Gå til innhold

Hjeeeelp! Min mor skal gå fra DORO til iPhone :D


Anbefalte innlegg

Hennes Doro er søppel. Fungerer elendig. Og er heller ikke brukervennlig. Nå blir det iPhone på min mor.

Jeg tenker en rimelig med 64 GB. Enten 11 eller 12 siden begge har 6,1" skjerm. Alternativt kan XS Max med sine 6,5" være et alternativ. XS Max kan man få til 4000 kr. Men en ting jeg lurer på:

hvor mye lettere er det å skrive tekstmeldinger på 6,5" skjerm sammenlignet med 6,1" ? Selv har jeg iPhone 12 og synes det blir litt smått. Litt vanskelig noen ganger å treffe riktig bokstav.

Hun har ikke store hender. Kanskje 6,5" blir for stort? Men når det er sagt, så har jeg lagt merke til at hun bruker begge hender uansett. Holder mobilen med en hånd, og skriver/trykker på den med den andre hånden.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det du spør om er hvor stor forskjell det er fra 6,1" til 6,5" angående tastaturet. 

Jeg vil si det er så minimalt at det er vanskelig å merke forskjell. Har 6,1 og 6,5 i huset. Jeg syntes 6,1 gir litt bedre grep i hånden, litt bedre å holde godt i med gummideksel. 

Man kan jo velge ulike tastatur størrelser/layout på telefonen. Se om det utgjør forskjell.

Det beste er jo å en tur innom butikken så hun selv for prøvd 6,5 og erfart.

Doro er gode de, om man ikke sitter på billigste eller forlengst utgått modell. De er mest beregnet for brukere 80 år pluss. Vi har høy andel spreke 80 og 90 åringer nå. 

Regner med IPhone også har et oppsett med enklere brukersnitt, hvis det er tema her. Regner med det er en grunn til at valget var en Doro den gang. 

Endret av plankeby
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Tusen takk for tilbakemeldinger.

Vi skal tenke litt på det, og se hva vi ender opp med. Årsaken til iPhone fremfor Android er at resten av familie bruker iPhone. Føler kanskje at ting blir litt lettere da.

Hun er forresten vant til med Doroen og snu mobilen vertikalt for å få litt større tastatur. Og det går jo også fint på iPhone.

Endret av tepe2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...