Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

CBD olje 20 prosent, dose


Elpapi

Anbefalte innlegg

Var i Sverige og kjøpte en CBD olje/Hampa olja med 20 prosent i.  20 ml til en pris av 2200 kr.  Stiv pris kan man si. 
reagerte litt på at hun bak kassa sa at man skal ta 1 dråpe bare under tunga,hver kveld. Ikke drikke eller spise etter man tar den. 
virket da veldig lite.  Og rart. 
 

Prøvde den nå. 3 dråper tok jeg. Tror også jeg har en placebo effekt. Nå virker alt litt roligere.  
merkelig følelse i huet.  
 

Hva tenker man om dose? Lest på nett at enkelte tar 5 dråper om morgen og på kvelden. 10 om dagen.  

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
vidor skrev (12 minutter siden):

Har du noe erfaring med å dosere CBD fra før ?

Hva tenker du er fornuftige mengder for det du ønsker å oppnå ?

Ingen. 
Sliter med ekstremt panikk angst. Så ille at jeg kveles føles sånn hvertfall. 

tenker mellom 3 til 5 dråper per dag. men usikker om det burde være morgen og kveld  ? 

 

Lenke til kommentar

Har null erfaring med CBD i ditt tilfelle, men det snakkes om å bruke rundt 300-600 mg CBD mot panikkangst mens andre snakker om 20-40 mg for angst.

Tror nok den placebo-effekten du føler er ganske reell i forhold til de dosene det er snakk om.

Ville ikke sett på dette som annet enn et supplement, da du trenger ordentlig profesjonell behandling og oppfølging, ellers blir dette ekstremt dyrt over tid hvis en effektiv dose er en komplett flaske hver gang (den jeg sjekket inneholder 300 mg CBD)

Vil m.a.o på det sterkeste anbefale deg eksponeringsterapi som er det som fungerer best for slike lidelser. Det kan virke helt utenkelig for deg å delta i noe sånt nå, men gir du en god terapeut sjansen i tillegg til at du selv styrer hele prosessen men også pusher deg selv i små skritt så har du de beste forutsetninger til å lykkes i trygge rammer.

  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Vil på det sterkeste anbefale at du prøver å få profesjonell hjelp som Vidor over her skriver.

Det å drive med selvmedisinering kan fort ende opp med at du  gjør noe feil som kan endre livet ditt for alltid. Cannabis har også dessverre en del negative sider ved seg som kan ha bivirkninger du ikke vil ønske å få. Så her er det beste at du får hjelp hos en psykolog. Ta kontakt med fastlegen din og forklar situasjonen din. 

Cannabis er en fantastisk plante og har mange gode egenskaper men å eksperimentere med det uten erfaring kan gå veldig galt om du gjør noe feil.

Endret av Slettet-x7D6du0Hjb
Lenke til kommentar
vidor skrev (5 timer siden):

Har null erfaring med CBD i ditt tilfelle, men det snakkes om å bruke rundt 300-600 mg CBD mot panikkangst mens andre snakker om 20-40 mg for angst.

Tror nok den placebo-effekten du føler er ganske reell i forhold til de dosene det er snakk om.

Ville ikke sett på dette som annet enn et supplement, da du trenger ordentlig profesjonell behandling og oppfølging, ellers blir dette ekstremt dyrt over tid hvis en effektiv dose er en komplett flaske hver gang (den jeg sjekket inneholder 300 mg CBD)

Vil m.a.o på det sterkeste anbefale deg eksponeringsterapi som er det som fungerer best for slike lidelser. Det kan virke helt utenkelig for deg å delta i noe sånt nå, men gir du en god terapeut sjansen i tillegg til at du selv styrer hele prosessen men også pusher deg selv i små skritt så har du de beste forutsetninger til å lykkes i trygge rammer.

