Gå til innhold

Stor test av 20 gamingmus – desse gir mest for pengane


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Rart hvordan vi legger veldig forskjell i hva en bra mus er.

1) Hater for mye RGB-lys, noe dere ser på som positivt. Hva er vitsen? Jeg skal jo fokusere på skjermen. Ikke ha plagsomme lys fra siden.

2) Jeg liker at de veier litt mer. Hadde alltid maks vekt, den gang man fikk med justerbare vekter. Nå er alt om at lettest er best.

Finner ingen i denne testen jeg ville ha kjøpt. Husker dere MX518. Det var tider det. Nå bruker jeg G402. En til gaming og en til jobb. Hatt dem i 5 år nå. Gruer meg til å måtte bytte ut.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
sevayth skrev (15 minutter siden):

Finner ingen i denne testen jeg ville ha kjøpt. Husker dere MX518. Det var tider det. Nå bruker jeg G402. En til gaming og en til jobb. Hatt dem i 5 år nå. Gruer meg til å måtte bytte ut.

Eg har framleis to MX518 i bruk.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Mine klare favorittmus hittil er Steelseries Sensei 310. Har prøvd Sensei Ten, men den var alt for lett!

- Jeg bruker kun mus med ledning. Er ikke interessert å måtte tenke på batterier.
- Jeg vil ha en mus som veier en del. Og foretrekker en plastikkmusematte fremfor stoff for lav friksjon.
- Jeg vil ha knapper på begge sider for egne knapper til frem og tilbake, opp og ned. Så praktisk ved navigering av nettsider og Office dokumenter (og WinAMP).
- RGB interesserer meg overhodet ikke. Hva er vitsen med lys i noe som man uansett dekker til med hånden ved bruk?

Lenke til kommentar
3 hours ago, sevayth said:

Rart hvordan vi legger veldig forskjell i hva en bra mus er.

1) Hater for mye RGB-lys, noe dere ser på som positivt. Hva er vitsen? Jeg skal jo fokusere på skjermen. Ikke ha plagsomme lys fra siden.

2) Jeg liker at de veier litt mer. Hadde alltid maks vekt, den gang man fikk med justerbare vekter. Nå er alt om at lettest er best.

Finner ingen i denne testen jeg ville ha kjøpt. Husker dere MX518. Det var tider det. Nå bruker jeg G402. En til gaming og en til jobb. Hatt dem i 5 år nå. Gruer meg til å måtte bytte ut.

Har samme preferanser som deg. anbefaler G502. Alt lys kan skrus av, mer en nok funksjoner og behagelig tung! + billig!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
sevayth skrev:

Rart hvordan vi legger veldig forskjell i hva en bra mus er.

1) Hater for mye RGB-lys, noe dere ser på som positivt. Hva er vitsen? Jeg skal jo fokusere på skjermen. Ikke ha plagsomme lys fra siden.

2) Jeg liker at de veier litt mer. Hadde alltid maks vekt, den gang man fikk med justerbare vekter. Nå er alt om at lettest er best.

Finner ingen i denne testen jeg ville ha kjøpt. Husker dere MX518. Det var tider det. Nå bruker jeg G402. En til gaming og en til jobb. Hatt dem i 5 år nå. Gruer meg til å måtte bytte ut.

Jeg har 5 like mus på bordet. Hadde jeg ikke hatt farger fra led hadde jeg ikke sett forskjell. Kunne selvsagt ha brukt merkelapper som i gamle dager.
Lenke til kommentar
BadCat skrev (6 minutter siden):
sevayth skrev (5 timer siden):

Rart hvordan vi legger veldig forskjell i hva en bra mus er.

1) Hater for mye RGB-lys, noe dere ser på som positivt. Hva er vitsen? Jeg skal jo fokusere på skjermen. Ikke ha plagsomme lys fra siden.

2) Jeg liker at de veier litt mer. Hadde alltid maks vekt, den gang man fikk med justerbare vekter. Nå er alt om at lettest er best.

Finner ingen i denne testen jeg ville ha kjøpt. Husker dere MX518. Det var tider det. Nå bruker jeg G402. En til gaming og en til jobb. Hatt dem i 5 år nå. Gruer meg til å måtte bytte ut.

Vis sitat  

Jeg har 5 like mus på bordet. Hadde jeg ikke hatt farger fra led hadde jeg ikke sett forskjell. Kunne selvsagt ha brukt merkelapper som i gamle dager.

Det må tilhøre sjeldenhetene. De fleste har én mus, så du tilhører nok en veldig liten gruppe. 
 

Jeg for min del, sliter med at hånden stivner helt, fordi at den blir for kald, så jeg får store problemer med å bevege fingrene raskt, så jeg har pulserende lys på min G903, for å holde varmen litt lengre. Å alltid ha full lysstyrke, bruker for mye strøm (G903 er trådløs). 

Endret av Memento scientiam
Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Skummet bare artikkelen nå men en ting som slo meg med en gang er trenden med perforerte deksler på musene. Kan man ta av de for å rengjøre dem? Etter et par år, selv med rene hender/bord så er det jo nødt til å samle seg støv og smuss i hullene? Og kjøp en til en 13 åring så er de vel helsefarlige etter 6mnd.

Selv har jeg Logitech G603, helt syk batterikapasitet og man kan velge vekten ved å bruke 1 eller 2 batterier. Har ikke funnet noen grunn til å bytte den annet enn at den har en veldig høy klikkelyd. Plager egentlig ikke meg men er sjelden alene på rommet.

Vet noen om en spillmus som har en stille/dempa klikkelyd? Tenker på de som ser på TV i samme rom.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Blodstrupm0en skrev:

Skummet bare artikkelen nå men en ting som slo meg med en gang er trenden med perforerte deksler på musene. Kan man ta av de for å rengjøre dem? Etter et par år, selv med rene hender/bord så er det jo nødt til å samle seg støv og smuss i hullene? Og kjøp en til en 13 åring så er de vel helsefarlige etter 6mnd.

Selv har jeg Logitech G603, helt syk batterikapasitet og man kan velge vekten ved å bruke 1 eller 2 batterier. Har ikke funnet noen grunn til å bytte den annet enn at den har en veldig høy klikkelyd. Plager egentlig ikke meg men er sjelden alene på rommet.

Vet noen om en spillmus som har en stille/dempa klikkelyd? Tenker på de som ser på TV i samme rom.

Har en Logitech MX Master 2 X syntes den er bra hatt den i ca 1,5 år nå og syntes den ikke bråker noe som er skjenerende å bruke i henhold til lyd og 1-2 ukes batteri tid før den må lades.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...