Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Ford Ranger T6 - Lugger ved full sving


Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg har en Ford Ranger T6, 2017 Facelift (3,2l 200 hk) - som har rundt 70.000 km på klokka. Bilen har hatt full service til nå. Problemet oppstår ved full rotasjon av rattet, enten om jeg svinger til høyre eller venstre - ved at forhjulene vil lugge eller nærmest hoppe. Dette er uavhengig om jeg har den i bakhjul- eller firehjulsdrift og om det er fast eller løst underlag. Andre ganger kan den "oppføre" seg pent og ikke lugge. Bilen er ikke gjort noen modifikasjoner med og står på standard dekkdimensjoner (265/65 R17).

Er det noen som har vært borti noe lignende før, eller har en teori på hvor feilen kan ligge? Takker og bukker for svar.

 

- Andreas

Ford Ranger T6 2017.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
andreas.na skrev (45 minutter siden):

Problemet oppstår ved full rotasjon av rattet, enten om jeg svinger til høyre eller venstre - ved at forhjulene vil lugge eller nærmest hoppe

Fikk ikke helt tak i om det er med rullende hjul eller stillestående? Noen (u)lyder når dette skjer?

Lenke til kommentar
andreas.na skrev (54 minutter siden):

ved at forhjulene vil lugge eller nærmest hoppe. Dette er uavhengig om jeg har den i bakhjul- eller firehjulsdrift

Sikker på at firhjulsdrift blir koblet ut?
Eneste jeg kan komme på ihvertfall


Du får ta den med til merkeverkstedet så får de sett på det.

Lenke til kommentar

Det er "ganske normalt" at biler kan slite litt med fullt rattutslag, spesielt med drivakslinger foran, uten at jeg har noen kjennskap til denne bilen. 

Men du har vel nybilgaranti som fortsatt gjelder eller gå ut i år? Det beste er vel å spørre forhandler/verksted om det er normalt, eller om de evt kan se på det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...