Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Sosialt ødelagt


Anbefalte innlegg

Jeg er en mann på 27 som prøver å få et sosialt nettverk og venner,har forsåvidt fått til å få noen venner her og der ,inviterer på drikking osv ( drakk ikke før og tror dette har hatt stor effekt på sosial utakstelsen). 

Problemet er at ingen andre enn meg tar intiativ i noen av vennskapene jeg har og blir aldri invitert noe sted. Føler som folk har sin indre sirkel her i livet og at jeg bare er utenfor.

Har mange andre problemer i livet men velger at om ting ikke bedrer seg om et år så er det bare å ta sitt eget liv. Er rett og slett verdiløs som menneske.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har prøvd i 27 år og få venner ,hvi sjeg ikke tar intiativ til noe som helst,ja da blir det ingen ting av noen ting og jeg blir glemt mens folk finner på andre ting. Er dritt lei,mens hører jeg beste kompisen aldri trenger å ta intiativ til noe som helst og blir invitert overalt. Vil død,dette livet er ikke verdt det hvis jeg må legge inn all jobben

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er mange menn der ute som er dårlige på å ta initiativ. Om et vennskap er mye ensidig arbeid så er det ikke et godt vennskap, men før du går til den konklusjonen så bør du finne ut hva det er som gjør dem utilgjengelige. Er det fordi de har forpliktelser? Drar de på andre ting i stedet?

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
8 minutes ago, Gavekort said:

Det er mange menn der ute som er dårlige på å ta initiativ. Om et vennskap er mye ensidig arbeid så er det ikke et godt vennskap, men før du går til den konklusjonen så bør du finne ut hva det er som gjør dem utilgjengelige. Er det fordi de har forpliktelser? Drar de på andre ting i stedet?

Vi har det drit fett og alt når vi samles, og har  det kult. Men problemet er at jeg blir jo ikke spesielt invitert noe sted og ingen andre enn meg tar intiativ. Jeg prøver å gjøre mye forskjellig, Boksing,Roing, tenker å prøve andre kampsporter (Fordi kampsport er faktisk jævla show),Yoga, Prøve å møte nye folk. Men det virker klin umulig :S Få seg dame er også fullstendig umulig 27 år ufrivillig jomfru

Lenke til kommentar
Workman94 skrev (39 minutter siden):

 

Det kan hende du har et litt større sosialt behov enn dine kompiser. Det kan også være at de har blitt bortskjemte av at du tar initiativ til så mye bra. Ingenting av dette er ditt problem, men det kan kanskje gi deg mer forståelse for situasjonen. Det som ville bekymret meg var om de valgte deg bort til fordel for andre ting, ikke så mye at de er noen trøtte typer som aldri gidder.

Å skaffe seg partner er kanskje et emne for seg selv, men det høres ut som du er flink til å finne på ting, så bruk det for alt det er verdt til å møte jenter og få dem til å ha det gøy.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest 61b11...661
8 minutes ago, Gavekort said:

Det kan hende du har et litt større sosialt behov enn dine kompiser. Det kan også være at de har blitt bortskjemte av at du tar initiativ til så mye bra. Ingenting av dette er ditt problem, men det kan kanskje gi deg mer forståelse for situasjonen. Det som ville bekymret meg var om de valgte deg bort til fordel for andre ting, ikke så mye at de er noen trøtte typer som aldri gidder.

Å skaffe seg partner er kanskje et emne for seg selv, men det høres ut som du er flink til å finne på ting, så bruk det for alt det er verdt til å møte jenter og få dem til å ha det gøy.

driver på med Roklubb,Boksing osv. språk kafe, frivillig arbeid. Men har bare fått avslag så langt. Du rekker liksom ikke å bli ordentlig kjent med dem

Prøver å finne flere venner også,men ender alltid opp i samme fella.Damer virker ikke som de vil ha noe med meg å gjøre :S Jeg vil egentlig bare ta livet mitt nå til neste sommer. Orker ikke denne tilverelsen. Føler liksom at jeg har personlig blitt valgt av verden til å lide konstant

Anonymous poster hash: 61b11...661

Lenke til kommentar
Gjest 61b11...661 skrev (9 minutter siden):

driver på med Roklubb,Boksing osv. språk kafe, frivillig arbeid. Men har bare fått avslag så langt. Du rekker liksom ikke å bli ordentlig kjent med dem

Prøver å finne flere venner også,men ender alltid opp i samme fella.Damer virker ikke som de vil ha noe med meg å gjøre :S Jeg vil egentlig bare ta livet mitt nå til neste sommer. Orker ikke denne tilverelsen. Føler liksom at jeg har personlig blitt valgt av verden til å lide konstant

Anonymous poster hash: 61b11...661

Er du TS?

