Gå til innhold

Vigrid starter politisk parti


tjalla

Anbefalte innlegg

Jeg hater all politikk som er rødere enn arbeiderpartiets.

ohh yes :yes:

er enig der, jeg synes at Ap har bra politikk. Og ja, jeg vet at jeg snakka masse drit om kommunisme/sosialisme osv.

Når det gjelder Tvedts nye parti, så er han jevla forventningsfull. Tror ikke han vil komme inn i noe kommunestyre eller stortinget. Se på demokratene for eksempel, er ikke mange kommunestyrer de er i. men så er jo vigrid litt mer ekstremt enn demokratene.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Vigrid er ett sammensurium av løgn, historieløshet og fjas, mens NKP i det minste har en ideologi og faktisk endel vettugt å formidle.

 

Alle i Norge er innvandrere, men det er ikke poenget. Poenget er at Vigrid ønsker ett samfunn med bare hvite, blåøyde, blonde, rake og sterke mennesker, Tvedt bæsjer på leggen på minst ett av punktene.

Lit off topic:

 

Hvordan kan du forvente at de komunistiske idealenne skal fungere?

 

Alle lik lønn for like mye arbe (trur det var riktig)

Hvem gidder å ta mange års studier for å bli lege når en ikke tjener no mer på det? Landet vill vel få en dårlig utdannelse nivå, og vi vil dermed bli dummere.

 

Hvordan skal en forhindre en makt elite? Marx ville jo ikke ha noen som styrte mer en andre slik.

Lenke til kommentar

Dere som har rettet på meg tidligere i tråden har nok svart rett i fra levera uten å tenke dere noe særlig om...

 

Grei definisjon av høyreorientert:

Liberalistisk orientert, for frie tøyler innen økonomi og samfunnsliv uten tanke på hva dette kan innebære. Rå konkurranse med mange tapere kan forekomme.

 

Grei definisjon av venstreorientert:

Sosialistisk orientert, for sterke innskrenkinger i økonomisk og sosial frihet uten tanke på hva dette kan innebære. Sterke økonomiske byrder gjennom skatter til ambisiøse prosjekter for å frelse verden kan forekomme.

 

Grei definisjon av diktatur:

For sterke innskrenkinger i økonomisk og sosial frihet til fordel for en elite.

Har som oftest en ideologi som kan sammenlignes med et ambisiøst prosjekt. Skattebetaleres penger brukes til gjennomføring av dette.

 

Odd man out... trekk ut det som ikke ligner på det andre. Whooopey!

Leit at dere skulle være så trangsynte.

Lenke til kommentar

 

Hvordan kan du forvente at de komunistiske idealenne skal fungere?

 

Alle lik lønn for like mye arbe (trur det var riktig)

Hvem gidder å ta mange års studier for å bli lege når en ikke tjener no mer på det? Landet vill vel få en dårlig utdannelse nivå, og vi vil dermed bli dummere.

poenget er vel at alle skal tjene likt i forhold til arbeidmengden de utfører... og så er jobb noe annet enn bare penger også, det er faktisk en del folk som velger vekk jobber som er meget godt betalt i favør til jobber som er mindre godt betalt fordi de liker det de jobber med og arbeidsmiljøet der.

 

dessuten kan ikke alle ha toppjobber uansett.

 

og så trenger jo ikke utdannelsen å koste stort, hvis vi hadde fått et kommunistisk land ville utdanning mest sansynlig være gratis...

Lenke til kommentar

nå blir vi jo på vei til kommunistiske. Alle skal jobbe 40 år for å få en grei pensjon. Hvem gidder da bruke 9 år på utdannelsen???

 

Men nå tror jeg vi er inne på P&R...

 

Vigrid tror jeg kunne klare å skape litt initativ, også i andre partier. Men uansett, selv om jeg bare er enig med dem i noen få saker, kunne det vært moro å stemme på dem. TVEDT FOR MINISTERPRESIDENT II!!

 

Muligens ikke, holde meg til Høyre? :roll:

 

EDIT: GOlfBag var svært fornuftig. Keep up the good work!

Endret av JoachimR
Lenke til kommentar
NKP og Vigrid mener jeg er en brukbar sammenligning. Begge er de de vendt til sin side noe så til de grader, uten engang å se seg tilbake...

 

Jeg er ikke helt med på hvorfor Herr. Tvedt (dere kan jo laste ned DJ-Tvedt fra Vigrids hjemmeside, veldig fin sang med "jeg er hvit, og mitt land er hvitt") skulle ta livet sitt for å oppfylle Vigrids idelogi. Er han egentlig innvandrer eller noe?

men så er jo kommunistiske verdier en god tanke i motsetning til fascisme.. :roll:

 

 

og definisjonen på et diktatur er vel at en bestemmer alt

Lenke til kommentar
NKP og Vigrid mener jeg er en brukbar sammenligning. Begge er de de vendt til sin side noe så til de grader, uten engang å se seg tilbake...

det er stor forskjeld ..

NKP er et POLITISK PARTI!!

Vigrid er en rasistisk organisasjen/"religion"

og bla staten har satt store penger inpå for å få folk utav ..

NKP er en religion for de som tror på det kommunistiske livsslottet. Dessuten har NKP alltid gått inn for å avskaffe demokratiet slik vi kjenner det.

