Gå til innhold

Hva har vi i IT-bransjen i lønn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Stillingstittel: Data Scientist

Sektor: Privat

Utdanning: Master

Erfaring: 5 år

Årsinntekt:  917.000

Sted: Oslo

Er i samtaler om promosjon til lead data scientist hvor jeg blir fagleder og type tech lead for data og AI i teamet. Hva er normalt i forhold til lønnsjustering ved en en slik stillingsendring? 

Videoannonse
Annonse
Skrevet
1 hour ago, FendrlightBud said:

Stillingstittel: Data Scientist

Sektor: Privat

Utdanning: Master

Erfaring: 5 år

Årsinntekt:  917.000

Sted: Oslo

Er i samtaler om promosjon til lead data scientist hvor jeg blir fagleder og type tech lead for data og AI i teamet. Hva er normalt i forhold til lønnsjustering ved en en slik stillingsendring? 

Det kommer litt an på hvor stort selskapet er og hvor betydelig ansvaret i realiteten er. Jeg vil tenkt at 8-15% på toppen av vanlig lønnsjustering ville vært ganske rimelig. I et mindre selskap hvor ansvaret i praksis ikke er så fryktelig stort ville jeg ikke kranglet for mye på 8% på toppen av årlig lønnsoppgjør. Hvis det endrer hverdagen betydelig med mye reelt ansvar så ville nok nærmere 15% vært på sin plass.

I selskapet mitt (relativt stort selskap innen finansnæringen) har vi data scientist, senior data scientist og lead data scientist. Sånn rough lønnsfordeling for oss er 700-900 basic, 800-1100 senior, 1100-1400 lead. Vi har veldig få med "lead" tittel og dette innebærer et ganske stort ansvar utover å være tech lead på et team. De som har denne tittelen har som regel PhD og begynner å få grått skjegg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...