Det er vanskelig for meg å tyde hva du gjør galt, men det er mye som kan gå galt i den tilnærmingen. Å synes synd på seg selv og erklære seg selv som et lost cause er et soleklart steg i feil retning. Jobb med deg selv mentalt, lær fra dine sosiale interaksjoner og bygg opp forholdene dine før du skremmer jenter bort med dating.

Dating i 2022 er ikke lett for noen. Selv de kjekkeste guttene er offer for de massive forventningene som blir satt til potensielle partnere av jenter og gutter. Det er mye motstrøm, og det er ikke din feil. Det er heller ikke fordi du er en kjip person dømt av en magisk kraft til å være ensom for evig og alt.

Endret av Gavekort
Lenke til kommentar
Gjest 61b11...661 skrev (14 minutter siden):

driver på med Roklubb,Boksing osv. språk kafe, frivillig arbeid. Men har bare fått avslag så langt. Du rekker liksom ikke å bli ordentlig kjent med dem

Prøver å finne flere venner også,men ender alltid opp i samme fella.Damer virker ikke som de vil ha noe med meg å gjøre :S Jeg vil egentlig bare ta livet mitt nå til neste sommer. Orker ikke denne tilverelsen. Føler liksom at jeg har personlig blitt valgt av verden til å lide konstant

Anonymous poster hash: 61b11...661

Ha venner for hvert hobby du gjør, slik at du blir nærmere forskjellig type folk på den måten.

 

Lenke til kommentar
Workman94 skrev (1 minutt siden):

bare virker som veldig mange ikke tar intiativ til noen ting på disse hobbiene så ender opp med at jeg må ta insje hele tiden

Ikke ta så mye initiativ du heller. Ikke spør for mye når du vil henge ut. Du kan framstå som desperat.

Folk er stort sett opptatt med et eller annet hver dag, men det betyr ikke at de ikke verdsetter deg.

Vennskap betyr ikke at du har 2 timers lange, dype samtaler hver eneste dag med en person. Man blir fort sliten av det der hvis emnet gjelder følelser.

Vennskap er når to individer verdsetter hverandre, pga personlighet og/eller felles opplevelser. Og da trenger man ikke være invitert til fester eller diverse ting. Så lenge du får snakket med personen og har gode opplevelser, er det mer enn nok.

Bare med familie kan du forlange visse privilegier.

Lenke til kommentar
Gjest e81d4...c76

Jeg har det mye på samme måte. Etter samlivsbrudd og korona, sitter jeg igjen alene, uten kontakt med noen i området jeg bor i. Familien bor langt borte, og jeg er nødt til å bli værende her pga barn. Opplever også at ingen andre tar kontakt hvis jeg ikke gjør det.
Jeg synes også det er vanskelig å komme igang med det sosiale igjen, etter koronaen.

Livet er vanskelig og tøft. Dessverre.

Jeg skjønner godt at du tenker på å avslutte det hele. Men husk - det er en permanent løsning på det som er 99,999% sikkert et midlertidig problem.

Anonymous poster hash: e81d4...c76

Lenke til kommentar

Gjennom dialog med SSFF, Seksjon for selvmordsforskning og forebygging, har vi fått råd om hvordan vi skal behandle innlegg fra forumbrukere som vurderer selvmord.

Tråden blir derfor stengt og vi henviser den eller de som måtte ha reelle tanker om dette, til profesjonell hjelp. Forumbrukerne her inne har ikke nødvendigvis nok kunnskap og forutsetning til å takle en situasjon som dette.

Det finnes dyktige folk der ute som kan hjelpe deg med den slags tanker. Vi oppfordrer deg på det sterkeste til å ta kontakt med en av disse for en prat. Du kan også ta kontakt anonymt på nettet gjennom nettsidene til Kirkens SOS.

Kriseinformasjon i nødstilfelle

Om noen har spørsmål eller kommentarer så ta gjerne kontakt med meg, eller andre i moderatorlaget til Diskusjon.no, over personlig melding.

  • Liker 1
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...