Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

Skal lage nytt bad, kan jeg velge møbler og utstyr til slutt?


Anbefalte innlegg

Jeg skal snart tegne en avtale med totalenterprenør for helrenovering av badet. Det som plager meg litt at jeg blir sagt at jeg må velge møbler og slikt som dusj-opplegget, kran, servant og toalett, omtrent med en gang på grunn av leveringstider. Arbeidene skal ikke begynne før om to måneder.

Jeg trodde at så lenge rørene og koblinger og elektriske er ferdig og stikker ut av vegg og badet er flislagt, så kan man sette alt av servant, dusj, mm helt til slutt? Slik som det ofte gjøres når man skal gjøre om på badet som ikke ellers krever nedriving?

Er det noen som har erfaring med slikt? Hadde spart meg mye bry om jeg hadde to måneder på å velge stil og den slags, når jeg først skal ut med over 300K for selve arbeidet?

Endret av leafmaybe
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vi renoverte vårt vaskerom/bad i november, totalpris kom på ca 450k, 310k grunnarbeid + noen ekstra lapper pga skjulte feil.
Vi kjøpte alt av fliser, innredning, toalett, VVB, dusj osv selv før jeg engang begynte å rive/pigge rommet.

Siden vi gikk bestemte oss for å investere i nytt baderom (desidert dyreste rommet i huset), så fulgte vi med på salg i månedene før vi startet, da fikk vi det langt billigere enn til fullpris, kan trygt si vi sparte en god del tusenlapper.

Å ha alt liggende klart var for meg betryggende (Innredning skrudd sammen og klart til å montere på veggskinne), for da ville det ikke oppstå forsinkelse på vår side ved eventuelle lang leveringstid.

Lenke til kommentar
leafmaybe skrev (På 17.6.2022 den 12.36):

Jeg trodde at så lenge rørene og koblinger og elektriske er ferdig og stikker ut av vegg og badet er flislagt, så kan man sette alt av servant, dusj, mm helt til slutt? Slik som det ofte gjøres når man skal gjøre om på badet som ikke ellers krever nedriving?

Alt passer ikke til alt, og det kan bli ekstra kostnader om du vil ha noe hvor de må legge ekstra rør.
Billigere å legge rør når de vet hvor rørene skal, og hvor lange de må være.

Lenke til kommentar

Som Dubious sier, alt passer ikke til alt.

Er verdt å nevne at vi kjøpte HAFA takdusj Mix Slim Square, der rosettene er firkantet. 
Det resulterte i at vi kan se deler av utskjæringen i flis bak dusjarmaturet pga "De fleste pleier jo å ha runde rosetter og da hadde ikke utskjæringen vært synlig". Jeg mener her selv at flislegger har gjort feil da vi viste alle parter at armaturet har firkantet rosetter.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...