Gå til innhold

Hvilken Konsole velger du ? - og hvilke argumenter for ditt


alaruz

Anbefalte innlegg

Jeg kan selv innrømme at jeg meg selv er en stor fan av Nintendos Konsoler gjennom tidene,... - Men dette betyr ikke at jeg vil plafre på alle at de må ha en GC. Jeg har selvsagt mine meninger om mye forskjelligt og det har mange andre også regner jeg med. Det jeg ønsker er en liten saklig diskusjon om Nintendo GC, XBox og PS2 som også allerede har vært på markedet en stund ! Jeg ønsker ikke en diskusjon hvor eksempel en skriker Nintendo 4 ever : BASTA eller Xbox denger alt og alle ned i støvla ! Vil ha en diskusjon om deres eget konsole valg. (uansett om konsolen er ute eller ei...) Så vil jeg høre argumenter rundt ditt valg. Hvem, hva og hvor holdt jeg på å si ... hehe :smile:

 

Personlig foretrekker jeg GameCube når den kommer fordi jeg har først og fremst hatt alle deres konsoler tidligere (inkl. Virtual Boy) og jeg har fulgt med en godt stund både på utviklingen av maskinen og nå etter lanseringen i USA, sett rundt på amerikanske forumer rundt dette, og det meste virker positivt ! Andre argumenter jeg har er eks. fordi Spillene som kommer på GC er klassikere jeg liksom aldri blir helt lei av,... ja greit kall meg barnslig - Men som sagt dette er mine meninger.... :smile: Spill titler jeg ser mest frem til : Metroid Prime, Zelda, Perfect Dark 2, Donkey Kong (regner med han viser seg på maskinen en gang, har ikke hørt om noe nytt adventure spill med han utenom DK Racing eller noe slikt,... Men det er litt kjekt det også,... :smile: Luigis Mansion virker kult det også,... Men Zelda spesielt er spill jeg alltid har likt! - elsker eventyr spill,.....

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Foretrekker PC-en jeg ..... har en nesten ny PS2 her ... men den samler bare støv..... selv om jeg brukte en måneds tid på å spille på Grand Tourismo 3

 

synd egentlig.... ratt og pedaler med force feedback (siden det er usb så kan ratt og pedaler også brukes på PC-en :wink: ) to kontrollere (har psx2usb overgang også) 2 minnemoduler og ett par spill ..... kjekt å ha :wink:

Lenke til kommentar

Hei!

Vel,hadde ein del spille konsoller samman med broren min da eg var yngre..Sånn som Sega(ikkje Master systems),Nitendo og Psx etc..

Har ikkje brukt ein konsoll på 10-14år trur eg..

Bruker for det meste pcén..

Men,lurte på å kople opp Nitendoen og Segaen ein kveld bare for gøy liksom..Retro..:wink:

Lenke til kommentar

Tror jeg går for en Gamecube. Prisen er veldig lav, og i utgangspunktet er jeg ikke opptatt av å spille på internett. Ironisk nok, var det den funksjonen jeg likte minst med Dreamcast, litt fordi det ikke var mulig og litt fordi jeg synes internettspilling vil uansett være bedre på pc, der mulighetene for kommunikasjon er bedre.

 

Kontrolleren til Gamecube er meget behagelig, synes jeg. Og jeg har aldri hatt noe problem med noen av Nintendo konsollene mine før. I motsetning til Sony som får klager i hytt og pine på kvaliteten, i tillegg har Playstation'en min en tendens til å streike.

 

I tillegg var jeg en av dem som var meget fornøyd med nintendo 64'n min. Jeg gleder meg derfor til Mario Sunshine, Zelda, Perfect Dark Zero, Mario Kart og Starfox Adventures. I tillegg synes jeg Metroid, Resident Evil, Sega Soccer Slam, Eternal Darkness og Rogue Leader ser meget lovende ut. Det er selvsagt flere, men dette er det jeg garantert kommer til å kjøpe.

 

Det blir også interessant å se hva slags Final Fantasy spill Square vil gi ut på Gamecube. Final Fantasy XI kommer sikkert(fy!), men jeg håper at ryktene om en eksklusiv Final Fantasy Unlimited også er sanne.

 

Så jeg kjøper Gamecube fordi den ser ut til å ha mange kvalitetspill, selve konsollen tåler en trøkk, kontrolleren er behagelig, det er ikke så mye mas om online-spilling enda og prisen er veldig bra.

Lenke til kommentar

Jeg går for xbox, hovedgrunnene er egentlig spillene som kommer til den. Spessielt Halo, som jeg faktisk dro inn til oslo 2 ganger for å spille på et releaseparty når xbox ble sluppet i USA. Også specs'ene til xbox'en tiltaler meg, CPU'en ligger visstnok ikke så veldig mye ovre GC sin (man skal jo ikke bare telle MHZ, men også titte på "infrastrukturen" i brikken). Lyd er viktig for meg, og der er jo xbox faktisk overlegen.

