Gjest Slettet-ZwZXKsIXQp Skrevet 5. juli 2022 Skrevet 5. juli 2022 Den holder nok på til SAS er konkurs og det er ikke mange ukene til…….
ITtraktor Skrevet 5. juli 2022 Skrevet 5. juli 2022 Inspector skrev (1 minutt siden): Den holder nok på til SAS er konkurs og det er ikke mange ukene til……. Jeg krysser fingrene!
xrays Skrevet 5. juli 2022 Forfatter Skrevet 5. juli 2022 Inspector skrev (1 minutt siden): Den holder nok på til SAS er konkurs og det er ikke mange ukene til……. Så det blir uker og ikke dager tror du?
Gjest Slettet-ZwZXKsIXQp Skrevet 5. juli 2022 Skrevet 5. juli 2022 xrays skrev (8 minutter siden): Så det blir uker og ikke dager tror du? Ja, med så steile fronter, liten kompromissvilje og svært ustabilt marked tror jeg dette blir kroken på døra for SAS. Selskapet har levd på almisser fra eierne i mange år og flyindustrien går enda tøffere tider i møte.
Salvesen. Skrevet 5. juli 2022 Skrevet 5. juli 2022 Tipper det går som i oljen, tvungen lønnsnemnd. Ser ut til å brukes over en lav sko om dagen...
Mr Pepe Skrevet 5. juli 2022 Skrevet 5. juli 2022 Ska ut og fly med sas om 1 måned, vi får håpe den varer mindre enn det
xrays Skrevet 5. juli 2022 Forfatter Skrevet 5. juli 2022 (endret) Inspector skrev (På 5.7.2022 den 20.36): Ja, med så steile fronter, liten kompromissvilje og svært ustabilt marked tror jeg dette blir kroken på døra for SAS. Selskapet har levd på almisser fra eierne i mange år og flyindustrien går enda tøffere tider i møte. Jeg oppfattet at SAS hadde som mål å søke om konkurs beskyttelse i USA, med streiken, slik at de der etter kunne fortsette å jobbe som før fordi da får de global beskyttelse fra krevende kreditorer osv. Det ble jo i etterkant vist en viss forståelse for tankegangen enn i går da streiken startet da det kom på bordet, slik jeg oppfattet det slik det ble lagt fra på nyhets kanaler på tv. Men da er spørsmålet krever de at de virkelig blir konskurs, før en innvilgelse av konkurs beskyttelse fra USA. Virket som det var "bra greier". Flyr har bare 1 avgang daglig dit jeg pleier å dra i Norge, opp mot 3 som de hadde i fjor og de fortsetter med 1 avgang til september da er det 3 igjen! Det er jo oppsiktsvekkende rart! Endret 7. juli 2022 av xrays
Gjest Slettet-ZwZXKsIXQp Skrevet 7. juli 2022 Skrevet 7. juli 2022 Med det grønne skiftet, går flybransjen enda tøffere tider i møte. Digitale møter, skyhøye drivstoffpriser, klimaendringer og frykt for nye pandemier gjør at dagens flymarked fases ut. Flyselskaper som fortsatt tror at markedet er gullkantet og fagforeningsstyrt som på 80-tallet, har ikke livets rett
Mag ne Skrevet 7. juli 2022 Skrevet 7. juli 2022 Selskapet har planlagt å gå igjennom en konkursprosess, der er pilotene bare en brikke. Jeg vet ikke noe om den prosessen, men dette er ikke en vanlig streik.
xrays Skrevet 7. juli 2022 Forfatter Skrevet 7. juli 2022 (endret) Inspector skrev (31 minutter siden): Med det grønne skiftet, går flybransjen enda tøffere tider i møte. Digitale møter, skyhøye drivstoffpriser, klimaendringer og frykt for nye pandemier gjør at dagens flymarked fases ut. Flyselskaper som fortsatt tror at markedet er gullkantet og fagforeningsstyrt som på 80-tallet, har ikke livets rett Vi trenger jo fly likemye nå som før uansett, det er ikke oppfunnet noe som går på annet drivstopo enn bensin!! Så dette hsr lite med grønt skifte å gjøre, da får vi la være å reise, jeg skjønner ikke helt hva du skriver, bortsett fra at det er høye drivstoff priser som får konsikvenser for fly driften. Endret 7. juli 2022 av xrays
Gjest Slettet-ZwZXKsIXQp Skrevet 7. juli 2022 Skrevet 7. juli 2022 Mag ne skrev (14 minutter siden): Selskapet har planlagt å gå igjennom en konkursprosess, der er pilotene bare en brikke. Jeg vet ikke noe om den prosessen, men dette er ikke en vanlig streik. Du er nok inne på noe. Pilotenes krav henger ikke på noen måte sammen med lønnsomheten i markedet. De posisjonerer seg nå for å få innflytelse i den kommende konkursen. Men blir det penger igjen til sluttpakker og tidligpensjoner hvis streiken vedvarer ?
Mag ne Skrevet 7. juli 2022 Skrevet 7. juli 2022 Inspector skrev (2 minutter siden): Pilotenes krav henger ikke på noen måte sammen med lønnsomheten i markedet. Pilotene har da ingen mulighet til å sørge for lønnsomhet i Sas. Av 20 store selskap i Europa er forøvrig Saspilotene sin lønn på 18. plass. At selskapet hele tiden kom med umulige krav var ikke for å få lønnsomhet, det var for å unngå en avtale.
Reg2000 Skrevet 7. juli 2022 Skrevet 7. juli 2022 SAS kommer til å gå konkurs eller gjennomføre en omfattende omstrukturering. Ville ikke tatt sjansen på å fly med dem de neste par årene hvis de overlever så lenge. Servicen til SAS har også vært helt hårreisende dårlig i de siste par årene.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå