Gå til innhold

Hvilken Konsole velger du ? - og hvilke argumenter for ditt


alaruz

Anbefalte innlegg

går helt klart for PlayStation2, den konsollen har de beste spilla, f.eks MGS2:SOL, GTA3, GT3, SSX Tricky, Jak & Dexter ja jeg kan nevne mange flere.

x-box og bare 8gb harddisk, ps2 får 40gb snart, med modem.

 

kan ikke si at jeg ser så veldig mange stortitler til X-Box (Halo er vell d eneste).

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Xbox er ikke spesielt dyr, PS2 var jo dyrere da den kom. Og harddisk og ethernetkontroller + ps2 så vil en nok være omtrent samme pris. Dessuten er den minst 1 generasjon nyere, ergo vil den holde lenger, og den er mye kraftigere, PS har ikke mer kraft å gi. Først NÅ kommer det harddisk til PS2.. svakt.

Lenke til kommentar

PS2 var vel ikke dyrere da den kom? Hvor mye må du betale for en Xbox egentlig? 4000 for baseenheten og 500 for DVD-kitet. Ble ikke PS2 lansert for 4000 eller noe sånt?

 

Men, du sparer jo 150 spenn med den harddisken. Du slipper jo å kjøpe memory cards.

Lenke til kommentar

Quote:


Roamer skrev (2002-03-16 12:53):

PS2 var vel ikke dyrere da den kom? Hvor mye må du betale for en Xbox egentlig? 4000 for baseenheten og 500 for DVD-kitet. Ble ikke PS2 lansert for 4000 eller noe sånt?


Men, du sparer jo 150 spenn med den harddisken. Du slipper jo å kjøpe memory cards.



 

Lanseringsprisen på PS2 var på rundt 2500 kr.

Lenke til kommentar

jeg syntes det er en skam at konsoler er så dyre når de kommer til norge sammenlignet eks. med USA. Hva kosta eks. XBox da den kom til USA ? - $299 ? - trodde det var rundt der og GameCube var $199... XBox er lansert og den koster over 4000 kr... hehe,.. latterlig,... er spent på hva de skal ta for GameCuben når den kommer,....

Lenke til kommentar

Quote:


BoardkilL skrev (2002-03-16 17:15):

Det er positivt feil, den PS2 ble lansert til MYE mer enn 2500 spenn! Nærmere 5000 tok de visse steder når den kom!


Quote:


On 2002-03-16 14:46, Flakkman skrev:


Lanseringsprisen på PS2 var på rundt 2500 kr.


 

 

 

SORRY!!! RETTELSE!!!!!! : Jeg mente 4500 NOK, ikke 2500,-. blanda Gamecube og PS2... :smile:

Lenke til kommentar

Gamecube koster 2000 akkurat hvis du bestiller fra England, legg til kanskje en hundrings på frakt og 300 på skatt, så har du deg en Gamecube for 2400. Sjekk ut Amazon.co.uk.

 

Jeg mener å huske at den veiledende prisen fra Nintendo i Europa er 150 pund. Noe som tilsvarer noe under godt under 2000. I tillegg kommer skatt. Jeg regner med at du kan få deg en Gamecube til under 2500 når den lanseres. Jeg vet ikke hvor mye skatten i Norge er på elektronisk utstyr, men jeg tviler på at det er mer enn 500.

Lenke til kommentar

Lønner seg sjeldent å importere selv :/

 

£150 = 1875.3 (etter aftenposten sin valutacalc)

 

1875,3 + Tollavgift 120,- +24% moms +100 kr frakt = 2574.172

 

:/ Toll/moms er noe dritt

 

Og hva da om det skulle skje noe slik at en må sende den tilbake til service/bytte?

 

Beste er da om en kjenner noen som kan sende den som gave til norge :smile:

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-03-15 16:10, andgob skrev:

går helt klart for PlayStation2, den konsollen har de beste spilla, f.eks MGS2:SOL, GTA3, GT3, SSX Tricky, Jak & Dexter ja jeg kan nevne mange flere.

x-box og bare 8gb harddisk, ps2 får 40gb snart, med modem.


kan ikke si at jeg ser så veldig mange stortitler til X-Box (Halo er vell d eneste).


SSX kommer vel til X-box og det. Bare 8 GB? Spillene skal jo ikke installeres heller da? For meg holder det i lange baner! :smile:

 

Går det an å kople kabelmodemet opp mot X-boxen? Eller linke med en kryssa TP-kabel?

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Tror nok jeg ville kjøpt en PS2.

Litt pga. at kamerater har den så jeg kan bytte spill, også er det enklere å kopiere ps2-spill med en cd-brenner :grin:

 

Men seriøst, jeg kommer aldri til å svike pc'en min.. Klarer ikke game-pads. Foretrekker mus og tastatur.

 

Har du noengang prøvd å ha begge henda på musa? Da skjønner du hvor heslig det er for meg med gamepads.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...