Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

1996 Honda mt5 fikset opp


Anbefalte innlegg

sedsberg skrev (På 19.1.2023 den 9:05 PM):

Man måtte bytte sylinder på disse for å få noe nevneverdig effektøkning.

Det stemmer, alt annet var nyttesløst. Jeg hadde en 2001 MT5 med Polini sylinder med stempel fra en Yamaha DT trimsylinder. Den hadde høyere komp så jeg måtte etterskru toppen jevnlig. For å få MT5 noe særlig over 90 måtte man ha effektanlegg, og det er nesten ikke å oppdrive. De du ser som har lik diameter fra eksosport til lyddemper er ikke et effektanlegg.

Jeg sveiset om og modifiserte et effektanlegg som var til en TS50x som gjorde at jeg kunne benytte større dyser i en Delorto 24mm (mener det var 24). Den gikk da som en dass på lave turtall men fikk ut kanskje 5kmt på sletta. Til slutt gjorde den kanskje 95kmt på ihjelslitte knastedekk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Dragonlove skrev (9 timer siden):

Cmsnl har en del, btw hvilket speedometer er det du har @Rambo82? så ganske likt ut som TS50X, men tenningslås der?

Hadde forøvrig En TS50X selv for noen år siden, der jeg hadde TS80X motor i og Elektronisk Trim tenning (Måtte selvfølgelig tilpasses motor, men er ikke noe problem når man har tilgang på det meste av Cnc maskiner) hadde også en EFI fra Ecotrons (Electronic Fuel injection) liggende men ble aldri montert, samt at sylinder borret jeg opp til 90ccm og fikk portet den, Topp pakninger ble laget av gaskets to go i Thailand, men ble solgt da jeg har for mye andre bilprosjekter samt en Honda VT500 som skal restaureres, men uansett moro og se at folk tar vare på disse gamle sliterne :) 

Honda Motorcycle Parts, Kawasaki, Suzuki and Yamaha Motorcycle Parts - ATV, Classic Bike, Dirt Bike Parts (cmsnl.com)

Er ett tsx50 speedometer som er moddet med mt5 tenningslås. bruker mb5 turtallswire og clutch deksel . funker gull det 

Lenke til kommentar
DrAlban3000 skrev (8 timer siden):

Det stemmer, alt annet var nyttesløst. Jeg hadde en 2001 MT5 med Polini sylinder med stempel fra en Yamaha DT trimsylinder. Den hadde høyere komp så jeg måtte etterskru toppen jevnlig. For å få MT5 noe særlig over 90 måtte man ha effektanlegg, og det er nesten ikke å oppdrive. De du ser som har lik diameter fra eksosport til lyddemper er ikke et effektanlegg.

Jeg sveiset om og modifiserte et effektanlegg som var til en TS50x som gjorde at jeg kunne benytte større dyser i en Delorto 24mm (mener det var 24). Den gikk da som en dass på lave turtall men fikk ut kanskje 5kmt på sletta. Til slutt gjorde den kanskje 95kmt på ihjelslitte knastedekk.

Denne har mt80 motor med 125cc athena sylinder og 30mm pwk forgasser. proma 80 svane . så går endel bedre enn mt5 motor med polini/malossi. og jeg har 6 gir :p

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • Evil-Duck fremhevet og fjernet fremheving denne emne
  • 2 uker senere...
Maskinfører skrev (På 1.12.2023 den 7:05 PM):

Ja dette er flotte sykler det :D 

malossi trimsett på er helt ok for hente posten opp bakken her, men nå kan den faktisk brukes opp bakker overalt og ikke ligge i 45kmt,og gire som en gal.. 6gir hjelper også mot bråk på flaten. nå er den som den skulle vært,men veier litt mer nå hehe

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Specs:

1996 Honda mt50

-Honda mt80 motor med 6 gir ,Athena 125cc og 57mm spesial topp,4 lappers reed ventil

-Proma effektanlegg mt80 doble proma/silex potter

-30mm pwk forgasser sport filter

-Forsterket swingarm, forsterket kjede 17 drev foran 45 drev bak

-crossdekk foran/bak

-hevet 70mm foran ,380mm bakdempere

-Suzuki ts50x speedometer,honda mb50 turteller wire

 

20231211_193349.jpg

20231211_193338.jpg

Lenke til kommentar

Husker Crash'n'Burn var stedet vi kjøpte deler til MT-5, TSX, DT-R osv.. og jaggu eksisterer ikke siden enda

https://www.crash.no/

Vet dog ikke om de har mye deler til så gamle mopeder lengre.

Til trådstarter, så kjenner jeg igjen den sølv bakpotta, er det Luhao eller noe slikt den heter? Husker man måtte til Sverige for å få tak i den på slutten av 90 tallet tidlig 2000, og det var en potte ALLE skulle ha.

Ellers på MT-5 gikk det vel mest i Polini trim-sylinder og Dellorto 21mm forgasser og selfølgelig annen eksos.

Endret av _R2D2_
Lenke til kommentar
_R2D2_ skrev (På 13.12.2023 den 6:50 PM):

Husker Crash'n'Burn var stedet vi kjøpte deler til MT-5, TSX, DT-R osv.. og jaggu eksisterer ikke siden enda

https://www.crash.no/

Vet dog ikke om de har mye deler til så gamle mopeder lengre.

Til trådstarter, så kjenner jeg igjen den sølv bakpotta, er det Luhao eller noe slikt den heter? Husker man måtte til Sverige for å få tak i den på slutten av 90 tallet tidlig 2000, og det var en potte ALLE skulle ha.

Ellers på MT-5 gikk det vel mest i Polini trim-sylinder og Dellorto 21mm forgasser og selfølgelig annen eksos.

Er Techno og Silex som lager de nå.. fikk faktisk tak i den ene fra crash.no, den andre fra nederland.. men har mye i sverige nå også

 

Endret av Rambo82
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Rambo82 skrev (På 21.7.2022 den 8:34 PM):

Kjøpte meg en 1996 mod Honda mt5 i april for 5000,- kom seg tilslutt etter litt mekk 

291764322_10159865954186830_6573198859794149084_n.jpg

291795602_10159865954216830_5965788663334634635_n.jpg

20220719_180956.jpg

20220714_210414.jpg

Veldig fin restaurering av den Honda mt5`n 👍👍🏍 Hadde en slik når jeg var 17 år gammel. Ordentlig gøy å se på att folk som deg fikser istedenfor å kaste. Resultatet taler for seg selv 🏍🙂 Helt Glimrende.

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
  • 5 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...