 

Spilte en del på min N64 før, mn siden spill var så dyre så kjøpte jeg bare 3 stk. Men siden det var Zelda, Goldeneye og Turok 2 så fikk jeg veldig mye moro ut av det. Var helt oppslukt av Zelda i 3-4 uker, må faktisk være noe av det beste spillet jeg har vært borti noensinne! Nå er N64 så billig at det er verdt det å kjøpe en bare pga Zelda: Ocarina of Time.

 

Har ikke expansion pack, så har aldri fåt prøvd det nye Zelda-spillet, og kunne virkelig tenke meg Conkers Bad Fur Day!

 

Nå skal jeg slutte ås krive og, for dette ble langt!!! :smile:

Lenke til kommentar

Jeg går for XBOX 14. mars og GameCube senere på året.

 

XBOX: Jeg velger XBOX fordi det kommer mange kvalitets spill, og hardwaren er helt topp. Grafikk og lyd er ikke alt, men det er viktig for og få en bedre spill opplevelse. Du slipper minnekort og mye kortere loading tider. Spillene jeg skal ha er Halo, Project Gotham Racing, Rallisport Challange og Jet Set Radio Future. Blir mange timers underholdning, og mye morro. :smile: Personlig synes jeg også at kontroller er veldig bra. De fleste bra spillene på PS2(bortsett fra FFX og GT3) kommer på XBOX med bedre grafikk. Så det er heller ikke negativt.

 

GameCube: Det er hovedsaklig 2 grunner, Mario og Zelda. Også vil jeg også ha Donkey Kong. Dere kan godt kalle meg barnslig også, men Mario er et genialt spill! Zelda også!

 

Det er min vurdering!

 

:smile:

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-03-09 20:13, sosohal skrev:

Jeg går for PC, men skulle jeg valgt X-Box eller Gamecube, hadde jeg valgt X-box, rett og slett fordi den er dobbelt så kraftig.



 

Jeg liker PC best selv !! Men det er visse spill jeg liker som jeg absolutt ikke kan fordra å spille på en pc,... Eks. er spill som Zelda, Mario, Donkey Kong osv....

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-03-09 20:08, alaruz skrev:

Må forresten spørre her, med det samme vi er i gang, ... hvordan ligger laoding tiden på spill på GC ? - Dette er jo Nintendos første maskin uten Kasetter, så kanskje de ville slite litt med dette,.. ? har hørt lite om det...


 

Det vet jeg ikke faktisk. Men de er nok ikke aller værst tror jeg. Ikke dårligere enn PS2, det er jeg nesten sikker på!

Lenke til kommentar

Den som sier at Xbox er dobbelt så bra teknisk som Gamecube, er litt på jordet. Xbox er cirka 25% bedre, selv om det er vanskelig å anslå. Førstegenerasjons spillene til begge konsollene holder en lik kvalitet når det gjelder grafikk.

 

Hittill har loading-tidene på Gamecube vært minst, men Xbox har ikke vært så verst den heller. Det finnes videoer som demonstrerer hvor mye Nintendo har klart å redusere loadingen på discene. Noen av Xbox spillene, DOA3, har en ganske lang loading sekvens første gang du putter i spillet, installeringen, men ellers er det ikke noe særlig å snakke om.

Lenke til kommentar

Tror jeg kommer til å gå til innkjøp av en PS2 eller en xbox, grunnen til at PS2 vekker min oppmerksomhet er de kjekke spillene som jeg har prøvd. F.eks GTA3, GT3 og nå i senere tid MGS:SOL.(adventure spill ala mario og zelda er litt for kjedelige etter min smak)

 

Har i grunnen aldri likt nintendo sine greier, men får se om det endrer seg når jeg får testet en gamecube.

 

 

Min verste konsoll oppleveselse:

For tre dager siden fant jeg igjen min kjære Sega Master System 2 Power Pack! Til min store fordervelse var den død, min elskede sega.. ;(

Jeg har ringt til 6-7 elektro firmaer, men ingen kan blåse liv i den legendariske konsollen min..

 

R.I.P.

Min Sega Master System 2 Power Pack

Mitt hjerte vil alltid banke for deg!

Lenke til kommentar

Har personlig en PS2... Har hatt den nå i over ett år og kan ikke si annet enn at jeg er fornøyd. Har sikkert tilbrakt endel timer med den ja. Har tidligere hatt PSX. Kjøpte Playstation fordi de er så navla gode å lage spill til de. Har lagt merke til at dagens spill til PSX er mange ganger bedre en de første som ble sluppet. Regner med at det skjer noe av det samme til PS2. De skviser jo bare mer og mer utav disse SONY konsollene syns jeg. Og om 2 og en halv time skal jeg bort på den lokale Spaceworld og sjekke om de har fått Metal Gear Solid 2 (har venta på det siden Grand Tourisimo 3 kom). Tror nok det blir fett ja... Så jeg har nok ingen planer om å kjøpe hverken X-Box eller Gamecube. Har ihvertfall ikke tenkt å la X-Boxen fokke opp alle DVD platene mine :wink:

Lenke til kommentar

Velger XBOX rett og slett fordi det er den kraftigste konsollen, at det vil være enklere for utviklere og lage spill derfor trolig om en tid flere spill og har ellers ikke noen konsoll og er derfor ikke bundet med at jeg feks. skulle hatt 10ps1 spill......

 

Christian

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...