Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

hva er en rimelig erstatning? Ødelagte gulvfliser :(


Gjest 7c3a6...9b7

Anbefalte innlegg

Gjest 7c3a6...9b7

Der jeg leide før ble en god del fliser ødelagt på kjøkkengulvet. Vi snakker 15 stk. Riktignok er det ikke så lett å se, fordi de har sprukket, men fortsatt ligger på plass. Har imidlertid forståelse for at utleier ønsker dem byttet. Det var allerede ødelagte fliser i gulvet da jeg flyttet inn. Hva er en rimelig erstatning for dette? Han har bedt om 13000.

Anonymous poster hash: 7c3a6...9b7

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest 7c3a6...9b7 skrev (2 timer siden):

Der jeg leide før ble en god del fliser ødelagt på kjøkkengulvet. Vi snakker 15 stk. Riktignok er det ikke så lett å se, fordi de har sprukket, men fortsatt ligger på plass. Har imidlertid forståelse for at utleier ønsker dem byttet. Det var allerede ødelagte fliser i gulvet da jeg flyttet inn. Hva er en rimelig erstatning for dette? Han har bedt om 13000.

Anonymous poster hash: 7c3a6...9b7

Høres rimelig ut det. 

Lenke til kommentar
Gjest 7c3a6...9b7 skrev (9 timer siden):

Der jeg leide før ble en god del fliser ødelagt på kjøkkengulvet. Vi snakker 15 stk. Riktignok er det ikke så lett å se, fordi de har sprukket, men fortsatt ligger på plass. Har imidlertid forståelse for at utleier ønsker dem byttet. Det var allerede ødelagte fliser i gulvet da jeg flyttet inn. Hva er en rimelig erstatning for dette? Han har bedt om 13000.

Anonymous poster hash: 7c3a6...9b7

Først må det avklarast kva som er årsaka til at flisene sprekk. Dersom du har mista tunge ting som kaserollar i golvet då må du rekne med å erstatte det. 

Dersom du ikkje har gjort noko spesielt men flisene sprekk litt etter litt så vil eg påstå at det går under normal slitasje og blir då utleigers ansvar. Eg kan ikkje med min villaste fantasi forstå at du har greidd å knuse 15 fliser?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest 7c3a6...9b7
locked skrev (6 timer siden):

Først må det avklarast kva som er årsaka til at flisene sprekk. Dersom du har mista tunge ting som kaserollar i golvet då må du rekne med å erstatte det. 

Dersom du ikkje har gjort noko spesielt men flisene sprekk litt etter litt så vil eg påstå at det går under normal slitasje og blir då utleigers ansvar. Eg kan ikkje med min villaste fantasi forstå at du har greidd å knuse 15 fliser?

Jeg forstår at dette virker litt rart. Saken er at vi forsøkte å sette tungt treningsutstyr i samme rom som kjøkkenet (kjøkken/spisestue), noe som antakelig har resultert i at gulvet bendte seg, som igjen resulterte i at to rader på 6 og 9 fliser e.l. alle knakk på samme sted, fordi gulvet buet nedover. Vi merket ikke dette da det skjedde, men vi så at gulvet buet, så vi fjernet utstyret igjen samme dag, men da var antakelig skaden skjedd. Det ble ikke oppdaget før huseier så over huset, siden bruddene er såpass fine og flisene ligger der de lå.

Nå tror jeg kanskje at bjelkene ikke er helt forskriftsmessige, men huset ble leid som hytte, noe som vel gjør at det er mindre krav.

Anonymous poster hash: 7c3a6...9b7

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...