsmessige gevinster. 

eks.
Vil vi at folk skal spise sunnere, slik at vi kan bruke mindre offentlige midler på helse i fremtiden, så kan vi påvirke det med avgifter og holdningskampanjer++

 

Lenke til kommentar

Høres ut som en elendig idé dersom de faktisk innfører avgifter på elbiler. Og er ganske sikker på SV ikke hadde det i tankene når de åpnet for å innføre elbil-moms. Men så har vel dagens regjering snart norgesrekord i dårlige idéer, så hvem vet..

Om ikke annet så kan jeg kanskje selge den to år gamle Ioniqen min med fortjeneste. Da har jeg råd til masse bensin til den gamle bensinbilen 😅

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...