Hatt angst i 20 år. Så fått/får hjelp. Men det hjelper ikke.  Varierer med dagsformen hvor ille det er. Har også adhd. Så har ett tankekjør fra en annen verden.  Ritalin og Aduvanz har gitt mye bivirkninger som påvirker psyken. 
Hørt mange har en positiv erfaring med CBD olje.  Derfor jeg tester det ut. 
andre medisiner jeg tar når jeg må, er vival. Og det er ikke heldig tabletter og ta for kroppen i lengden. Samt bilkjøring utgår jo. 
 

Men som du sier. Blir dyrt å ta en flaske til over 2000 kr hver dag.  
 

 

Lenke til kommentar
Omnia vincit amor skrev (4 timer siden):

Vil på det sterkeste anbefale at du prøver å få profesjonell hjelp som Vidor over her skriver.

Det å drive med selvmedisinering kan fort ende opp med at du  gjør noe feil som kan endre livet ditt for alltid. Cannabis har også dessverre en del negative sider ved seg som kan ha bivirkninger du ikke vil ønske å få. Så her er det beste at du får hjelp hos en psykolog. Ta kontakt med fastlegen din og forklar situasjonen din. 

Cannabis er en fantastisk plante og har mange gode egenskaper men å eksperimentere med det uten erfaring kan gå veldig galt om du gjør noe feil.

Kan hende at jeg har litt over snittet erfaring med Cannabis/Marijuana.fra ungdomstiden. Når jeg var 15-20 år. Både bruk og salg..
Røyka ca 10 Jointer per dag den perioden. 
Husker at det ikke var heldig for tilstedeværelsen i dagliglivet.  Levde i en sky som alt var perfekt i utenom at man aldri var ordentlig til stede. 
 

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb
Elpapi skrev (3 timer siden):

Kan hende at jeg har litt over snittet erfaring med Cannabis/Marijuana.fra ungdomstiden. Når jeg var 15-20 år. Både bruk og salg..
Røyka ca 10 Jointer per dag den perioden. 
Husker at det ikke var heldig for tilstedeværelsen i dagliglivet.  Levde i en sky som alt var perfekt i utenom at man aldri var ordentlig til stede. 

Hei igjen.

Var ikke meningen å hive på deg at du var kunnskapsløs om emnet men heller at du bør være forsiktig. Har full forståelse for hva du går igjennom da jeg selv sliter med både angst, depresjon og alt det du nevner i tråden, kanskje i mildere grad. 

Jeg selv er veldig i håp om at MDMA snart blir gjort tilgjengelig i behandling av de nevnte utfordringene da det har vist veldig gode resultater i USA. 

Igjen håper du er forsiktig. Ellers er jeg glad om du finner noe som hjelper deg. Finnes også andre behandlingsformer vil jeg tro men du har kanskje prøvd det. 

Håper du får en ellers fin sommer TS ❤

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Omnia vincit amor skrev (På 22.6.2022 den 12.37):

Hei igjen.

Var ikke meningen å hive på deg at du var kunnskapsløs om emnet men heller at du bør være forsiktig. Har full forståelse for hva du går igjennom da jeg selv sliter med både angst, depresjon og alt det du nevner i tråden, kanskje i mildere grad. 

Jeg selv er veldig i håp om at MDMA snart blir gjort tilgjengelig i behandling av de nevnte utfordringene da det har vist veldig gode resultater i USA. 

Igjen håper du er forsiktig. Ellers er jeg glad om du finner noe som hjelper deg. Finnes også andre behandlingsformer vil jeg tro men du har kanskje prøvd det. 

Håper du får en ellers fin sommer TS ❤

😊 

Beste hadde vært om det gikk an og fjerne angst etc fra hjernen.  Vet de lobotomerer i Sverige i form av laser.  Men om det er å anbefale tviler jeg sterkt på🤣

Når man lever fengslet i sin egen kropp i sitt eget hus. Så blir man automatisk desperat.  Og hvertfall når man husker hvordan livet var uten angst.  Å man forstå ikke hvorfor man aldri kommer tilbake til det punktet.  Den normale følelsen osv. 