Synes Vigrid bør få starte sitt eget "politiske" parti, slik at folk ser hvilke idioter vi snakker om, og hvilken total mangel på historie medlemmene der har. Vigrid ønsker såvidt jeg vet ikke å avskaffe demokratiet, og det er da noe. Skjønt å frata innvandrere stemmeretten er kanksje på grensen til hva man kan kalle "demokratisk parti".

 

btw, Denne tråden bekrefter vel mangelen på en politikk/religion del i forumet.

Lenke til kommentar
NKP og Vigrid mener jeg er en brukbar sammenligning. Begge er de de vendt til sin side noe så til de grader, uten engang å se seg tilbake...

 

Jeg er ikke helt med på hvorfor Herr. Tvedt (dere kan jo laste ned DJ-Tvedt fra Vigrids hjemmeside, veldig fin sang med "jeg er hvit, og mitt land er hvitt") skulle ta livet sitt for å oppfylle Vigrids idelogi. Er han egentlig innvandrer eller noe?

men så er jo kommunistiske verdier en god tanke i motsetning til fascisme.. :roll:

 

 

og definisjonen på et diktatur er vel at en bestemmer alt

Jeg ser gode tanker både i fasicme og kommunisme. Men ofte går de gode tankene, som fellesskap og samhold på bekostning av andre. Begge ideologier kan fungere i teorien/på papiret, men i praksis :no:

Lenke til kommentar
Vigrid ønsker såvidt jeg vet ikke å avskaffe demokratiet, og det er da noe.

Nasjonalsosialismen vil ikke ivareta demokratiet. Den har tro på at folket skal kunne la seg lede. Alt er ett. Folket skal være ett, landet skal være ett - og det skal være en leder, og derfor ett parti. Nasjonen står sammen, om en leder. Det er ideologien. Du hører klart at dette er så udemokratisk som mulig er - det er forferdelig.

 

Alltid interessant med samfunnssynsere på høyresiden. GolfBag, vurdert utdannelse som statsviter? Tror du ville kunne gjort en god jobb i VG. Tror du økonomisk frihet er det samme som menneskelig frihet? Tvert i mot. Da har du bommet så totalt som mulig er.

 

Adam Smith, mannen bak liberalismen, og forfatter av "The Wealth of Nations", så også moralske stridigheter med liberalismen. Den gir landet økonomisk frihet, men ikke menneskelig frihet. Den gir de rike uendelige muligheter, men den innskrenker andres.

Lenke til kommentar
Jeg ser gode tanker både i fasicme og kommunisme. Men ofte går de gode tankene, som fellesskap og samhold på bekostning av andre. Begge ideologier kan fungere i teorien/på papiret, men i praksis :no:

Jeg ser også gode tanker i kapitalismen og demokratiet, men ofte går de gode tankene, som effektivitet, gründer-oppblomstring, og folkevilje på bekostning av andre etc.

 

Demokrati og en bærekraftig kapitalist-basert utvikling kan nok fungere i massemedia og bedriftsreklame, men i praksis.

Lenke til kommentar

Liberalismen legger opp til fri konkurranse, noe som ikke innebærer frihet... men mulighetene er der...

 

På den andre siden mener jeg at man blir fratatt en form for rettferdig frihet hvis sosialismen skal råde i landet, dessuten kan det gå alvorlig galt økonomisk...

 

Midt i mellom finner vi en gruppe parti som hverken overbeskytter eller gir frie tøyler... der har jeg funnet mitt parti. Et parti som legger opp til økonomisk fornuft samtidig som samfunnet skal ha visse sikkerhetsnett for dem som faller utenfor. Dessuten satser man på miljø, og det er viktigst av alt.

 

Gjør ingen ting om folk i nuet har det vondt så lenge det kommer en morgendag... Kan ikke slakte naturen på grunn av at alle skal ha det godt.

Lenke til kommentar
Liberalismen legger opp til fri konkurranse, noe som ikke innebærer frihet... men mulighetene er der...

 

På den andre siden mener jeg at man blir fratatt en form for rettferdig frihet hvis sosialismen skal råde i landet, dessuten kan det gå alvorlig galt økonomisk...

 

Midt i mellom finner vi en gruppe parti som hverken overbeskytter eller gir frie tøyler... der har jeg funnet mitt parti. Et parti som legger opp til økonomisk fornuft samtidig som samfunnet skal ha visse sikkerhetsnett for dem som faller utenfor. Dessuten satser man på miljø, og det er viktigst av alt.

 

Gjør ingen ting om folk i nuet har det vondt så lenge det kommer en morgendag... Kan ikke slakte naturen på grunn av at alle skal ha det godt.

Hehe, da er du en Venstre-velger, og det er bra! :)

 

Venstre kombinerer personlig frihet med det offentliges ansvar. Venstre er et genialt parti på papiret. Men i virkeligheten er de ganske kjedelige, ihvertfall dagens styre.

 

Er selv en Venstre-sympatisør, men allikvel - mye kunne vært gjort - og mye kunne vært vunnet av stemmer, hadde de bare vært litt mer spennende, og ikke alltid like oppblåste. :)

 

Men, Venstre, det er bra!

Endret av FreeBSD
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...