Min beste venn er angsten. Selv om jeg forstår at det er min værste venn. 

 

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
On 6/22/2022 at 3:30 AM, vidor said:

Har null erfaring med CBD i ditt tilfelle, men det snakkes om å bruke rundt 300-600 mg CBD mot panikkangst mens andre snakker om 20-40 mg for angst.

Tror nok den placebo-effekten du føler er ganske reell i forhold til de dosene det er snakk om.

Ville ikke sett på dette som annet enn et supplement, da du trenger ordentlig profesjonell behandling og oppfølging, ellers blir dette ekstremt dyrt over tid hvis en effektiv dose er en komplett flaske hver gang (den jeg sjekket inneholder 300 mg CBD)

Vil m.a.o på det sterkeste anbefale deg eksponeringsterapi som er det som fungerer best for slike lidelser. Det kan virke helt utenkelig for deg å delta i noe sånt nå, men gir du en god terapeut sjansen i tillegg til at du selv styrer hele prosessen men også pusher deg selv i små skritt så har du de beste forutsetninger til å lykkes i trygge rammer.

Er det ikke noe grunnleggende galt i kroppens balanse dersom man hele tiden møter på angst da? Eller skal man bare fokusere på terapi, lykkepiller elns.?

Lenke til kommentar
On 7/1/2022 at 12:01 AM, Elpapi said:

😊

Beste hadde vært om det gikk an og fjerne angst etc fra hjernen.  Vet de lobotomerer i Sverige i form av laser.  Men om det er å anbefale tviler jeg sterkt på🤣

Når man lever fengslet i sin egen kropp i sitt eget hus. Så blir man automatisk desperat.  Og hvertfall når man husker hvordan livet var uten angst.  Å man forstå ikke hvorfor man aldri kommer tilbake til det punktet.  Den normale følelsen osv. 

Min beste venn er angsten. Selv om jeg forstår at det er min værste venn. 

 

Angst er jævelig. Har ikke fått diagnose, men det er vel fordi jeg forsøker å håndtere det alene utenom helsevesen fordi jeg synes det er en blanding av flauhet / skam / følelse av å ikke helt få til det andre får til (ikke være nervøs / redd / generelt angst hele tiden. Snakker mye med en god partner på hjemmefronten heldigvis). Har alltid være litt nervøs av meg, men eskalerte til angst etter et år med arbeidsledighet hvor jeg følte jeg ikke fikk til noe som helst og at jeg fryktet for fremtiden (litt helseangst også fordi hvorfor ikke…sukk). Det triste er at jeg fikk jobb, helsa og hjerter er godt (bekreftelse fra spesialist), men angsten sitter der fortsatt.
Følelsen av å puste men samtidig kveles høres veldig kjent ut.

Selv om jeg kun er lett plaget (kommer og går, mange dager er det ikke et problem mens andre kan jeg våkne og merke at høyrearmen skjelver - og da vet jeg at dagen blir slitsom), så kan jeg ikke forestille meg hvordan det er å ha de dårlige dagene hver dag.

For hva det er verdt skal du vite at det ikke er du som gjør noe feil, du er ikke noe mindre bedre enn andre og du er ikke alene! Veit ikke hva annet du har prøvd, men vil sterkt anbefale natur-terapi (alene) også. Dvs: helst en times gåtur hver dag i natur / vegetasjon ned farger og lukter. På dårlige dager gjør dette dagen håndterlig. Trening har samme nytte men er det skikkelig ille er man nok ikke så motivert til å være blandt folk. Medisinering er lokkende, men mener å ha lest mange studier hvor de viser til at det løser problemet i en periode, for så å komme tilbake verre senere. Tro du meg, kunne man skjært ut angst fra kroppen hadde jeg takket ja på dagen, men inntil det skjer eller man får medisinering som faktisk fungere over lang tid tror jeg man ikke har noe valg utenom å «håndtere» det etter beste evne (som jeg vet høres ut som tidens dårligste tips).

Endret av The Very End
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...